Joku yritti murtautua meille, olin kotona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyiHelkutti!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onneksi meillä on useampi auto aina pihassa, vaikka ei itse oltaisi edes kotona. Meidän talo on puiden takana aika suojassa, ei näy pahemmin tuohon tielle. Ja kyllähän sitä välillä miettii, mitä jos tulee tuollainen tilanne. Usein kyllä ovi on lukossa, mutta ei aina. Ja kotona oon minäkin vauvan kanssa yksin päivällä. Tosin enimmäkseen ollaan tässä olkkarissa ja mahdollisesti tuosta pihatietä kulkiessa jo näkee, että täällä on liikettä. Aina välillä käy oven takana näitä ulkomaalaisia kauppiaita, myyvät jotain koristeita. Ja on miettinyt toki, että onko nää oikeasti myymässä niitä, vai katsooko ne vaan onko ketään kotona. Tosin yksin aina ovat ja usein on joku nainen.

[QUOTE="Mie";28327480]Olit lastenhuoneessa ja juoksit lastenhuoneeseen? O_o[/QUOTE]
Olin ensin lastenhuoneessa, menin porrastasanteelle katsomaan, nähtyäni miehen juoksin takas lastenhuoneeseen. Lukemisen ymmärtämistä kehiin.

Juuri esim. tällaisten tilanteiden takia minä olen aina halunnut pitää koiraa, sellaista oikeasti KOIRAN kokoista koiraa, ei mitään pientä taskukoiraa, KOSKA

Koira on ensinnäkin ihana seuralainen, uskollinen lemmikki ja rakas perheenjäsen,

Koira kuulee paljon ihmistä paremmin ja ilmoittaa kyllä heti, kun joku tulee pihaan,

Kun talossa on iso koira joka alkaa haukkua vihaisesti, kuka tahansa vieras ihminen, jolla on vähänkään itsesuojeluvaistoa, miettii kyllä kaksi kertaa ennen kuin astuu omin lupineen kynnyksen yli,

Oli koira sitten kuinka kiltti tahansa, tosipaikan tullen varmasti jokainen omistajalleen uskollinen koira käy kimppuun ja puolustaa perhettään, kun aistii tilanteen olevan uhkaava ja omistajan oikeasti pelkäävän

Kieltämät 60kg koira oli kätevä kaveri kun oli mammiksella. Avasin aina oven vieraille ihmisille väliovi kiinni, kun koiran ulkonäkö on pelottava (luonne ei). Kerran sitten kävi niin, että joku oli tunkemassa sisälle. Ei muuta kuin väliovi auki ja 60kg rakkautta ilmoille. Yht'äkkiä ei sitten taulukaupat kiinnostaneetkaan kun pitelin koiraa kaulapannasta.

[QUOTE="Hiphei";28327897]Kieltämät 60kg koira oli kätevä kaveri kun oli mammiksella. Avasin aina oven vieraille ihmisille väliovi kiinni, kun koiran ulkonäkö on pelottava (luonne ei). Kerran sitten kävi niin, että joku oli tunkemassa sisälle. Ei muuta kuin väliovi auki ja 60kg rakkautta ilmoille. Yht'äkkiä ei sitten taulukaupat kiinnostaneetkaan kun pitelin koiraa kaulapannasta.[/QUOTE]

:D

[QUOTE="vieras";28327454]saako syytteen itse jos sitä pesäpallomailaa käyttää?[/QUOTE]

Todellakin saat. Koska sinähän et saa puolustaa itseäsi etkä lastasi, sellainen nyt vaan on laki täällä Suomessa.

[QUOTE="Hiphei";28327897]Kieltämät 60kg koira oli kätevä kaveri kun oli mammiksella. Avasin aina oven vieraille ihmisille väliovi kiinni, kun koiran ulkonäkö on pelottava (luonne ei). Kerran sitten kävi niin, että joku oli tunkemassa sisälle. Ei muuta kuin väliovi auki ja 60kg rakkautta ilmoille. Yht'äkkiä ei sitten taulukaupat kiinnostaneetkaan kun pitelin koiraa kaulapannasta.[/QUOTE]

Mä toimin vähän samaan tyyliin. Kun avaan tuulikaapin oven, näen jo siinä kohtaa, onko ulko-oven takana tuttu vai tuntematon. Jos tuntematon, otan jonkun koirista mukaani avaamaan ovea.

Rotikka on jo ulkoisesti sen näköinen, että se saa vieraat varmasti pysymään poissa, mutta nuo "puudelin näköiset" olen opettanut haukkumaan samalla ovelle pyrkien, kun sanon niille "paha setä".

Muutaman kerran meilläkin on joku "taulukauppias" käynyt, mutta koskaan eivät ole sisälle pyrkineet.

[QUOTE="vieras";28327995]Todellakin saat. Koska sinähän et saa puolustaa itseäsi etkä lastasi, sellainen nyt vaan on laki täällä Suomessa.[/QUOTE]

Kuinkas moni murtovaras sitten menee tekemään pahoinpitelysyytteen poliisille?
"Minä 2 metrinen 100 kiloinen olin murtautumassa ton 150cm akan kotiin ja se löi mua pesarilla päähän, haluun korvauksia!!"

Toivottavasti mun ei ikinä tarvitse turvautua väkivaltaan, mutta varauduttava on :D

Meidän lähiön okt-alueilla on käynyt mm. Puolan sekä Bulgarian kilvissä olevia pakuja kiertelemässä ja kartoittamassa paikkoja. Onneksi asukkaat ovat aktiivisia ja meillä on myös alueella ihan oma poliisi, joka kyllä pitää huolen että täällä ei ruveta rettelöimään. Silti tuntuu pahalta, kaverinkin pihalta oli varastettu vähän kalliimpia tarvikkeita jne. ja moni on nyt asentanut mm. kameravalvontaa sekä liiketunnistinta. Ei mene ihan oikein, että työtätekevä rehellinen suomalainen joutuu pelkäämään omassa kodissaan...:(

Mulla oli samanlainen tilanne joitain vuosia sitten, mutta illalla yhdentoista aikaan. Mies oli töissä ja itse olin yläkerrassa menossa mukkumaan. Lapset nukkuivat jo.
Yhtäkkiä näin ikkunasta, että liiketunnistimella toimiva pihavalo syttyi. Kuulin ja näin vilauksia ikkunoista, kun joku mies kiersi taloa ja ilmeisesti kurkki ikkunoista sisään. Lopuksi hän tuli kuistille, käveleskeli siellä ja painoi ovenkahvaa.
Kännykkäni oli alakerrassa ja portaat, jotka johtivat alakertaan, johtivat suoraan ulko-oven eteen, jonka takana mies siis seisoi. En voinut kuvitellakaan, että olisin mennyt alas ja kulkenut niin läheltä miestä, vaikka ovi vielä olikin kiinni. Olin täysin varma siitä, että miehellä on vähintään ase, jolla ampuu ovesta läpi.
Minä seisoin kuin aivovaurioinen yläkerrassa, enkä osannut tehdä mitään. Ainoa ajatus, minkä muistan oli, että mietin, missä on kahva, jolla saan ikkunan kokonaan auki. Ajattelin, että kun mies tulee sisään, olen avannut ikkunan ja heittänyt lapseni ikkunasta ja itse perässä... :O
Seuraavaksi mies rymisti oven kahvaa kovemmin, jostain syystä kai luuli, että vanha ovi aukeaisi? Kuulin, kun mies kaivoi kuistilla ollutta laatikkoa, jossa oli pihatarvikkeita. Siihen kolinaan jotenkin "heräsin". Tajusin, että mies etsii jotain kättä pidempää, jolla tulisi ovesta läpi.
Hiivin portaikkoon ja sytytin valot. Samassa mies lähti juoksemaan pois. Minä ryntäsin hysteerisesti parkuen alas hakemaan puhelintani ja soittamaan miehelle.

Aamulla huomasin, että mies oli ottanut kuistilta mukaansa ikean kassin, joka oli täynnä tyhjiä limupulloja. :D Jotain sai edes, vaivanpalkaksi.

Koko episodi kesti kai pari minuuttia, mutta ikinä en siitä unohda sekuntiakaan.