Joku oikeesti suuttuu, jos on eroteltu tyttöjen ja poikien teemat?! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mehukatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mehukatti"

Vieras
Tiimarin lastenkutsusivusta tehd

Haha, ei voinu muuta ku nauraa ton luettua! :D Aika pimeetä sakkia, jos enää ei saisi erotella tytöille ja pojille omia teemoja. Varsinkin kun tuossakin oli selkeästi vielä tuo neutraali teema, mikä sopii ihan molemmille.

Jos täällä on joku asiasta kimpaantunut, niin minkä ihmeen takia tuosta on täytynyt suuttua?!

Mä kanssa ajattelin ihan samaa. Että ei nyt voi olla totta. Saahan sille Mico-Pyövelille pitää tietenkin prinsessa/prinssikemut jos hän tykkää, oli mainoksessa mitä tahansa. Ja Kyllityllikille voi merirosvojuhlat järjestää.

En tiedä, kai sitten joillakin on aivot niin narikassa ettei omatoimisesti tajua järjestää lapselle sellaiset juhlat kun lapsi haluaa. Katsomatta sukupuoleen tai mainoksiin.

Sukupuolineutraalius on mennyt ihan överiksi.

Joku vasemmistofeministi tuostakin oli heti vetänyt herneet nenuun, mitä en sinänsä ihmettele. Siis onhan se nyt aivan kamalaa, jos lapselle mennään ylipäätään sanomaan tämän olevan tyttö/poika. NOT.

Katsottuani juttua ihan vaan pikaisesti, niin kummallinen jako sinänsä. Tytöt voisivat hyvinkin olla työmiehiä ja eikö voisi olla vaan kuninkaalliset satujuhlat, kun monesti synttäreillä on kumpaakin sukupuolta?

Jotenkin itse kyllä karsastan, että yhteiskunta kertoo lapselle, mistä hänen tulee pitää ollakseen normaali.

Ja tiimarin mainosko kertoo mikä on normaalia? Hohoijaa.

Mä en todellakaan voi ymmärtää tollaisesta suuttumista. Minä olen siro, naisellinen nainen, kauniskin. Pukeudun naisellisesti, hameisiin ja mekkoihin. Mutta taustaltani olen sähköasentaja. Nykyään insinöörikin. Osaan rempata autoa ja ajan myös moottoripyörällä. Minulla on myös mökijäkin. Ja paljon meikkejä. Ja kosmetiikkaa.

Minä voi olla mitä vaan, minulla vanhemmat ovat sen opettaneet. He ovat antaneet minun kokeilla kaikenlaista ja olen saannut kiinnostua niin prinsessa leikeistä kuin autoleikeistä.

Mainoksilla ja oletuksilla ei ole mitään tekoa ton kanssa. Ainoastaan vanhemmilla ja sillä miten he kannustavat lastaan kokeilemaan, sellaisiakin juttuja joita ei mielletä "hänen sukupuolelle" kuuluviksi. Ihan paskaa on jauhaa että joku mainos jossa tyttö on puettu mekkoon on joku ohjeistus normaalista.

[QUOTE="mehukatti";27184903]Tiimarin lastenkutsusivusta tehd

Haha, ei voinu muuta ku nauraa ton luettua! :D Aika pimeetä sakkia, jos enää ei saisi erotella tytöille ja pojille omia teemoja. Varsinkin kun tuossakin oli selkeästi vielä tuo neutraali teema, mikä sopii ihan molemmille.

Jos täällä on joku asiasta kimpaantunut, niin minkä ihmeen takia tuosta on täytynyt suuttua?![/QUOTE]

no tuota, ihminen on tyhmä laumaeläin. Tai 99% ihmiskunnasta. Suurin osa lapsista opetetaan matkimaan muita, vanhempiensa perässä menevät. Joten tottakai mainokset vaikuttavat.

samalla tavalla joku suuttuu jos mainostetaan alkoholia tai tupakkaa, tai mitä vaan.

Miten se sulta on pois, jos jotain ärsyttää se, että sikiöille kerrotaan miten niiden kuuluu olla?

se on vaan helvetin vaikeaa tehdä mitä oikeasti haluaisi, sen 2vee -3vee taaperon, siellä perhekerhossa, kun pojat työntävät pois dinojen ääreltä, tai automatolta, ja kertovat että ei sen tytön siinä kuulu olla.

vaikka noi leikit ois niin parhaita kotona.

pojissa ja tytöissä ei alunalkane ole kiinnostuksissa paskaakaan eroa. Yhteiskunta ja ympräistö tekee meistä sen mitä me olemme.

suurin osa sitä vain ei tajua tai huomaa, koska menee sen aivottoman massan mukana.

[QUOTE="minttu";27185035]Ja tiimarin mainosko kertoo mikä on normaalia? Hohoijaa.

Mä en todellakaan voi ymmärtää tollaisesta suuttumista. Minä olen siro, naisellinen nainen, kauniskin. Pukeudun naisellisesti, hameisiin ja mekkoihin. Mutta taustaltani olen sähköasentaja. Nykyään insinöörikin. Osaan rempata autoa ja ajan myös moottoripyörällä. Minulla on myös mökijäkin. Ja paljon meikkejä. Ja kosmetiikkaa.

Minä voi olla mitä vaan, minulla vanhemmat ovat sen opettaneet. He ovat antaneet minun kokeilla kaikenlaista ja olen saannut kiinnostua niin prinsessa leikeistä kuin autoleikeistä.

Mainoksilla ja oletuksilla ei ole mitään tekoa ton kanssa. Ainoastaan vanhemmilla ja sillä miten he kannustavat lastaan kokeilemaan, sellaisiakin juttuja joita ei mielletä "hänen sukupuolelle" kuuluviksi. Ihan paskaa on jauhaa että joku mainos jossa tyttö on puettu mekkoon on joku ohjeistus normaalista.[/QUOTE]

voitko sanoa rehellisesti että olet ihan tavallinen?

voitko sanoa rehellisesti että olet ihan tavallinen?
Voi. Miksi en olisi? Minä olen kiinnostunut kaikenlaisesta ja saannut siihen mahdollisuuden. VANHEMPANI eivät ole sellaisia laumaeläimiä olleet että olisivat liikaa rooleista välittäneet. Isäni on siivonnut ja äitini vaihtanut autonrenkaita noin esimerkiksi. Sieltä minäkin olen oppinut. En mainoksista ja televisiosta. Enkä edes koulusta vaikka siellät tytöt teki tyttöjen juttuja ja pojat poikien.

Vanhemmista kaikki lähtee. Ei yhtään mistään muusta. Eli älkää taas syyttäkö muita vaan kattokaa peiliin ja miettikää mitä te voitte itse lapsellenne opettaa.

• Tykkää
Reactions: misStar
no tuota, ihminen on tyhmä laumaeläin. Tai 99% ihmiskunnasta. Suurin osa lapsista opetetaan matkimaan muita, vanhempiensa perässä menevät. Joten tottakai mainokset vaikuttavat.

samalla tavalla joku suuttuu jos mainostetaan alkoholia tai tupakkaa, tai mitä vaan.

Miten se sulta on pois, jos jotain ärsyttää se, että sikiöille kerrotaan miten niiden kuuluu olla?

se on vaan helvetin vaikeaa tehdä mitä oikeasti haluaisi, sen 2vee -3vee taaperon, siellä perhekerhossa, kun pojat työntävät pois dinojen ääreltä, tai automatolta, ja kertovat että ei sen tytön siinä kuulu olla.

vaikka noi leikit ois niin parhaita kotona.

pojissa ja tytöissä ei alunalkane ole kiinnostuksissa paskaakaan eroa. Yhteiskunta ja ympräistö tekee meistä sen mitä me olemme.

suurin osa sitä vain ei tajua tai huomaa, koska menee sen aivottoman massan mukana.

Oonko mä sanonut et se ois jotenkin multa pois? Sainpahan taas kerran hyvät naurut ihmisten pöljästä käyttäytymisestä. :D

Mikään laki ei määrää sua ostamaan sun pojalles niitä työmieshärpäkkeitä sieltä tiimarista, vaikka mainoksessa sanotaan niiden olevan poikien juttuja. Jos vanhemmat ei tätä tajua, niin vika taitaa olla jossain ihan muualla kuin itse mainoksessa.

No itseäni kyllä vituttaa nuo jaottelut. Onhan se lapsellekin vaikeaa, jos tyttö esim haluaa batman-teeman, mutta tiimari ja muut lapset ja vanhemmat opettavat, että se on poikien juttu.

[QUOTE="Zzz";27185128]No itseäni kyllä vituttaa nuo jaottelut. Onhan se lapsellekin vaikeaa, jos tyttö esim haluaa batman-teeman, mutta tiimari ja muut lapset ja vanhemmat opettavat, että se on poikien juttu.[/QUOTE]

Niin -eli vika on taas jossain muussa mutta ei sinussa?

Paskat. SINÄ olet se joka sanoo että lapsesi saa pitää juuri sellaiset kutsut kuin haluaa. Ei se ole yhteiskunnan vika, eikä naapurin Tiinan. SINÄ ole se kun kannustaa. Sanoin ja teoin.

[QUOTE="minttu";27185035]Ja tiimarin mainosko kertoo mikä on normaalia? Hohoijaa.

Mainoksilla ja oletuksilla ei ole mitään tekoa ton kanssa. Ainoastaan vanhemmilla ja sillä miten he kannustavat lastaan kokeilemaan, sellaisiakin juttuja joita ei mielletä "hänen sukupuolelle" kuuluviksi. Ihan paskaa on jauhaa että joku mainos jossa tyttö on puettu mekkoon on joku ohjeistus normaalista.[/QUOTE]
Onko joku oikeasti niin typerä, että kuvittelee vain vanhempien opeilla olevan merkitystä sille, millaiseksi lapset oppivat käsittämään naisen ja miehen roolit?

Pimeetä. Lopetetaan kaikki sukupuolierottelu välittömästi, vaadin, ettei ole henkkamaukan kuvastossa erikseen osioita naisille, miehille, pojille ja tytöille! Kyllä sitä niin mielensä pahoittaa, että yhteiskunta (tässä tapauksessa yksittäisen yrityksen mainoslehti) kertoo ihmisille, millainen sen pitää olla, että on normaali...

Päiväkodissa ja pihalla ei pojat työnnä tyttöjä pois auto- tai dinoleikeistä. Kyllä meidän tyttö on ainoana tyttönä tuolla poikien joukossa touhottanut. Isoveljensä toki mukana. Välillä pojat tulevat hakemaan tyttöä ulos ja välillä poikakin on tuolla tyttöjen joukossa. Päiväkodin pihassa oli usein viisi sinistä pyllyä ja yksi pinkki tonkimassa matoja nurtsilta. Meidän lapset ovat tulleet toimeen kummankin sukupuolen kanssa mainiosti vaikka synttärinsä ovatkin prinsessa- tai örkkiteemoissa viettäneetkin.

[QUOTE="minttu";27185139]Niin -eli vika on taas jossain muussa mutta ei sinussa?

Paskat. SINÄ olet se joka sanoo että lapsesi saa pitää juuri sellaiset kutsut kuin haluaa. Ei se ole yhteiskunnan vika, eikä naapurin Tiinan. SINÄ ole se kun kannustaa. Sanoin ja teoin.[/QUOTE]

Voi hyvä ihminen. Jos eläisin lasteni kanssa metsän keskellä ilman mitään kontaktia ulkomaailmaan, tuo pätisi, muuten ei. Esim kavereiden mielipiteet vaikuttavat lapsiin enemmän kuin vanhempien. Samoin median vaikutus on nykypäivänä kiistaton siinä, miten naiset ja miehet roolitetaan.

[QUOTE="Zzz";27185140]Onko joku oikeasti niin typerä, että kuvittelee vain vanhempien opeilla olevan merkitystä sille, millaiseksi lapset oppivat käsittämään naisen ja miehen roolit?[/QUOTE]

Täsmälleen. Media tuputtaa tytöille pinkkihattaraa ja pojille mustaa pääkalloa joka tuutista ja sitten muka riittää, kun äiti sanoo, että kultaseni, sä saat tykätä mistä haluat. Toimii ehkä 2-vuotiaalle, mutta 6-vuotiaan kohdalla voi usko vanhempien kaikkivoipaisuuteen jo karista.

Tytöt saavat olla tyttöjä ja pojat poikia, mutta tuollaisessa tasapäistävässä stereotyyppisessä jaottelussa ei ole mitään järkeä.

[QUOTE="vieras";27184972]Menee kyllä tuo sukupuolineutraalius-shaiba ihan liian pitkälle.[/QUOTE]

Menee kyllä tuo sukupuolistereotypioiden korostaminen ihan liian pitkälle.

Odotan vain sitä päivää kun anttilan kuvastossa esintyy meikattu mies stringit jalassa ja rintaliivit nännien suojana.

Muuttuu päivä päivältä sairaammaksi tämä maailma.

Yhteistyössä