Joku muukin vienyt raskaudet läpi vanhoilla, normaalikokoisilla vaatteillaan?

• Viestiketjun aloittaja Rex
  • Ensimmäinen viesti
Rex
Ainuttakaan äitiysvaatetta en ole ostanut, ainoastaan belly belt -setin, josta käytin sitä lyhintä kuminauhaa housuissa loppuraskaudesta. Paidat ovat meneet sellaisinaan, vaikka monet ovatkin suht tyköistuvia (en siis pukeudu normaalistikin johonkin telttoihin). :) Huvittaa kun kaveri on viikolla 12 ja nyt jo haalinut vaikka mitä äitiysvaatteita, "masu kun on niin valtava". Mutta eihän se multa pois ole, rahaa noihin tuntuu menevän vaan ihan tuhottomasti.

k
Miksi sua huvittaa se, että jollain muulla on isompi maha ku sulla? Siis ymmärrän sun pointin tavallaan, mutta tohon loppuun tuli tollanen morkkausfiilis, että kaveris on "tyhmä" kun ostaa äitiysvaatteita, kun et kerta sinäkään ole ostanut.

Jos ei vaatteet istu, ni ne ei istu, ja jos on varaa satsata äit6iysvaatteisiin ni ei se ole sulta pois.

minä
mä olen kanssa mennyt raskauden vanhoilla normaaleilla vaatteilla. tosin minulla kyllä oli myös äidiltäni saatuja äitiysvaatteita mutta verkkarit ja tutut vaatteet olivat paremman tuntuisia päällä. äitiysvaatteet kun oli tuskallisia pukea ja ottaa pois vessa käynnin aikana. ainakin lappuhaalarit ja housut.
äitiys mekkoa tosin tuli sisällä ollessa hyvinkin paljon pidettyä, sen helppouden takia.

minä
käytin ihan omia normi housuja koko raskauden ja paitoja myös.. olen kokoa 34/36 ja housut laskin mahan kohdalta vaan alemmas, ostin kahdet normaalit farkut missä oli matala vyötärö.. siis ei yhen yhtä äitiysvaatetta

Mä pärjäsin tavallisilla vaatteilla, joustavilla houduilla, farkut ei menneet loppuraskaudessa kiinni. Mutta mulla olikin suhteellisen pieni maha joka raskaudessa. Ja mä laihduin joka raskaudessa, joten oisko syynä ollut sekin... Mut hoikilla ihmisillä, joilla tyköistuvia vaatteita niin ei varmaan tavalliset vaatteet sovi koko raskausaikaa, ja joillain rupee maha kasvaa heti jo alussa (vaikka onkin vaan turvotusta, ei se silti tarkota sitä et vanhat vaatteet mahtus)... Ja kukin ostaa semmosia vaatteita kun haluaa, toisilla on tarve ja halu korostaa raskautta heti alusta alkaen äitiysvaatteilla. Ja ohan ne mukavampia kuin tavalliset kireeks käyneet vaatteet...

Rex
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Miksi sua huvittaa se, että jollain muulla on isompi maha ku sulla? Siis ymmärrän sun pointin tavallaan, mutta tohon loppuun tuli tollanen morkkausfiilis, että kaveris on "tyhmä" kun ostaa äitiysvaatteita, kun et kerta sinäkään ole ostanut.
Ei tyhmä, mutta täysin samankokoinen tai jopa hoikempi kuin minä. Tuntuu vaan että joillekin ne äitiysvaatteetkin ovat jonkinlainen statussymboli - eli sitten kun on raskaana, PITÄÄ olla varaa hankkia myös kaikkia erityisiä vaatteita sitä varten, vanhoissahan ei raskaana voi kulkea kun silloin kukaan ei välttämättä tajuaisi sun olevan raskaana... Tai jotain.

Vieras
Mä taisin ostaa pari pidempää paitaa/toppia, ne jäi käyttöön sit myöhemminkin. Ainoa erikoisostos oli halvalla löydetty masutuubi, mikä olikin ahkerassa käytössä. Normaalipainoinen oon ja raskausaikana tuli vaan se 8kg.. Matalia housuja oli muutenkin eikä tullut tohon lantiolle juuri mitään niin pystyi käyttämään niitä normikokoisia. Jopa useimmat talvitakit mahtuivat päälle.

Varaa kyllä olisi ollut ostaa vaikka mitä, shoppailtua kyllä tuli odotusaikana enemmän kuin tarpeeksi. Mä olisin vaan tuntenut itteni vähän hölmöksi jos olisin ostanut äitiysvaatteita erikseen teltoiksi vaikka en niitä tarvinnut..

Minä pärjäsin tavallisilla vaatteilla. Toppatakkiakaan en ostanut uutta vaikka lastenosastolta ostetussa takissa kuljinkin. Pieni kokoinen olen muutenkin siis :ashamed:
Siis tottakai esim. topeista jäi alavatsa näkyviin mutta minulla oli muutama vähän pidempi, tyköistuva toppi jotka ylsi sitten ihan kunnolla peittämään vatsan :D

paksuna
Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
mä myös..en ostanut äityysvaatteita...kaikki vanhat norm vaatteet menee edelleen...mut kohta ne lähtee uusintaan..alkaa niin tympii noi jotka on nyt viimesen 2-3kk pyörinyt pällä!
Samma här. Aivan vain omaksi iloksi olen ostanut mamma vaatteita sekä ihan normi osastolta vaatteita =) Shoppailen siinä missä ennen raskauttakin.

vieras
Ostin yhdet raskausfarkut, jotta voisi käyttää myös lyhyitä paitoja ilman, että kaikki näkee vetoketjun ympärille tehdyt viritykset. Eikä toi bellybeltkään mikään nätti ole..
Paitoja ostin yhden raskauspaidan, siistin mustan. Ja muuten sain lainaksi vanhoja kavereilta. Käytin niitä jonkin verran, osa oli kyllä vain isoa kokoa tai reilua mallia, ei raskausvaatteita varsinaisesti. Osa omista paidoista venyi mahan kanssa vähän rumiksi ja se harmittaa. Synnytin kesällä, joten oli helppoa olla vain muutamassa mekossa. Talvella olisi ehkä eri juttu tai jos olisi työ, jossa pitäisi pukeutua tosi hienosti.

Kukin tyylillään. Mutta joo, isot vaatteet ja tunikat aika hyviä ja usein halvempia kuin noi varsinaiset raskausvaatteet.

juuh
Mä tykkään, että vaatteet istuu ja mammavaatteet istuu. Siksi ostelen. Ja mä tykkään shoppailla, siksikin ostelen. Ei niihin sen enempäämene rahaa ku normivaatteisiin ja nythän menee aikaa, ennenkun taas normivaatteita ostelen.

Plus että minusta tulee sellanen norsu, että on aika vaikeeta nähdä mitään bellybelt / kuminauhaviritystä pitämässä housuja kun olen rv 40. :LOL:

Eli minä vaihdoin mammavaatteisiin rv 15 ja olen tyytyväinen vaikka se jotain huvittaisikin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rex:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Ei tyhmä, mutta täysin samankokoinen tai jopa hoikempi kuin minä. Tuntuu vaan että joillekin ne äitiysvaatteetkin ovat jonkinlainen statussymboli - eli sitten kun on raskaana, PITÄÄ olla varaa hankkia myös kaikkia erityisiä vaatteita sitä varten, vanhoissahan ei raskaana voi kulkea kun silloin kukaan ei välttämättä tajuaisi sun olevan raskaana... Tai jotain.
Tavalliset vaatteet voi myös venyä rumiksi. Eikä ne tietenkään istu yhtä hyvin enää raskaana. Useimmille tulee kuitenkin esim. rintoihin lisää tavaraa raskausaikana. Mulla ainakin kaikki liivit vaihtoon, ihan hirmu pieniä! Ja siis edelleen ja ikuisesti pieniä, vaikka vauva kohta vuoden. Myös lantioni kasvoi, vaikka kilot suunnilleen lähti.

Mä tarvitsin pidempiä paitoja, joten ostin tunikoita sun muita sellaisia. Yhdet äitiyshousut ostin, mutta ne kiristi mahaa enemmän kuin mun tavalliset housut :eek: Niinpä pidin tavallisia housuja kumilenksu viritelmällä kiinni :D

Vivian
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mä olen ostanut muistaakseni 2 äitiysvaatetta, ja nekin silloin kun en ole ollut raskaana :D
Sama mulla! :LOL: Sitä jotenkin vauvakuumeissaan haaveili niiden äitiysvaatteiden pitämisestä "sitten joskus", mutta sitten kun asia tuli ajankohtaiseksi, ei ne olleetkaan enää kivoja.

joo
Kaksi raskautta on mennyt omilla vaatteilla ja maha ollut todella pieni, eikä yhtään raskausarpea tullut. Yksi raskaus noiden kahden välissä olikin sitten ihan toisenlainen, jo heti alussa kaikki huomasivat raskauden, lopussa olin valtava äitiysvaatteita käyttävä valas ja raskausarpia tuli runsaasti.

Kivahan se ois ollut kun ei olis tarvinnu ostaa mitään, tai ylipäätään käyttää äippävaatteita. Vaan kun maha oli niin iso, rinnat kasvoi 2 kuppikokoa, lantio levisi jne. niin ei ollut vaihtoehtoja. Viihdyin äitiysvaatteissa oikein hyvin, ja tein niitä myös itse! äitiyshousuihin siirryin jossain rv10 paikkeilla..

v
Ekassa raskaudessa selvisin tavallisilla vaatteilla rv 34 asti, sitten oli pakko ostaa yhdet äitiyshousut, mut muuta en sitten ostanu. Tokassa raskaudessa siirryin äitiysvaatteisiin jo ennen rv 20, koska maha oli niin valtava, kolmannessa hyvä ku silloin piti jo siirtyä ä-vaatteisiin, kun testi oli plussa :LOL:

Yhteistyössä