Joku romani on ottanut lapseni silmätikuksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rasistiksi(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rasistiksi(ko)

Vieras
ja kiusaa tätä jatkuvasti. Haukkuu ja tönii. Pitääkö tässä pelätä, että joku päivä se puukottaa lastani? Ei oo ensimmäinen kerta, että romani kuljettaa puukkoa koulussa. Minua pelottaa.

Asia pitää saada loppumaan heti, ettei pääse pahemmaksi. Ignooraaminen ei noiden hullujen kanssa auta. Nyt aikuisia mukaan selvittämään tilanne, jotta lapsesi saa elää rauhassa ja turvassa.

Asia pitää saada loppumaan heti, ettei pääse pahemmaksi. Ignooraaminen ei noiden hullujen kanssa auta. Nyt aikuisia mukaan selvittämään tilanne, jotta lapsesi saa elää rauhassa ja turvassa.
Helpommin sanottu kuin tehty. Tietyissa tapauksissa vanhempien mukaan otto selvittelyyn vain pahentaa tilannetta, ja kohta kiusataan koko perhettä.

ja kiusaa tätä jatkuvasti. Haukkuu ja tönii. Pitääkö tässä pelätä, että joku päivä se puukottaa lastani? Ei oo ensimmäinen kerta, että romani kuljettaa puukkoa koulussa. Minua pelottaa.

Mun kaverin isoveljeä oli just tollai pinenä ensin vaan kiusannu ja se pahentunu ja ajankuluessa viilsi pitkin naamaa :(

Vieläkin traumat jääny... niin nuorena tapahtu. Nykyään alkoholisoitunut ja paniikkihäiriöinen.

Romanit ovat sopeutuneet oikein hyvin suomalaiseen kulttuuriin. Se täytyy olla niin että sinun lapsesi on vain rasisti ja fasisti. Vian täytyy olla hänessä. Jos et usko, olet rasisti sinäkin.

Ehdottomasti puuttuisin tilanteeseen. Esim. vaatisin palaveria jossa kaikki osapuolet mukana. Monesti kiusaajat vaan yltyy kun näkevät, että toinen on heikko/yrittää olla välittämättä.

Yhteistyössä