Joku sai kivan laskun, hommasi vuokrakämppään vanhan tiskikoneen :D ilman lupaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järjen jättiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järjen jättiläinen

Vieras
Juku sai kivan laskun.
Äitee asuu kerrostalossa.
Ihmetteli kun alkoi vettä tulemaan keittiön katon läpi, soitti huoltomiehelle joka ensin ei meinannut tulla mutta tuli kumminkin kun vettä tuli ihan kunnolla katosta.
Syykin selvisi,
oli nämä kyseiset yläkerran fiksut asukkaat kantaneet jonkun vanhan tiskikoneen jonka oli joltain kuulemma saaneet,
oli liitännät laittaneet itse kiinne ja ne oli ihan kivasti pettäneet kun oli mm väärin asennettu :D
No nyt yläkerran porukka käy kiukkuisilla kierroksilla äitilleni kun hän tietenkin ilmoituksen teki että tulee vedet katosta läpi :D
Ei kai äitikään voi katsella kädet sivuilla jos katto alkaa vuotamaan.
Huoltomies oli pistänyt koneen pakettiin ja ilmoitti asian isännöitsijälle joka ei myöskään tiennyt että tuohon asuntoon oli tiskikone hankittu :D
Mahtaa tulla kiva lasku kun porukka hommailee ties mitä vahoja tiskikoneita joihin ei kysellä edes isännöitsijältä lupaa hommata muovikaukaloa alle tai saatikka kutsuta ammattimiestä asentamaan :D
Miten joku voikin olla niin tyhmä että kuvittelee saavansa hankkia tiskikoneen kun tiskikaapin alta löytyy kyseiset liitännät?
No tyhmyydestähän maksavat ja tämänkin melkein 100% arvaan etteihän näillä mitään kotivakuutuksia ole kun vuokratalossa asuu ja sosiaalitoimiston ovikin on tuttu.

No mä en kyllä olettaisi tarvitsevani erillistä lupaa, jos kerran koneelle on olemassa paikka ja liitännät vanhastaan. Ei vaan tulisi edes mieleen. Mutta en mä kyllä itse menisi mitään asentelemaan...

Juu,ikävä tilanne äitille jos hänenkin kämppä nyt joudutaan poraamaan katosta auki, mutta toisaalta ei se estä kuin osan keittiön käytöstä.
Joten luulisin että hän pystyy siinä asumaan :)
Yläkerran asukeista en niin varma :D Toivottavasti saavat nyt vihdoinkin lähdöt niin loppuu metelöintikin ja talokin rauhoittuu.

No mä en kyllä olettaisi tarvitsevani erillistä lupaa, jos kerran koneelle on olemassa paikka ja liitännät vanhastaan. Ei vaan tulisi edes mieleen. Mutta en mä kyllä itse menisi mitään asentelemaan...

Kannattaa tutustua taloyhtiöiden sääntöihin, nehän muuttui nyt kesällä. Ei pidä mennä automaattisesti olettamaan ja luottamaan siihen jos liitännät löytyy ;)
Koskee myös osaketalojakin ;)

Ei tiskikoneeseen tarvita mitään lupaa, jos liitännät ja paikka on valmiiksi. Meidänkin kämpässä oli sattunu tollanen vesivahinko, remppa oli kestäny kuukausia. Ihmettelinkin kun muutettiin, et lattiamatot oli huoneissa erilaiset.

Tarviikohan pyykinpesukoneellekin tällä logiikalla kysyä vuokranantajalta lupa, vaikka tarpeelliset liitännät ja paikka löytyy? Vastaavasta asiasta kyse. Tiskikoneen muuten saa kytkeä itse, ei siihen putkaria tarvita ellei nyt sitten satu olemaan idiootti.

Joo, kurja juttu. Toivottavasti on yläkerran asukeilla vakuutukset kunnossa.

[QUOTE="hmm";23434971]noh, sossu kyllä kotivakuutuksen maksaa. siihen mitä ihmisestä kertoo että asuvat vuokra-asunnossa en ota kantaa :)[/QUOTE]

Sossu maksaa sen perusosan kuten äitilläni mutta jos olet luottotietosi menettänyt niin ei ainakaan yhteen aikaan saanut edes sitä perus kotivakuutusta.
Toivon todellakin että saavat nyt lähdön ja löytyy rauhallisempi naapuri äitille.

ikävää jos naapurit eivät osanneet liittää tiskariaan, mutta ikävä jos aapeekin on niin idiootti että luulee ettei sitä osaa tehdä kuin putkimies. ja ei, tiskariin ei tarvitse lupaa.

Ei tiskikoneeseen tarvita mitään lupaa, jos liitännät ja paikka on valmiiksi. Meidänkin kämpässä oli sattunu tollanen vesivahinko, remppa oli kestäny kuukausia. Ihmettelinkin kun muutettiin, et lattiamatot oli huoneissa erilaiset.

Kyllä tarvitsee ilmoitus tehdä ;) ja jos oma osake niin sama juttu .
Joissakin taloytiöissä ollaan hyvinkin tarkkoja että ainoasten putkimies tai huoltomies sen saa kytkeä, kuten kaverillani (heillä kävi huoltomies) tai liike josta ostettu niin se asennuspalvelu.

ainakin meidän kaupungissa suurimmat vuokrataloyhtiöt vaatii ilmoituksen jos tiskikone laitetaan ja haluavat tulla tarkastamaan lopputuloksen et on ok kiinni ja suoja-altaat.
tämä ehto lukee ihan vuokrasopimuksissa.

ja yksityisenä vuokranantajana pitäisin myös ihan asiallisena ,että vuokralainen ilmoittais jos aikois laittaa moisen asuntooni.

Kyllä tarvitsee ilmoitus tehdä ;) ja jos oma osake niin sama juttu .
Joissakin taloytiöissä ollaan hyvinkin tarkkoja että ainoasten putkimies tai huoltomies sen saa kytkeä, kuten kaverillani (heillä kävi huoltomies) tai liike josta ostettu niin se asennuspalvelu.

No ei todellakaan tarvitse kysyä lupaa tiskikoneen tuomiseksi osakehuoneistoon. Sulla on pikkasen puurot ja vellit sekaisin.

Yhteistyössä