Jomotus häpyluussa

Onko kenelläkään kokemusta jomotuksesta häpyluussa synnytyksen jälkeen? Siis ihan samanlaista jomotusta kuin raskauden aikana kun lantion liitokset venyivät. Kävin kolme viikkoa sitten synnyttämässä esikoiseni ja sitä jomotusta on ollut ehkä reilun viikon verran.
 
sama vika
Mulla ihan samoja oireita!
Kärsin raskauden aikana melko pahoista liitoskivuista lonkassa ja häpyluussa, lisäksi turvotus ja hormonit saivat aikaan pahoja nivelkipuja sormissa ja varpaissa. Minäkin synnytin 3 viikkoa sitten ja siitä lähtien nuo samat kivut vaivanneet.
Taitaa keho palautua takaisin päin ja sama kipuilu käytävä läpi?
 
Kysyin asiaa neuvolan terkkarilta ja kuulemma voi olla mahdollista, että jomotus johtuu siitä, että lantio palautuu entiselleen. Lisäsi kuitenkin vielä että jos menee niin pahaksi, ettei nukkua pysty niin sitte pitäisi käydä lääkärin puheilla. Onneks ei vielä ole sentään nukkumista haitannut :whistle:
 
Tuntuuko että ne luut "hankaa yhteen"..? Mulla tuntui sitä jo heti sairaalassa, joten katsoivat röntgenillä että oli tullut symfyysin diastaasi, oli aika iso vauva joten ne luut erkani vähän liikaa... Mutta se parani itsestään, tosin se hankaus jne. tuntui vähän inhottavalta mutta ohi meni 1-2kk.dessa.
 
Ei se tunnu "hankaukselta". Sellanen jännä jomotus tai kolotus vaan vaivaa välillä. Nykyään se ei ole koko aikaa, eikä se mielestäni liity mitenkään mihinkään liikkumiseen yms. Toivon mukaan menee kohta ohi, sillä nyt on jo 1kk synnytyksestä. =)
 
juu mulla on juuri samanlaista "jomotusta" muu sana siihen ei yksinkertaisesti käy kuin jomotus. olen sitä joskus lääkärille ja terkallekin vihjaissut, mutta eipä nuo ole reagoinut niin olen antanut olla. Ystävältä kuitenkin kuulin että saattaa liittyä jotenkin siihen, että hermoja ois puristuksissa siellä. En tiedä. Se on aika ilkeä tunne, joskus tuntuu että se jomotus "säteilee" tuonne reisiin asti.
 

Yhteistyössä