Jokos olette lisänneet taaperoille sukkahousut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu miten muuten on pukeutunut ja mihin aikaan liikutaan. Olen laittanut sukkahousut ulos, jos tytöllä on ollut mekko päällä ja sen päälle tulee haalari. Tai jos ollaan lähdetty kaupungille ja olen laittanut hänelle farkut jalkaan, enkä laita haalaria. Mutta jos haalarin alle tulee paksumpaa, esim. gollegehousut, niin sitten en vielä laita sukkahousuja. Ja päivällä kun on lämmintä on pärjätty vielä ilman haalariakin.

Meidän neiti 5 kk käyttää joko farkkuja ja sukkia tai collegehousuja ja sukkia, sekä pitkähihaista bodya, vain iltasella päälle menee vielä collegetakki. Lyhythihaisen bodyn kanssa on neule. Tänään oli sukkikset päällä, mutta päällihousuina olivatkin ohuen ohuet puuvillahousut.

Jep, kyllä meidän pikkuherra käytti sukkahousuja vielä kolme vuotiaanakin. Mieluummin niitä kuin että aina olisi ollut nilkat paljaana. Samoin käytti muutkin pojat hoidossa, joten ei siellä kukaan naureskellut. Isä taisi olla ainoa joka nikotteli, mutta huomasi hänkin miten käytännössä ne on niin paljon helpommat kuin kalsarit + sukat. Eikä tästä mitään traumoja pojalle ole tullut.

Kyllä mä laitoin viime talvena 5v pojalle välillä sukkahousut =) Ja kukalliset pitkikset kun halvalla sai ;) Ei niitä kukaan sieltä vaatteiden alta näe!!

Meillä on ollut sukkahousut jo jalassa. Aamulla kun ajoissa menee ulos niin on vaan n. 13 astetta. Myös kuristen alle oon laittanu sukkikset kun ovat siellä jotenkin paremmat.

Pääasiassa kuitenkin ilman vielä mennään kun päivällä on kuitenki ollut 18 astetta vielä. Tosin tänään kun katsoin niin 12 aikaan oli vaan 14,6!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä sukkikset pojillekin käy:
Jep, kyllä meidän pikkuherra käytti sukkahousuja vielä kolme vuotiaanakin. Mieluummin niitä kuin että aina olisi ollut nilkat paljaana. Samoin käytti muutkin pojat hoidossa, joten ei siellä kukaan naureskellut. Isä taisi olla ainoa joka nikotteli, mutta huomasi hänkin miten käytännössä ne on niin paljon helpommat kuin kalsarit + sukat. Eikä tästä mitään traumoja pojalle ole tullut.

Juuri noin.

Alkuperäinen kirjoittaja yäk:
Ei kai enää tällä vuosituhannella äidit pue poikiensa jalkaan sukkahousuja???

Sulla ei taida olla lapsia. Itsekin ajattelin, etten pue pojalleni sukkahousuja, mutta perua piti luuloni, ovat niin käytännölliset, eikä pienille pojille ole vielä kokoja kalsareissa. illähän vuosituhannella olet käynyt katsomassa kauppojen sukkahousu tarjonnan, nimittäin sieltä löytyy ihan pojille suunnattuja sukkahousuja.

En tiedä kauanko sukkahousuja käytetään, mutta ainakin tämä talvi, poika on 1½v.

Alkuperäinen kirjoittaja yök:lle:

Sulla ei taida olla lapsia. Itsekin ajattelin, etten pue pojalleni sukkahousuja, mutta perua piti luuloni, ovat niin käytännölliset, eikä pienille pojille ole vielä kokoja kalsareissa. illähän vuosituhannella olet käynyt katsomassa kauppojen sukkahousu tarjonnan, nimittäin sieltä löytyy ihan pojille suunnattuja sukkahousuja.

En tiedä kauanko sukkahousuja käytetään, mutta ainakin tämä talvi, poika on 1½v.

Siis yäk:lle :)

Kyllä sukkikset ovat paremmat kuin puolipotkarit. Itse käyttäisin tytöllä mielummin puolipotkareita mutta potkareiden saumat hankaa kengissä helposti. Sukkiset ei hankaa kun ei ole saumoja.

Voi sukkahousut sentään!! Kyllä minäkin ajattelin noita sukkahousuja pojalleni pukea ainakin näin vauvana.... Mieheni kylläkin muistuttaa joka kerta kun asiasta on puhetta, että hällä on itsellä muka huonoja muistoja sukkiksista tarhassa....sai kuulemma hävetä kun muilla pojilla oli pitkät kalsarit ja toinen joutui vetelämään sukkiksia jalkaan...no onpa tuosta mies silti kasvanut eikä pahemmin ole traumatisoitunut...

Sukkahousuja sekä puolipotkareita käytin minäkin pojallani tonne 2 ikävuoteen asti. Tosiaan kun niitä sukkia revittiin jalasta jatkuvalla syötöllä pois, katsoin parhaaksi vaihtoehdoksi pukea sukkikset pojalle. Ei tästä pojalle eikä äidille ongelmia tullut, taitaa suurin ongelma jollain olla siellä omien korvien välissä jos vauvalle tai taapero ikäiselle poitsulle ei voi sukkahousuja laittaa!

Minä laitoin tänään tytölle ensimmäistä kertaa sukkahousut. Alkaa ilmat viilentyä sen verran, ettei aamupäivällä enää tarkene ulkona pelkillä college-housuilla.

Juu, sukupuolirooleihin opettaminen pitää aloittaa vastasyntyneestä. Pojille pääkallokuvioiset tai jääkiekkoaiheiset pitkät kalsarit, tytöille vaikka verkkosukkikset.

Just joo.

Itse asiassa itelläni on 3-vuotias poika enkä oo kyllä kertaakaan pukenu sille sukkahousuja, kyllä oon kalsareita löytäny. enkä kylläkään oo yhelläkään pojan kavereistakaan nähny sukkiksia...

Mun vajaa 8 kk pojalla on ollut ihan pikkuvauvasta asti sukkiksia. Huomasin käytössä paljon puolipotkareita paremmiksi. Puolipotkarit oli aina joko liian pitkiä ja piti laittaa vielä sukat siihen päälle (hikiset jalat!!) tai sitten niissä oli liian pieni teräosa.. Sukkahousut on mukavan venyvät päällä ja mukautuu käyttäjälleen sopivaksi. Pojalla on ihania auto-, ja raitakuviollisia sukkiksia, mun mielestä tosi söpöjä ja aivan yhtä hyvin käy pojalle kuin tytölle :)

öööö, missä sanotaan, että sukkahousut on vain tyttölapsien vaate? No, aina sitä "viisastuu" kun näitä palstoja lukee...

Mutta asiaan, meillä ei ole sukkikset vielä käytössä, vaan haalarilla on menty. Ja meillä ei taida olla niin suurta sukkisongelmaa kun on tyttö :)

Itse asiassa itelläni on 3-vuotias poika enkä oo kyllä kertaakaan pukenu sille sukkahousuja, kyllä oon kalsareita löytäny. enkä kylläkään oo yhelläkään pojan kavereistakaan nähny sukkiksia...
Outoa porukkaa olette...

Aika monta äitiä tässäkin ketjussa on maininnut käyttävänsä pikkupojilla sukkiksia. Kalsarit lähtee koosta 80 ja jos lapsi on normaalin kokoinen ovat ne aika usein vielä 1v liian pitkiä. Epäkäytännöllisiä ovat ainakin.

Yhteistyössä