Joku kävi äsken soittamassa ovikelloa, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Olen kaksin pienen vauvan kanssa kotona, mies yövuorossa. Joku soitti äsken kolmesti ovikelloa ja oon nyt täällä kotona kuset housuissa. Pelottaa jostain syystä ihan kauheasti. Asutaan kerrostalossa, jossa alhaalla ovikoodi. Soitin miehellekin, ei ollut hän. En uskaltanut käydä katsomassa, äsken kävin, eikä näkynyt ovisilmästä ketään. Mitä jos testattiin, onko ketään kotona ja kohta tulee joku murtautumaan tänne? :( Yritin turvalukkoa kytkeä, mutta pyörittelemällä ei ainakaan naksahtanut, osaako joku kertoa, kumpaan suuntaan täytyy pyörittää, että kytkeytyy päälle? Rauhoittelu olisi nyt tarpeen, tärisen ja pelkään, en varmasti uskalla nukkua ensi yönä.

Ollaan vasta muutettu taloyhtiöön, jossa kaikki asunnot on omistusasuntoja, arvostettu alue, jos niin voi sanoa. Keski-ikäistä porukkaa suurimmaksi osaksi, vähän lapsiperheitä. Mutta kuka naapuri soittaisi ovikelloa tähän aikaan? En kuullut askeleita muille oville, ainoastaan meidän oven takana joku kävi. Autossa ei valoja päällä, eikä mitään muutakaan ongelmaa pitäisi olla.

Rauhotu. Nyt hengität syvään ja mietit 2 minuuttia pelkkiä hyviä asioita, joita elämässäsi on. Vain hyviä. Sitten päätät, että täällä on naapurit lähellä, kaikki on hyvin.

[QUOTE="aapee";23422148]Ollaan vasta muutettu taloyhtiöön, jossa kaikki asunnot on omistusasuntoja, arvostettu alue, jos niin voi sanoa. Keski-ikäistä porukkaa suurimmaksi osaksi, vähän lapsiperheitä. Mutta kuka naapuri soittaisi ovikelloa tähän aikaan? En kuullut askeleita muille oville, ainoastaan meidän oven takana joku kävi. Autossa ei valoja päällä, eikä mitään muutakaan ongelmaa pitäisi olla.[/QUOTE]

Oisko teillä pudonnu jotain rappukäytävään ja sitä olisivat tuoneet? Miehellä vaikka töihin lähtiessä puhelin, avaimet, hanskat, jotain?

Mä olen useamman kerran rimpauttanut naapureiden ovikelloa kun ovat unohtaneet avaimet roikkumaan lukkoon oven ulkopuolelle. :) Mä olen kyllä muuten samanlainen panikoija ja jos joku soittaa ovikelloa omituiseen aikaan, mä hiippailen hiljaa kurkkimaan ovisilmästä kuka siellä oven takana on :D

[QUOTE="aapee";23422148]Ollaan vasta muutettu taloyhtiöön, jossa kaikki asunnot on omistusasuntoja, arvostettu alue, jos niin voi sanoa. Keski-ikäistä porukkaa suurimmaksi osaksi, vähän lapsiperheitä. Mutta kuka naapuri soittaisi ovikelloa tähän aikaan? En kuullut askeleita muille oville, ainoastaan meidän oven takana joku kävi. Autossa ei valoja päällä, eikä mitään muutakaan ongelmaa pitäisi olla.[/QUOTE]

No naapurilla voi vaikka itselläkin olla joku hätä, unohtanut avaimet ja halusi käyttää puhelinta tai jotain. Naapurin lapset kävi kiusallaan soittamassa. Ohikulkija tarvitsee apua ja pääsi jotenkin alaovesta sisälle. Humalainen naapuri luulee omaksi kodikseen. Turha sitä on pahinta pelätä, todella superpieni todennäköisyys, että siellä joku murtomies oli.

mekin kun muutettiin tähä nykyseen asuntoon, nii oisko ollu ekana vai tokana yönä ku yövyttiin täällä niin ovikello soi useemman kerran joskus 11-12 aikoihin, pelästyin kans vähän. mies meni sitte avaa ja siellä oli naapuri tuhannen jurrissa ja halus pari röökiä, tarjos vastalahjaks 2 lasillista punaviiniä :D ei otettu viinejä mut tupakat se sai silti

Kysyin mieheltä äsken vielä, olisiko pudottanut jotain lähtiessään, mutta ei ollut. Ja avaimia on kahdet, toiset mulla täällä kotona ja toiset miehellä töissä. Miten sitä voikaan ihminen pelästyä näin paljon? Nyt oon varuillani täällä ja pelottaa vieläkin. :( Tuskin kuitenkaan naapurin lapset tähän aikaan, kenestäkään muusta naapurista puhumattakaan, ovikelloa soittelisi?

Osaako kukaan kertoa turvalukon kytkemisestä? Meillä siis avaimella (jossa punainen "yläosa") pyöritettävä lukko. Mutta kumpaan suuntaan täytyy kääntää, että kytkeytyy päälle? Ei naksahtanut ollenkaan, vaikka pyörittelin.

Voisi olla joku, joka erehtynyt ovesta. Mennyt yhden kerroksen liian ylös tai alas.

Tai hissillä kulkiessa kaksi, kuten naapurin tyttö kerran teki soittaessaan ovikelloa. On helppo painaa ylempää tai alempaa nappulaa kuin oli tarkoitus.

Samaten kerran säikähdin kun joku yritti avaimilla sisään, ei kyllä ovi auennut. Silloin oli kyseessä samaisen perheen vanhemmat, jotka olivat painaneet vahingossa alempaa nappia =)

[QUOTE="aapee";23422217]Kysyin mieheltä äsken vielä, olisiko pudottanut jotain lähtiessään, mutta ei ollut. Ja avaimia on kahdet, toiset mulla täällä kotona ja toiset miehellä töissä. Miten sitä voikaan ihminen pelästyä näin paljon? Nyt oon varuillani täällä ja pelottaa vieläkin. :( Tuskin kuitenkaan naapurin lapset tähän aikaan, kenestäkään muusta naapurista puhumattakaan, ovikelloa soittelisi?

Osaako kukaan kertoa turvalukon kytkemisestä? Meillä siis avaimella (jossa punainen "yläosa") pyöritettävä lukko. Mutta kumpaan suuntaan täytyy kääntää, että kytkeytyy päälle? Ei naksahtanut ollenkaan, vaikka pyörittelin.[/QUOTE]

Meillä oli joskus moinen, vuosia siitä on aikaa kun viimeksi sellaista joutunut kytkemään, mutta käännä täysi kierros oikealle. Ja voihan sen sisäpuolelta kokeilla menikö lukko päälle vai ei :D

[QUOTE="aapee";23422217]Kysyin mieheltä äsken vielä, olisiko pudottanut jotain lähtiessään, mutta ei ollut. Ja avaimia on kahdet, toiset mulla täällä kotona ja toiset miehellä töissä. Miten sitä voikaan ihminen pelästyä näin paljon? Nyt oon varuillani täällä ja pelottaa vieläkin. :( Tuskin kuitenkaan naapurin lapset tähän aikaan, kenestäkään muusta naapurista puhumattakaan, ovikelloa soittelisi?

Osaako kukaan kertoa turvalukon kytkemisestä? Meillä siis avaimella (jossa punainen "yläosa") pyöritettävä lukko. Mutta kumpaan suuntaan täytyy kääntää, että kytkeytyy päälle? Ei naksahtanut ollenkaan, vaikka pyörittelin.[/QUOTE]

vieläkö se muka on siellä ovella?

Voi tietysti kokeilla menikö lukkoon, mutta silloin pitää yrittää avata ovi ja oon niin pelkuri, etten uskalla edes kokeilla avata ovea. Melkein naurattaa tämä, mutta en tajua, miten pelästyin näin paljon ja vieläkin oon peloissani.. En osaa sanoa, tuskin oven ulkopuolella ketään on, mutta voi olla oven vieressä, enkä näe sitä ovisilmästä.

[QUOTE="aapee";23422267]Voi tietysti kokeilla menikö lukkoon, mutta silloin pitää yrittää avata ovi ja oon niin pelkuri, etten uskalla edes kokeilla avata ovea. Melkein naurattaa tämä, mutta en tajua, miten pelästyin näin paljon ja vieläkin oon peloissani.. En osaa sanoa, tuskin oven ulkopuolella ketään on, mutta voi olla oven vieressä, enkä näe sitä ovisilmästä.[/QUOTE]

jospa nyt vaan avaisit sen oven.. :D tuskin siellä enää ketään on..

Ei hitto, musta kyllä tuntuu, että joku on tossa oven ulkopuolella. Kävin kääntämässä turvalukkoa ja kuului jotain liikettä. Valot on kiinni rapussa, niin en nähnyt ihmistä, mutta voisikohan joku kuitenkin makaa tuossa oven vieressä?!

Yhteistyössä