Jokohan soittaisin hammastohtorille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Pojalla on siis kaikki maitohampaat tallella, nyt yksi pysyvä hammas kasvaa alhaalla niiden takana. Yksi hammas pikkusen heiluu mutta ei tuo näytä mihinkään itsekseen lähtevän. Viimeks kun soitin niin sanottiin että seuraa jonkun aikaa, siitä on kolme viikkoa. Joko miä hinaan pojan hammaslekurin luo?

Maitohammasta pitäisi heiluttaa ahkerasti, jotta irtoaisi, mutta jos tuleva hammas tulee kauempaa, niin maitohampaan juuret eivät ole surkastuneet, jolloin irtoaminenkin on vaikeaa. Varaisin ajan hampaan poistoon ihan jo sen vuoksi, että tulevan hampaan puhdistaminen on mahdotonta, jos maitohammas on edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Maitohammasta pitäisi heiluttaa ahkerasti, jotta irtoaisi, mutta jos tuleva hammas tulee kauempaa, niin maitohampaan juuret eivät ole surkastuneet, jolloin irtoaminenkin on vaikeaa. Varaisin ajan hampaan poistoon ihan jo sen vuoksi, että tulevan hampaan puhdistaminen on mahdotonta, jos maitohammas on edessä.

Sitä on ahkerasti heiluteltu, ei näytä irtoavan :/ Miä kans ajattelin että on kai se otettava pois. Tiedän vaan miten loistavasti tuolla päivystyksessä suhtaudutaan :snotty: |O

Ei nyt sentään ihan päivystys asia ole tuo maitohampaan poisto. Kun soitat ajanvaraukseen ja kerrot tilanteen, niin varmaan saat viikon tai kahden päähän ajan.

Sain ajan syyskuulle, suuhygienistille. Ja käskyn soittaa päivystykseen jos hammas ei kohtapuoliin lähde itsekseen. Sitähän miä tässä kiroankin :snotty:

TÄH! Aikas huvittavaa on, eihän suuhygienisti saa poistaa edes hampaita (itse olen shg). Omalla lapsella halusin maitohampaan pois mahd.pian koska hankaloitti pysyvän hampaan pesemistä, riskinä myös ientulehdus, hammaskivi jne.

TÄH! Aikas huvittavaa on, eihän suuhygienisti saa poistaa edes hampaita (itse olen shg). Omalla lapsella halusin maitohampaan pois mahd.pian koska hankaloitti pysyvän hampaan pesemistä, riskinä myös ientulehdus, hammaskivi jne.

Niinpä. Ja miä tiedän että siellä päivystyksessä on kiirellisempiäkin juttuja, ne ei hyvää tykkää kun sinne pirautan. Paljonkohan tuo operaatio yksityisellä maksaa? Vaikka ikävä kyllä luulen että miun varat ei siihen riitä. Päivystykseen siis :/

Yhteistyössä