Joku kauhistelee kun puetaan liikaa, mutta meillä ei 7kuinen ole enää viikkoihin käyttäny tumppuja (ne hukkui) eikä mulla ole mitään vk-asua.

• Viestiketjun aloittaja kerron
  • Ensimmäinen viesti
kerron
Se on sisävaatteissa ja villiksessä istunu vaunuissa. Toki, jalat lämmpöpussissa. Ja kun nukkuu, vedän hihat sormien yli.

Eilen vaan eräs äiti oikein ihmetteli, että miten noooooooin pieni ilman hanskoja. Aina tolla on lämpöset kädet ollu. :)

vieras
Meidän 7kk ikäisemme ei olis ikinä ulkoillessa istunut vaunuissa, siis jos ei kyse kauppareissusta tms. Aina konttaamassa ja liikkumassa, siksi oli vk-puku :) Niin erilaisia ne lapset on.

no jos sillä on kerta villapukukin päällä niin ei vk asua tarvitakaan,ap :)
Mä saan aina kommenttia lapsen isoäidiltä siitä että kuinka puen lapselle joko a)liian vähän b)liian paljon :D
Sillai on hyvä ettei pieneen lapseen tuuli pääse lenkillä oikeen mistään suunnasta ja että iho ei oo kylmä lenkin aikana,ei kai siinä muuta oo.Ei meilläkään oo tumppuja pidetty lenkillä,tyttö 1v7kk jos on ollu rattaissa,peitto tosin on ollu mukana.

ap
Miedän lapsi ei vielä liiku, joten en näe syytä sitä mahan laittaa makaamaan. Yhdet tumput siis oli ja ne hukkui. silloin oli jo muutaman kerran ollut ilman hanskoja kun oli lämpimämpää. Tykkää renkutella vaunulelua ja herppas jos oli tumput eikä voinut sitä ronkkia. Näin ollen en uusia hankkinut, koska ne ovat minusta turhat. Lapsella on aina lämpimät kädet ja on myös tyytyväinen, joten mielestäni tilanne on ok.

Ja mitä pipoon tulee, meillä lapset ovat käyttäneet hattua läpi vuoden aika monta ekaa vuotta, joten se pysyy myös tämän päässä.

Ostan alennuksesta jonkun puvun syksyksi, jos tuo innostuu ennen sitä liikkeelle. :)

s
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 7kk ikäisemme ei olis ikinä ulkoillessa istunut vaunuissa, siis jos ei kyse kauppareissusta tms. Aina konttaamassa ja liikkumassa, siksi oli vk-puku :) Niin erilaisia ne lapset on.
Mutta kyse olikin ap:n vauvasta, joka istuu vaunussa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Mutta kyse olikin ap:n vauvasta, joka istuu vaunussa.
Niinpä, silloin voi ihan hyvin pärjätäkin ilman tumppuja :)

bv harmaana
Niin on erilaisia, katos kaikki ei konttaa vielä 7kk ikäisenä :)

Sädetär
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
sääliks käy.
Miksi ihmeessä? Mun esikoinen on aina ollut oikea "kuumakalle", vaikka ulkona olis pakkasta niin tuo hikoilee shortsit jalassa siellä. Tosikko taas palelee vaikka olis 20 astetta lämmintä ja toppavaatteet päällä. Noin niinkuin kärjistetysti. Että en mäkään hemmetissä vaan voi laittaa esikoiselle samalla tavalla päälle kuin tosikolle.

vinkki!
miksi et laita sukkia käteen menee ihan tumpuista..kun sain ekan 14vuotta sitten ei silloin mullakaan ollu ku yhet tumput ja ei niitä sillei ollu kaupoissa ees kuten nykyisin ja silloin veettiin sukat käteen...ongelmanratkaisua äitisein... mut pidä hanskoja jos kädet on kylmät mä olen kyl kaikilla neljällä pitäny vielä näillä keleillä ja pidän 2vuotiaallakin . mut kun on oikein lämmin ja istuu vaunuissa joihin ei tuule sit voi ne hanskat jättää pois...tosin muista että vauvoilla ei ole verenkierto vielä niin hyvä kun meillä aikuisilla siksi vauvoja puetaan runsaammin...toisaalta tyhmää puuttua sun asioihin mut hei vinkki söpöt ihanat ukat käsiin ja voilaa toimii:)

Kukin tavallaan. Meillä tyttö 3½ vuotta ja tasan tarkkaan on sormikkaat/lapaset ollut kädessä.Samoin kuin itsellänikin.Ja jos yhdet tumput katoaa niin on kumma jos ei uusia löydy tai käytä mielikuvitusta......mutta kuten sanoin kukin tavallaan. Aurinkoa ja sitä luvattua hellettä odotellessa B)

ap
Todettakoon, että JOS minää nyt oikeasti tumput lapselle haluaisin, ni eiköhän meillä sellaset olis. En vaan ole kokenut tarvitsevani. Ja nyt lähdenkin lapsen kanssa taas ulos. Enkä ota tumppuja. :D

Ego
Alkuperäinen kirjoittaja Sädetär:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
sääliks käy.
Miksi ihmeessä? Mun esikoinen on aina ollut oikea "kuumakalle", vaikka ulkona olis pakkasta niin tuo hikoilee shortsit jalassa siellä. Tosikko taas palelee vaikka olis 20 astetta lämmintä ja toppavaatteet päällä. Noin niinkuin kärjistetysti. Että en mäkään hemmetissä vaan voi laittaa esikoiselle samalla tavalla päälle kuin tosikolle.
Meilläkin tyttö kuuluu samaan kastiin. Onhan niitä lapsia kuin aikuisiakin erillaisia. Mä kun pidän villasukkia sisällä niin toiset vetelee ilman sukkia. Tai mulla ulkona toppatakki niin isäntä menee jo ohuessa kevättakissa ja ihmettelee miksi mä palelen. :D

Näillä mennäää
heheh, täällä 1v7kk:n äiti, jonka lapsen tumput myös hukkui pari-kolme viikkoa sitten ja on ollut siitä asti ilman. En jaksa maksa vaivaa uusia nyt hankkia sellaisia puuvillaisia, villatumppua sun muuta on mutta ne on liian kuumia.

Yhteistyössä