joku joka on paljon lähetelly postipaketteja/kirjeitä

La vida es un destino

Aktiivinen jäsen
11.12.2007
8 190
1
36
kertokaas! miulla on tuolla myydään osiossa myynnissä vaatetta. nyt olis lähdössä 2tunikaa. Ja keskustelemme postareista.
eli meneekö nuo tavan kirjekuoressa postimerkillä?? ja paljon mahtaa maksaa se kirjekuori ja lähettäminen? vai miten tämä homma nyt oikeesti menee. aikasemmin sanottiin että maksaisi 1,50 mutta minulta kynittiin tänään 3,90 yhdestä onnettoman bodyn+housujen lähettämisestä |O

Postin sivuilta voit tsekkailla noita hintoja, mutta semmoinen normikirje jossa painoa vähän enemmän, maksaa sen 1,50 e. 3,90 on pienimmän maksikirjeen taksa eli jos paksuutta on yli 3 cm. Jos painoa tulee vähänkin reilummin, niin hinta nousee jo 5,90 euroon!

Mä itse tykkään postitella noissa Helposti-kuorissa. Niitä myydään 20 kpl pakkauksissa, mutta jos yhtään enemmän harrastaa postittamista, kannattaa sijoittaa. Kokoja on kaksi, C4 ja C5 ja molemmissa sama sääntö: paksuutta max. 3 cm ja painoa max. 500 g. Eli niihin saa aika pirusti tungettua tavaraa!

Se ei oo saanu pakattua kirjetta alle ton 3cm paksuuteen joten maksikirjeenä lähteny. Pienin maksikirje maksu on tuon 3,90e.
Mutta body ja housut jos kunnolla pakkaa saa isoon kirjekuoreen alle 3cm..
Itekin lähetin vasta body+2housut kirjemaksulla

Alkuperäinen kirjoittaja peekoo76:
..kaikista tärkein pointti on se, että saako tuotteen pakattua alle 3cm:n paksuuteen. jos ei saa, hinnat pompsahtaa yhtäkkiä aika mahdottomiksi :(

Just tää, vaikutta meinaan että oot joutunut maksikirjeestä maksamaan.
alle 250g kirje maksaa 1,50 kun saman painoinen maksi maksaa 3,90
eli sun kirje on ollut yli 3 cm korkea

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Postin sivuilta voit tsekkailla noita hintoja, mutta semmoinen normikirje jossa painoa vähän enemmän, maksaa sen 1,50 e. 3,90 on pienimmän maksikirjeen taksa eli jos paksuutta on yli 3 cm. Jos painoa tulee vähänkin reilummin, niin hinta nousee jo 5,90 euroon!

Mä itse tykkään postitella noissa Helposti-kuorissa. Niitä myydään 20 kpl pakkauksissa, mutta jos yhtään enemmän harrastaa postittamista, kannattaa sijoittaa. Kokoja on kaksi, C4 ja C5 ja molemmissa sama sääntö: paksuutta max. 3 cm ja painoa max. 500 g. Eli niihin saa aika pirusti tungettua tavaraa!

tota pitääkin kokeilla. kiitti =) niitä saa ihan postista ostettua eikös?

Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Se ei oo saanu pakattua kirjetta alle ton 3cm paksuuteen joten maksikirjeenä lähteny. Pienin maksikirje maksu on tuon 3,90e.
Mutta body ja housut jos kunnolla pakkaa saa isoon kirjekuoreen alle 3cm..
Itekin lähetin vasta body+2housut kirjemaksulla

minnuu on huijattu. |O helvetti ettei oo voinu edes esitellä halvempaa vaihtoehtoa!!

Minkä kokoisista vaatteista on kyse? Aikuisten tunikat tuskin ihan kuoressa (siis alle 3 mm) menevät. Joskus on myös halvempi pakata kahteen kuoreen yht. 3 euroa, kuin lähettää maksikirjeenä. Kyllä pienen lapsen bodyn ja housut luulisi saavan pakattua litteästi ja maksu painosta riippuen 1,50/2,80.

Eli kirjeenä saat lähetettyä, jos paksuus max 3cm ja kuoren koko max 25cmx40cm. Itse teen ruskeasta paketointipaperista noita kirjekuoria noilla max. mitoilla, jolloin saa hyvin mahdutettua mm.lasten vaatteita tuohon max. 3cm paksuuteen. Painorajat saat parhaiten postin sivuilta... muistaakseni maksut 250g asti on 1,50 ja 500g asti 2,80.

Maxikirjeenä menee heti, jos lähetyksen paksuus ylittää tuon 3cm. Ja siinä on alin maksu tuo 3,90.

Alkuperäinen kirjoittaja möhkispöhkis:
niin ja vielä lisäys, että Helposti-kuoret on tosi käteviä, niillä säästää helposti pitkän pennin...

okei. ja plajon nuo maksaa?

Niitäkin on monenlaisia. Peruskuoret pitää kans mahtua tohon alle 3cm. Sitten jos isommalle koolle ottaa niin voi olla et tulee halvemmaksi tavis kuoret..Kannattaa itse aina vertailla mihin tarkoitukseen ite tarvii..

Kalliilta kuulosti tuo 3,9e.Itse olen lähettänyt esim. naisten kietaisutunikan kirjeenä.Pk:t 2,8e.Vähän kun näkee vaivaa taittelussa ym,niin voi saada paksumpiakin vaatteita kirjeenä menemään.

Kahta tunikaa tuskin saat kirjekuoreen,ehkä molemmat omaansa..Ja siinä tapauksessa yhden postimaksu siis 1,50e tai jos kirjekuori painaa yli 200g niin hinta 2,80e. Bodysta ja housuista et kyllä noin paljoa voi maksaa. Ne pystyy pakkaamaan kirjekuoriin/-kuoreen. Tuo 3,90 on maksikirjeen pienin hinta, jolloin kirjeen paksuus on yli 3cm. Minä olen lähettänyt vauvanvaatteissa yleensä kaksi vaatetta hinnalla 1,50e.

Alkuperäinen kirjoittaja möhkispöhkis:
niin ja vielä lisäys, että Helposti-kuoret on tosi käteviä, niillä säästää helposti pitkän pennin...

okei. ja plajon nuo maksaa?

pienet 0,90? /kpl isot 1,80?/kpl, mutta pitää ostaa 20 kpl:ta kerralla

iso on A4 kokoinen, mutta tuossa pienessäkin menee esim lasten paita tms
Muovipussiin hyvin viikattuna ja tiukasti kiinni sit vaan kuoreen ja postiin painoa saa olla 499g (eli alle 500g)

Ja olen lähettänyt bodyn ja housut 1,5e pk:lla.Riippuu tietenkin housujen koosta ja onko esim farkut tms.Mutta joskus tulee halvemmaksi laittaa vaatteet eri kuorissa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kalliilta kuulosti tuo 3,9e.Itse olen lähettänyt esim. naisten kietaisutunikan kirjeenä.Pk:t 2,8e.Vähän kun näkee vaivaa taittelussa ym,niin voi saada paksumpiakin vaatteita kirjeenä menemään.

Etenkin, jos sen juuri oikein käärityn vaatteen vielä laittaa ohueen muovipussiin, josta puristaa kaiken ilman ulos ja sitten teippaa kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85:
Kahta tunikaa tuskin saat kirjekuoreen,ehkä molemmat omaansa..Ja siinä tapauksessa yhden postimaksu siis 1,50e tai jos kirjekuori painaa yli 200g niin hinta 2,80e. Bodysta ja housuista et kyllä noin paljoa voi maksaa. Ne pystyy pakkaamaan kirjekuoriin/-kuoreen. Tuo 3,90 on maksikirjeen pienin hinta, jolloin kirjeen paksuus on yli 3cm. Minä olen lähettänyt vauvanvaatteissa yleensä kaksi vaatetta hinnalla 1,50e.

no tulipa maksettua kyllä. eipä se täti paljoa sanonut miten halvin lähettää. sikamaista. mutta tiedänpähän nytten.

Yhteistyössä