Jomottava "kuukautiskipu" loppuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minon

Vieras
Mulla rv38 menossa ja nyt kolmatta päivää ikäväntuntuista kipua, sellaista jomottavaa, jatkuvaa särkyä just samanlaista ku kuukautisten aikaan. Supistelujakin on aika reippaasti, mutta ne ei kovinkaan kipeitä, lähinnä epämukavia enkä tätä kipua oikein osaa supisteluihin yhdistää kun maha ei kovetu ja tämä on tosiaan pidempiaikaista, saattaa kestää tunteja ja sitten helpottaa hetkeksi kunnes alkaa taas. Supisteluja taas tulee ja menee.

Neuvolassa sanoin asiasta tänään mutta siellä ei ikinä sanota muuta kuin "joo" joka asiaan, mitään kunnollista vastausta ei saa mihinkään. =(
Onko tietoa / kokemusta mistä tällainen "kuukautiskipuilu" johtuu ja enteileekö mahdollisesti aikaisempaa synnytystä vai pitääkö tätä kestää vielä viikkoja jos meneekin yli... ??

Mulla oli tokan lapsen kohdalla ehkä 10 h tollasia menkkamaisia jomotuksia ja kun alettiin tutkia, niin olinkin jo 5 cm auki. Ekassa synnytyksessä menee varmaan reilusti pidempään että aukeaa.

Ne ihan niitä supistuksia ole, ovat vaan erilaisia kuin ns. harjoitussupparit. Supistusten tarkoitus on työntää vauvaa alaspäin ja h-hetki lähestyy. Onko tämä ensimmäisesi? :) Samoilla viivoilla menossa itsekin, tosin jo lapsi ennestään. Lähes päivittäin noita kipeitä kuukautismaisia jomotteluja ja selkeitä kipeitä supistuksiakin, joissa maha ei samalla tavalla kovetu. Tsemppiä loppuun saakka!

Joo ensimmäinen on tulossa, ja tosiaan tuo jomottelu tuntuu tuolla ihan alhaalla alavatsassa, kun taas nuo mun mieltämät kunnon supistukset vetää ihan koko mahan kovaksi. Niin ja saman aikaa noiden kipujen kanssa vessassa juokseminen öisin on tihentynyt huimasti, ennen saattoi pärjätä yhdellä vessakäynnillä yössä niin nyt muutaman yön oon juossu vessassa parin tunnin välein. Jännäksi menee siis saako viettää joulunpyhät rauhassa kotona vai ei :)

että sulla menee vielä hyvinkin pari viikkoa ennenkuin synnytät. Mutta johan se vauva alkaa siellä alhaalla painamaan ja varmasti jomottelee. Mulla enemmänkin noi menkkamaiset oireet olleet selän puolella. Sitten kun sulla alkaa semmonen kivulias veto selästä mahaan ja jos on vielä säännöllisesti, niin se voi olla menoa. Mutta ekalaisena sulla voi olla kuitenkin vielä matkaa synnytykseen kun paikkojen avautuminen kestää kauemmin. Kärsivällisyyttä! Juu ja toi vessassa ravaaminen on merkki siitä, että virtsarakko on ahtaalla.

Mitäs ne neuvolassa on sanoneet, onko sulla vauva laskeutunut alaspäin tai onko jopa kiinnittynytkin?

Mulla oli synnytysaamuna täysin menkkoja muistuttavaa jomotusta alavatsalla noin tunnin verran, sen jälkeen muuttui selkeemmin supistuksiksi ja viiden tunnin kuluttua lähdettiinkin synnärille. Lapsi (ensimmäinen) syntyi samana iltana. Mulla tuohon menkkajomotukseen liittyi myös veristä vuotoa. Itse olin tuolloin jo muutaman päivän yli LA:n.

Lääkärintarkastuksessa pari viikkoa sitten sanoi että pää on jo melko alhaalla, mutta pikkuisen vielä pääsee liikkumaan että ei ollut kunnolla kiinnittynyt vielä silloin mutta siihen suuntaan menossa kuitenkin. Itse toivoisin kyllä että menisi tammikuun puolelle vaikka tukalat olot onkin. Ja eihän se nyt täältä kyselemällä tietysti selviä koska se sieltä tulee mutta kiva kuulla muiden kokemuksia että miten on käynyt vastaavassa tilanteessa :) Kiitos vaan kaikille vastanneille ja mielellään luen vielä muidenkin kokemuksia!

Minulla on myös ollut muutamana viime yönä samantyylistä jomotusta ja kipuilua alavatsassa. Eikä tosiaan mullekaan neuvolassa muuta sanottu kuin "niin", aivan kuten kaikkeen muuhunkin:) Mulla samoin jännittää, kun toivottas niin synnytyksen menevän tammikuun puolelle. Nyt on menossa vko 38 ja ensimmäistä odotellaan. Minulla ei myöskään vatsa mene kovaksi kuten kunnon supistuksissa tekee. Tsemppiä kaikille odotukseen ja kärsivällisyyttä viime päiviin!Onhan tämä jännää:)

Yhteistyössä