Joku meinasi ajaa vaunujemme päälle suojatiellä!

Soitin poliisille ja sanoivat että olisi kannattanut heti soittaa hätänumeroon niin olisivat etsintäkuuluttaneet auton ja puhalluttaneet kuskin mutta sanoi että ymmärtää hyvin että ensimmäisenä mielessä oli lasten hyvinvointi eikä syyllisen kiinni saaminen.

Sanoi että tottakai tuosta voi tehdä rikosilmoituksen ja kannattaakin mutta eri asia on että saako syyllinen siitä mitään kun ei ole todistajia.

Selvitin sitten auton omistajan numeron ja soitin hänelle itse. Kerroin mitä oli käynyt ja kysyin että ymmärtääkö hän että miten pahasti olisi voinut käydä niin hän oli todella pahoillaan.
Vanhempi nainen joka ei vaan ollut nähnyt...
Eihän se mikään selitys olisi jos jotain olisi oikeasti käynyt, sillä jos näkyvyys on huono niin ei pidä ajaa yhtään metriä eteenpäin saati sitten suojatien yli!

Sanoin että jätän asian tähän mutta todella toivon että hän jatkossa on varovaisempi sillä seuraavalla kerrala ei välttämättä ole niin hyvä tuuri.

Mä ymmärrän toisaalta tuota naista, täällä on ainakin jokaisen suojetien kohdalle kasattu auratut lumet, ja jos pitäis olla 100% varma siitä ettei kukaan sieltä lumen takaa hyökkää, niin ei voisi mistään kääntyä. Mutta itse myös ajan todella varovasti noihin risteyksiin, katselen j kauan ennen onko joku tulossa ja ryömitän hitaasti suojatien päälle, niin että jalankulkija näkee ainakin minut ja ehtii väistää vaikka minä en ehtisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja hted:
Mä ymmärrän toisaalta tuota naista, täällä on ainakin jokaisen suojetien kohdalle kasattu auratut lumet, ja jos pitäis olla 100% varma siitä ettei kukaan sieltä lumen takaa hyökkää, niin ei voisi mistään kääntyä. Mutta itse myös ajan todella varovasti noihin risteyksiin, katselen j kauan ennen onko joku tulossa ja ryömitän hitaasti suojatien päälle, niin että jalankulkija näkee ainakin minut ja ehtii väistää vaikka minä en ehtisikään.

Tossa kohdassa oli lunta max 50cm jonka yli meidän mustat vaunut näkyi varmasti varsin hyvin!
Näkyvyys kohdassa oli varsin hyvä mutta luulen että kyse oli vaan siitä että vanhempi rouva kiirehti isosta risteyksestä kiireen vilkkaa pois eikä nähnyt meitä siinä sählätessään...

Alkuperäinen kirjoittaja hted:

Niinhän se on, että ihmisiä kun ollaan niin virheitä valitettavasti tulee tehtyä ja sanotaanhan sitä, että " synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven"...

Yhteistyössä