Joku mennyt toista kertaa naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Onko teistä joku mennyt toista kertaa naimisiin? Minkälaisia tuntoja se on teissä itsessä herättänyt? Meillä mies on ollut naimisissa ja nyt hän puhuu usein meisän naimisiin menosta, mutta häntä huolestuttaa se kun on jo ollut naimisissa, hän pohtii sitä, että hänen suku ei innostu toisista häistä, eikä myöskään halua tuoda toista kertaa häälahjaa ja myöskin sitä et voiko hän mennä enää kirkossa naimisiin jne. (tietetään että lain mukaan voi)
Voisiko joku toistamiseen avioliittoon astunut kertoa tuntojja ja miten niistä peloistä pääsee yli. Kiitos

olen mennyt kaksi kertaa naimisiin. Toisen kerran mentiin maistraatissa. Mut toisaalta meillä oli silleen eri tilanne että pidettiin tuparit yhtä aikaa hääjuhlan kanssa myöhemmin meillä kotona. Samoja asioita mietin myös minä silloin aikoinaan. Miten sukulaiset suhtautuu uuteen liittoon, yms. Mutta sitten lopuksi lakkasin ajattelemasta muita. Eihän ne muut elä minun elämääni. Ja nyt sit käyn toista avioeroa läpi... Tämä se vasta on "ihana" kertoa sukulaisille...

vähän etukäteen omaan tilanteeseeni verraten tässä vastaamassa, mutta siis olemme suunnitelleet naimisiinmenoa, kumpikin olemme olleet aiemmin avioliitossa.

En tiedä, me ajattelemme siten, että se on meidän juhla, jolla haluamme sinetöidä rakkautemme. Ihan sama tuleeko lahjoja tms. pääasia, että tilaisuus on meidän näköinen. Voittehan järjestää sellaisella idealla, esim. yllätyshäät, ettei lahjanostoon ole mahdollisuutta kenelläkään. Kirkko on mielestämme ainut vaihtoehto. Voihan käyttää esim. kappelia, ei tarvitse koko kirkkoa ottaa käyttöön. Ja kannattaa ihan avoimesti ja rehellisesti keskustella niiden lähimpien sukulaisten kanssa ja kertoa, mikä onni teitä on kohdannut, ja miestäsi, että hän sai uuden mahdollisuuden ensimmäisen mentyä mönkään.

Onnea tulevaisuuteenne !

Meillä on serkku menossa naimisiin toista kertaa ja meillä puhutaan perhepiirissä "jämähäistä". Mummu oli sitä mieltä, että hän ei osta mitään lahjaa, kun on jo kerran ostanut. Mutta kyllä me kaikki ollaan häihin menossa lahjan kanssa, ja ei ole tarkoitus häissä ilmaista mitenkään, että toisista häistä on kyse.

Polttareissa vaan joku oli tokaissut, että näissä, olkoon vaikka Pertti, niin Pertin polttareissa on aina hauskaa. Mutta se oli enemmän sellainen tahaton lipsahdus :laugh:

Mies ja minä molemmat ollaan menossa naimisiin toistamiseen. Vaikka aina ajattelin että kerran naimisiin mennään. Nyt kemiat toimii paremmin kuin edellisessä liitossa ja usko sitä myöten lujempi liiton kestämiseen.

toiset hääni olivat myöskin kirkossa, tosi pienet ja oikein mukavat. lahjoja emme pyytäneet ja kun vieraitakaan ei ollut, niin ei niitä tullut. ostin oman puvun, eka kerralla vuokrasin. ex mieheni meni oikein suurilla häillä toisen kerran naimisiin. meidän eka häät oli keskikokoiset.

Itse olen mennyt toisen kerran naimisiin.
Pieni sukuni ei kommentoinut mitenkään negatiivisesti toiseen kutsuun, eikä itselläni ollut tunnontuskia asian suhteen. Kaikki tiesivät millainen ensimmäinen avioliittoni oli ja miksi se päättyi. Nykyisestä miehestäni on pidetty todella paljon suvun piirissä ja itse rakastan häntä ylitse kaiken.

Yhteistyössä