Jollakin ollut kierukka huonosti paikoillaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JenPen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JenPen

Vieras
Kertokaa mistä huomasitte asian, mitä oireita?

Mulla ollut nyt kolmisen viikkoa kuparikierukka, joka asentui kaiketi hyvin ja vuoto loppui vähän yli viikon päästä laitosta. Nyt olen alkanu miettiä mahtaako olla siirtynyt ekojen yhdyntöjen jälkeen pois paikoiltaan, kun oikealta puolelta alavatsaa vihloo painaessa ja välillä muutenkin (ei kovin kipeästi kuitenkaan) ja seksin aikana tuntuu samassa paikassa ikävältä. Langat tuntuivat aluksi tosi alhaalla, ne piti kuulemma alkuun jättää melko pitkiksi jos kierukka vetäytyy ylöspäin kohdussa. Nyt tunnen langat vain välillä, enkä niitä teräviä päitä lainkaan. Verenvuotoa ei ole lainkaan.

Neuvokaa nyt joku jos tiedätte vastaavasta tilanteesta jotain, ehkäisyneuvolaan kun en ihan heti saa aikaa varatuksi.

en oikeestaan osaa tähän vastata, mutta mulla sattui kans usein ja sattuu kyllä vieläkin (on nyt 3kuparikierukka menossa)oikealla alhaalla, ja varsinkin ovulaation aikana. gyne sanoi että on ihan normaalia varsinkin oviksen aikaan. eikä mulla ainakaan se elämää haittaa mutta sellasta pientä nipistelyä tuntuu. eikä ole yhtään vahinko raskautta tullut eli paikallaan taitaa tämäkin olla

eli minulle laitettiin kuparikierukka jälkitarkastuksessa, ja alusta asti siitä oli vaivaa. Ultrallakin katsottiin viikko asettamisen jälkeen, ja oli silloin kuulemma ihan paikallaan, mutta koko ajan oli jotain pientä, mutta kiusallista vaivaa. Yhdynnän jälkeisenä päivänä oli aina sellaista jomottavaa, menkkamaista kipua, ja kaikenlaiset äkkinäiset liikkeet, varsinkin kumartuessa saattoivat yhtäkkiä tehdä semmoisen terävän pistosmaisen kivun alavatsalle. Muutenkin koko alavatsa oli semmoinen turvonneen oloinen ja ajoittain vähän kosketusarkakin.

Vuotoa asettamisen jälkeen kesti semmoiset viikon päivät ja kerran myöhemmin oli noin vuorokauden verran verensekaista vuotoa, muuten ei mitään näkyvää. Langat oli mullakin aika pitkät, tunsin ne hyvin. Jotenkin tuntui että kierukka ikäänkuin liikkui kohdussa ylemmäs ja alemmas, joinakin aikoina en tuntenut mitään ylimääräistä ja joskus taas oli päiväkausia kestäviä kipuilujaksoja. Imetän yhä, joten kuukautiskiertoon kivut eivät liittyneet.

Lopulta sitten vaan kyllästyin koko kapistukseen ja poistatin sen, enkä kyllä ole sekuntiakaan katunut! Poiston yhteydessä sitten selvisi, että asettajalääkärin ottama mitta kohdustani oli ollut jotenkin väärä (muutostakin tietysti saattanut tapahtua, koska kierukka laitettiin jo jälkitarkastuksessa), ja kierukka oli koko ajan (lähes puolitoista vuotta!) ollut jonkinverran liian alhaalla. Minullakin nuo alavatsakivut esiintyivät aina oikealla puolella, ja erityisesti jos kädellä painoi tuolta kohdalta. Eli neuvoisin kyllä muitakin uskomaan itseensä ja omiin tuntemuksiinsa, jos joku tuntuu ikävältä niin ei sitä kannata sietää, minäkin kärsin aivan liian kauan kun lääkärit vain vakuuttivat että kyllä se kierukka ihan hyvä ehkäisymenetelmä on. Minulle ei ainakaan ollut!