Joo, mä ymmärrän, että exällä on oma elämä ja silleen, mutta..

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Olisin lähteny mummoa kattoon, ja ei lapset siellä viihdy, ja mummokin rasiintuu metelistä ja menosta. Exälle ei sopinu tänään ottaa lapsia, ihan ok. mutta huomisestakaan ei osaa sanoa. Kyllä mä ymmärrän, että on sovittuja menoja, mutta jos edes joskus, se ottais lapsia "ylimääräisen" kerran.

"Kyllä sun pitäis oppia sovittaan omat menos niihin päiviin, kun lapset on mulla, mäkin sovitan omat menoni niihin päiviin, kun lapset on sulla" Kuolematon viisaus exältä muutaman ajan takaa :o :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Olisin lähteny mummoa kattoon, ja ei lapset siellä viihdy, ja mummokin rasiintuu metelistä ja menosta. Exälle ei sopinu tänään ottaa lapsia, ihan ok. mutta huomisestakaan ei osaa sanoa. Kyllä mä ymmärrän, että on sovittuja menoja, mutta jos edes joskus, se ottais lapsia "ylimääräisen" kerran.

"Kyllä sun pitäis oppia sovittaan omat menos niihin päiviin, kun lapset on mulla, mäkin sovitan omat menoni niihin päiviin, kun lapset on sulla" Kuolematon viisaus exältä muutaman ajan takaa :o :laugh: :laugh:

Joo, Ex sovittaa menonsa kuukauden 26 päivään ja sä 4 päivään? Niinpä niin...

no teillä sentään joskus ottaa, meillä ei ota ellen itse tule mukana, yleensä n.2iltaa viikossa ollaan exällä. mutta onhan tuo inhottavaa, ihan kuin olisi kamala uhraus ottaa omia lapsia että mumminluo pääsee

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Eksät on niin ihanii :D

Meillä on oikeesti menny tosi hyvin viimeinen puoli vuotta, ei mitään moittimista, ja olishan mun pitäny muistaa, ettei se ota lapsia ylimääräistä, mutta jotenkin hairaannuin kysymään. Ei oikeestaan edes harmita.

Okei. Hienoa kuulla et on ihmisiä joilla eksän kanssa menee hyvin :) Itselläni kun eksä on sieltä pahimmasta päästä.

Mä muistan kun me muutettiin viime kesänä. Eksä oli sillä hetkellä työtön ja pyysin et olis ottanu muuttopäivänä lapset luokseen yöks et olisin saanu rauhassa laittaa tavarat paikalleen. Eipä ottanut kun en ollut valmis maksaa bensarahoja ja ruokia, kun kyseessä oli ylimääräinen kerta..

Siis ikinähän ei voi tehdä mitään poikkeuksia eikä yhtään joustaa :D :D

Huh, saan olla kyllä tyytyväinen siihen miten meillä hommat pelittää. Just kävi eksä hakemassa esikoisen pallokouluun ja kylpylään "mun päivänä".

se on jännää etävanhempien kanssa, että ollaan NIIIIN tarkkoja siitä millon on heidän VUORO ottaa lapset. Miks ei tapella ennemmin niinpäin että kuka SAA pitää lapsia millonkin..Luulis että niiden omien lastensa kanssa haluais viettää mahdollisimman paljon aikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
se on jännää etävanhempien kanssa, että ollaan NIIIIN tarkkoja siitä millon on heidän VUORO ottaa lapset. Miks ei tapella ennemmin niinpäin että kuka SAA pitää lapsia millonkin..Luulis että niiden omien lastensa kanssa haluais viettää mahdollisimman paljon aikaa..

Joo, välillä ei voi välttyä ajatukselta että lapsiparat..=(

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:

Kyllä minä lapset olen pitänyt itselläni viimeiset 11 kuukautta, kun eksä paljastui juopoksi ja ilmeni vakavia laiminlyöntejä hänen puoleltaan lapsiin liittyen. Lapsilla on ikävä isäänsä, mutta häntä ei kiinnosta vaan on ilmaissut halunsa unohtaa lapset kun ei saa tavata heitä omilla ehdoillaan. Nykyiset tapaamisten ehdot on asettanut lastensuojelu, tämä tiedoksi ennenkuin joku ryhtyy kivittämään minua.

Musta on oikeasti vain hienoa et on olemassa sellaisiakin pariskuntia jotka eron jälkeen ovat saaneet tapaamiset toimimaan ilman ongelmia. Vaikka siihen kuuluu se ettei toinen ota ylimääräistä lasten kanssa. Pääasia on et lapsella/lapsilla on kontakti kumpaankin vanhempaan.

No mä nyt pistän lusikkani tähän soppaan vaikka ei ehkä pitäisi.

Minusta, jos joku sopimus tapaamisista on tehty, ei ole mitään tarvetta tai syytä poiketa siitä. Jos siinä jokin ärsyttää tai haittaa, niin sitä sopimusta tulee muuttaa. Minusta on ihan reilua exältä sanoa, että lähivanhemman tulee hoitaa menonsa omalla ajallaan silloin kun lapset ovat sopimuksen mukaan etävanhemmalla, tai sitten niin että kuljettaa lapsia mukanaan. On totta, että etävanhemmalla on huomattavasti enemmän "omaa aikaa", mutta jos sekin järjestely haittaa tai ärsyttää, niin voihan sitäkin sitten muuttaa niin että lapset muuttavat etävanhemmalleen tai viettävat siellä muuten enemmän aikaa.

Oudolta tuntuu, että lähivanhempi saisi yhtäkkia alkaa vielä senkin, että milloin etävanhempi saa lisää sitä kivaa extra-aikaa lapsien kanssa, kysymättä, että onko etävanhemmalla itsellään jotain menoja silloin. Uskon, että monikin etävanhempi haluaa viettää lapsiensa kanssa aikaa niin paljon kuin mahdollista, mutta se ei saisi olla lähivanhemman oikullisen armon varassa.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Minusta, jos joku sopimus tapaamisista on tehty, ei ole mitään tarvetta tai syytä poiketa siitä. Jos siinä jokin ärsyttää tai haittaa, niin sitä sopimusta tulee muuttaa. Minusta on ihan reilua exältä sanoa, että lähivanhemman tulee hoitaa menonsa omalla ajallaan silloin kun lapset ovat sopimuksen mukaan etävanhemmalla, tai sitten niin että kuljettaa lapsia mukanaan. On totta, että etävanhemmalla on huomattavasti enemmän "omaa aikaa", mutta jos sekin järjestely haittaa tai ärsyttää, niin voihan sitäkin sitten muuttaa niin että lapset muuttavat etävanhemmalleen tai viettävat siellä muuten enemmän aikaa.

Oudolta tuntuu, että lähivanhempi saisi yhtäkkia alkaa vielä senkin, että milloin etävanhempi saa lisää sitä kivaa extra-aikaa lapsien kanssa, kysymättä, että onko etävanhemmalla itsellään jotain menoja silloin. Uskon, että monikin etävanhempi haluaa viettää lapsiensa kanssa aikaa niin paljon kuin mahdollista, mutta se ei saisi olla lähivanhemman oikullisen armon varassa.

Veit varpaat suustani.

Oletko kenties itse etävanhempi :)???

Harmi juttu.Luulisi että isä olisi ilahtunu saadessaan viettää ns ylimääräistä aikaa lapsensa kanssa. Jos on huonot välit,ei haluja tavata enempää kuin 4x kuukaudessa niin ok. Mutta yleensä se etävanhempi valittaa siitä kuin vähän lapset hänellä on niin ihmettelen naisten asennetta tässä tapauksessa että jos sopimukset on tehty niin sen mukaan mennään. Sen tarkoitus lienee se että (yleensä)isä saa niitä tapaamisia. Ja pakko lapsella on olla ns kiinteä koti kun yleensä on töitä,kouluja,harrastuksia jne et joskus on vaikea sovitella sen enempää kun esim hoitopaikoista menee se maksu tms.

Mä rakastan viettää aikaani lasten kans, mutta meillä ei etällä oo tullu mieleenkään että mulla saattas olla jotain menoja vaikka sillon ku olis hänen vk loppu.
Meillä lasten tapaamiset etän kanssa on ihan vaan exän oikullisen armon varassa.
Jotenka mä en jaksa enään edes ottaa yhteyttä exään. Soittaa jos soittaa. On lasten kans jos on lasten kans.
Nyt olis exän viikonloppu tulossa, mutta hällä on vissiin työpaikan pikkujoulut ni ei voi minkään... Surullista, mutta totta. :/

Ei täälläkään exä ota yhtään ylimääräistä. Joka toinen viikonloppu pe illasta su iltapäivään. JA PISTE :D Kaikki muuttui puoli vuotta sitten, kun hän löysi uuden naisen. Jos kysyn, että voisiko joskus illalla ottaa ( viikolla ) vastaus on, ei käy, olen töissä niin myöhään -.- Joten olen jo luovuttanut. Ihme kyllä, tänään tai huomenna hakee lapsensa pieneksi todellakin vain pieneksi hetkeksi ja pakosta. Hänelle tulee vieraaksi lapsen kummi ja se kummi tietysti haluaa nähä pojan. Joten hetken saan omaa aikaa, vaikka on mun päivät menossa.

Mun ex kuvittelee, että se tekee mulle suurenki palveluksen, kun on sen vuoro olla lapsensa kanssa. Ajattelee itseään enemmän lapsenlikkana kuin isänä, joka oikeasti haluaisi olla lapsensa kanssa. Puhuu lapsiviikonlopuista palveluksena.

Meillä taas lähiäiti ei millään antais lasta isälle, vaikka isä miten pyytäis. Hyvä jos saa isä pitää lapsia sen verran, mitä tapaamissopimuksessa sanotaan. Aina ei sitäkään.

niin ja aika moni lähi olettaa että koska lapset enemmän niillä niin etän pitäis heti ottaa kun lähi ehdottaa. että kyllä se nappuloilla pelaaminen toimii molempiin suuntiin.

Meil on sovittu ihan paperille, et ex-etä ilmottaa millon lapset haluaa.
Tää ei kuitenkaan toimi, vaik aiemmin tartti taistella ex-etän kans lähihuoltajuudesta, ku halus lapset itsellee asumaan. Lähihuoltajuus säily minul, mutta ex-etän ei siitä huolimatta tartte tavata lapsia säännöllisesti. On kuukausia välis ja sitten taas tulee ihme viestei, et nyt olis mahd ottaa lapset. Ehkä tähän vaikutta se, et ex-etäl on uus perhe. Kylhän siinä sit nää vanhemmat lapset tuppaa kärsimään ex-etän käyttäytymisest.

Alkuperäinen kirjoittaja ei etä mutta kuitenkin:
niin ja aika moni lähi olettaa että koska lapset enemmän niillä niin etän pitäis heti ottaa kun lähi ehdottaa. että kyllä se nappuloilla pelaaminen toimii molempiin suuntiin.

Justiinsa tätä yritin ajaa takaa. Musta on käsittämätöntä, että etän pitäisi ottaa lapset itselleen juuri nimenomaan silloin kun lähivanhempi niin haluaa. Tai sitten ihmetellään, että miksi etä ei halua olla lapsiensa kanssa enempää. Miksi sitten tapaamissopimus on yleensä tehty? Eikö juuri siksi, että molemmat etukäteen tietävät, milloin lapset ovat etävanhemmalla, milloin lähivanhemalla?

Alkuperäinen kirjoittaja lähi:
Meil on sovittu ihan paperille, et ex-etä ilmottaa millon lapset haluaa.
Tää ei kuitenkaan toimi, vaik aiemmin tartti taistella ex-etän kans lähihuoltajuudesta, ku halus lapset itsellee asumaan. Lähihuoltajuus säily minul, mutta ex-etän ei siitä huolimatta tartte tavata lapsia säännöllisesti. On kuukausia välis ja sitten taas tulee ihme viestei, et nyt olis mahd ottaa lapset. Ehkä tähän vaikutta se, et ex-etäl on uus perhe. Kylhän siinä sit nää vanhemmat lapset tuppaa kärsimään ex-etän käyttäytymisest.

niin tyypillistä toikin. ensin tapellaan että halutaan lapset itelleen ja kun ei saa niin ei haluu tavata enää.

Yhteistyössä