Joku hyvä ja helppo ruoka soijapaloista?

  • Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Eli niinkuin soijarouhetta, mutta isompia paloja.

En ole koskaan tehnyt noista ruokaa, mutta ajattelin nyt kokeilla.

Mikähän olisi hyvä, vinkkejä? Ollaan ihan kaikkiruokaisia, paitsi että pojalla on maito-ja kotimaisten viljojen allergia.

Juu ja on googlessa ohjeita, mutta kun itsellä ei ole kokemusta hyväksi havaituista resepteistä, niin ajattelin kysyä täältä.:)
 
Itse olen tehnyt couscouswokkia noiden soijasuikaleiden lisukkeeksi kasvissyöjä tytölleni, joka tosin on jo murrosikäinen, tuo wokki voi olla turhan maustettu kovin pienelle pojalle..? Lisäksi olen keittänyt riisiä tai tehnyt niistä suoraan risoton. Paistamalla pannussa niistä saa parhaita.
 
Suzyanne
Itse olen tehnyt couscouswokkia noiden soijasuikaleiden lisukkeeksi kasvissyöjä tytölleni, joka tosin on jo murrosikäinen, tuo wokki voi olla turhan maustettu kovin pienelle pojalle..? Lisäksi olen keittänyt riisiä tai tehnyt niistä suoraan risoton. Paistamalla pannussa niistä saa parhaita.
Pakkauksessa oli ohje että pitää keittää 10 min., riittäisiköhän paistaminen ja haudutus, uskoisinpa.

Tuo risotto kuulostaa hyvältä, sitä meillä syödään ihan jauheliha-ja broileriversionakin usein . Maustan yleensä ruuat miedosti niin että pojallekin maistuu, sitten me aikuiset lisäämme lautasella mausteita ruokaan.

Itse syön kyllä enimmäkseen kasvisruokaa, mutta kyllä lihaakin, noin 20-30% varmaan vaan lihaa. Miehellä toisinpäin. Ja jos joskus kaipaa tekemiini kasvisruokiin lihaa, niin lisää sitä itse ihan mukisematta. =) Tuo taapero syö mitä vaan, paitsi tietty niitä mille on allerginen.
 
kasvis
Keitä soijapalat mausteisessa vedessä(kasvisliemikuutio) 10min ja sen jälkeen siivilöi vedet niistä pois. Ruskista öljyssä/voissa soijapalat pannulla. Sekoita soijasuikaleisiin mieleistäsi kastiketta, maustetahnaa tai tomaattimurskaa tms. antamaan lisää makua. Siirrä soijasuikaleet sivuun ja laita pannulle pakastevihanneksia ja wokkaa ne valmiksi. Keitä soijasuikalekasviswokin kaveriksi riisiä, pastaa tai nuudeleita.
 

Yhteistyössä