Jomotus munasarjoissa ja valkovuotoa yhdynnän jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Mom 2 Be?
  • Ensimmäinen viesti
Mom 2 Be?
Harrastimme viikon verran päivittäin (usein montakin kertaa päissä) mieheni kanssa seksiä, yleensä kumilla, muutaman kerran ilman kumia (mies ei lauennut sisään vaan kumi päälle hyvissä ajoin).

Nyt noin kolmisen - nelisen päivää tästä on alkanut tuntumaan jomotusta munasarjoissa - etenkin toisessa, välillä vihlasee, välillä vaan jomottaa. Lisäksi alkoi valkovuoto joka oli eka sellasta ohutta ja läpinäkyvää ja nyttemmin paksumpaa ja haiseekin. Tuntuu niinku olis menkat alkamassa, noin niinku ton munasarja-tuntemuksen ja vuodon perusteella. Usein mulla kyllä tuota vuotoa justiinsa tulee kun on harrastanut paljon seksiä.

Surffailin niin saattaisi olla ns. epäspesifi tulehdus, mutta tuohonhan ei kyllä munasarjatuntemukset liity. Osaisiko kukaan vinkata et mitä ihmettä. Raskauttakin olen miettinyt, koska tosiaan harrastettiin ilman kumia.. Menkkojen pitäisi alkaa parin viikon päästä, eli jos nyt teen testin niin onko luotettava?

Kiitokset vaan, ja rentoa syksyä!!

ovulaatio
Jos et syo pillereita, saatta sulla olla ovulaatio, joka aiheuttaa yleensa jomotusta munasarjan tuntumassa. Ovulaation aikaan valkovuoto on paksua ja kirkasta, mutta jos haisee kannattaa menna laakariin.

näin mulla
Niin siis itse tuntemukset alkoi runsasta viikkoa aikaisemmin ennen kuin menkkojen piti alkaa. Lueskelin raskauden ensioireita ja ne täsmäs tosi hyvin. Sitten piti vain odotella, että joskos ne menkat alkais. Ei alkanu, tein testin ja ei mitään epäselvyyttä, kaksi viivaa tuli heti. Mut siis raskaustestin voi tehdä vasta, kun menkat on myöhässä tai sinä päivänä, kun niiden olis pitänyt alkaa.

Mom 2 Be?
Kuinkas nopeasti mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen vastaavanlaiset oireet sitten alkavat? Tässä on nimittäin viikko siitä suojaamattomasta yhdynnästä. Ja muuten, millä todennäköisyydellä (tuskin tätä kyllä on tutkittu) "touhutipasta" hedelmöittyy, kyseessä kun pitää olla sitten (jos olen raskaana) tilanne et olen hedelmöittynyt vaikkei mies kertaakaan lauennut sisääni. No juu, aika näyttänee. Edelleen jomottaa munasarjoja.. jipii..

näin mulla
Mulla oireet alkoi reilun viikon jälkeen tai siis oikeestaan viikon kuluttua aika tarkkaan siitä hedelmöittymisestä. Oireethan nipistely ja jomotus alkaa, kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun. Näin sanoi lääkäri.

Toinen asia, mitä ehkä kannattais tehdä on klamydiatesti. Siinäkin on jotain vatsaoireita ja valkovuoto muuttuu. Miehillä se on yleensä oireeton.

mom 2 be?
vatsakivut on hälvenneet, vuotokin vähenentynyt. Yks kamu sanoi että saattaisi olla esim. ovulaatiota, jos munarakkula ollut jumissa eikä päässyt liikkeelle, aiheuttaa kipua. No, menkkojen pitäisi alkaa viikon lopulla tai siitä muutaman päivän eteenpäin (kiertoväli n. 30pvä), tosin tietty tällä stressauksella myöhässä.. Mutta jos niitä ei ilmesty, niin ensi viikolla sitten testailuun. Viesteilen tänne mitä ilmenee/miten homma edistyy. Ja onhan tuo klamydiakin sitten otettava huomioon, eihän noista koskaan tiedä, darn. Mutta kiitos vinkeistäsi!

Yhteistyössä