joku hyvä äiti, vastaa mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
en kaipaa ilkeilyjä, vaan neuvoja..
koen olevani todella huono äiti.. oon niin stressaantunut ja väsynyt tai LAISKA etten aina jaksa tehdä juttuja lapsen kanssa.. siis edes pitää päivärytmistä tunnilleen kiinni joskus unohdan tai joskus lapsi nukkuu ruokailujen ohi ym. oon tosi surullinen etten osaa tehdä kaikkea yksin. tämä on mun suurin murheeni, en halua että tyttärestäni kasvaa epävakaa ihminen. yritän kovasti tehdä kaiken oikein mutta välillä en vaan saa mitään aikaiseksi. välillä hermot on niin kireellä että saatan vaan itkeä kun olen saanut lapsen nukkumaan, tai kun yritän nukuttaa häntä keskellä yötä niin saatan huuta että nuku nyt jo!! tai jotain muuta. oon niin pahoillani hänen puolesta!! vien häntä ulos leikkimään aina kun ehdin, olen töissä arkisin 8-17, en saa pidettyä rytmistä kiinni! auttakaa! haluun jonkun selkeen rytmin hälle, oon niin surullinen, ja huono... olen hakemassa avioeroa koska mieheni on uskoton ja pettää kaikki lupaukset mutä tekee minulle tai lapselle, olen pian saamassa toisen vauvan... :(

en tiedä olenko hyvä äiti, mutta neuvon osaan antaa! puhu asiasta neuvolassa ja pyydä lähetettä perheneuvolaan, tulevat sieltä auttamaan sua saamaan päiväjärjestyksen kuntoon. saatat olla masentunut ja sitä kautta sekin saadaan hoidettua :)

ja vielä se että masennus ei minusta tarkoita sitä että on huono äiti. ole nyt hyvä äiti ja pyydä apua :)

Mullon ollu aika lailla samaa ja silti olen koittanu ajatella että olen ihan riittävän hyvä kun teen parhaani. Älä aseta rimaa liian korkealle ja ole armollinen itsellesi vaikeassa tilanteessa. Ja hae apua ajoissa jos siltä tuntuu!

Et sinä varmastikaan ole huono äiti tai ihminen!

Minusta tuosta tekstistä paistaa läpi väsymys/uupumus ja se, että tilanne kokonaisuudessaan on sinulle liikaa.

Neuvolassa kehottaisin minäkin puhumaan ja pyytämään apua :hug:

Sun ongelmasi ei ole äitiytesi, et ole huono äiti. Sun ongelmasihan on se, että olet väärässä parisuhteessa. Kun pääset eroon sellaisesta ja omillesi, niin pystyt rauhoittumaan muutenkin.

Aikataulujen noudattaminen orjallisesti ei tietenkään ole elämäntarkoitus, mutta (kuten näköjään tiedätkin) lapsen elämässä on hyvä olla rutiineja. Elämäsi tuntuu olevan aika hektistä tällä hetkellä, joten tuttujen rutiinien seuraaminen olisi varmasti hyväksi sinullekin.

Onko sinulle selvää millainen olisi teille sopiva aikataulu? (Esim. ruokailut klo 8, 11, 14,17 ja 20 tms) Lukujärjestyksen tekeminen ihan paperille ei välttämättä ole huono asia tässä tilanteessa.

Minä vastasin tähän vaikka en kuulu mihinkään hyvien äitien ryhmään. Olen kuitenkin paras mahdollinen äiti omille lapsilleni ja olen aivan varma että niin sinäkin olet oma/illesi.

Oman äitiyteni hyvyydestä en tiedä, mutta Tracy Hogg linee aika vakuuttava. Hän suosittelee kirjassaa, että mitään tiukkoja aikatauluja ei noudatettaisi, vaan pyrittäisiin ennemminkin siihen, että asiat tehdään samassa järjestyksessä.

Eihän se lapsi kelloa tunne, mutta lapselle on kiva kun osaa ennakoida mitä minkäkin jälkeen tulee. Esim. aamiainen syödään aina heti herättyä tai lounas juuri ennnen päikkäreitä. Miten nyt teillä luontevimmin meneekään.

Yhteistyössä