Jokohan kohta vois pestä ikkunat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miemie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miemie"

Vieras
Ens viikolla etelässä jo jopa +9, tietty voihan yöpakkasia sit vielä olla...

Missä vaiheessa teillä pestään ikkunat?

En ole pessyt ikkunoita kahteen vuoteen ja sen kyllä näkee. Nyt odotellut että koska pääsis pesemään :)

Hahah, pesin juuri viime keväänä, joten nyt olen ihan hyvällä mielellä seuraavat 4 vuotta ainakin pesemättä. Huomasin, kun olin pessyt vuotta aiemmin niin lopputulos ei ollut ihan niin huikea, kuin se oli 7 vuoden jälkeen. Kuitenkin suojataan kotia kesällä verhoilla kuumalta paahteelta niin olkoon :)

Alkuperäinen kirjoittaja 4 vuotta vielä;29648724:
Hahah, pesin juuri viime keväänä, joten nyt olen ihan hyvällä mielellä seuraavat 4 vuotta ainakin pesemättä. Huomasin, kun olin pessyt vuotta aiemmin niin lopputulos ei ollut ihan niin huikea, kuin se oli 7 vuoden jälkeen. Kuitenkin suojataan kotia kesällä verhoilla kuumalta paahteelta niin olkoon :)

No tuo ulompi ikkuna on niin likainen että on pakko pestä :) Tuossa menee kuitenkin noita autoja ja junia niin paljon joiden päästöt ikkunaa likaa.

Mut muuten pesu 4-7vuoden välein olis aika jees. En niin tuosta hommasta tykkää :D Ja aina jää rantuja.

Et ole varmaan ainoa, joka on miettinyt tänään ikkunoiden pesemistä. :) Aurinkoisen sään harvoja minuspuolia on se, että äkkiä ikkunalasit näyttävät aivan järkyttäviltä.

Mä pesin pari viikkoa sitten etelänpuoleisten ikkunoiden sisimmät ja uloimmat lasit, kun sisältä oli pölyiset ja ulkoa kuraraidalliset. Auringonpaiste näkyy nätimmin... Kun tää ei oo mun suosikkihommia, niin pesen välillä vaan sisä- ja ulkolasit ja toisinaan sitten perusteellisemmin eli myös ne välilasit.

Mä pesin pari viikkoa sitten etelänpuoleisten ikkunoiden sisimmät ja uloimmat lasit, kun sisältä oli pölyiset ja ulkoa kuraraidalliset. Auringonpaiste näkyy nätimmin... Kun tää ei oo mun suosikkihommia, niin pesen välillä vaan sisä- ja ulkolasit ja toisinaan sitten perusteellisemmin eli myös ne välilasit.

Kyllä mäkin joo joskus luistan hommista ja pesen vaan sisä-ja ulkolasin. Sitä vaan soimaa omaa laiskuuttaan sen jälkeen kun ei pese välilaseja. Mulla on 4 kerrosta ikkunalaseja tässä olkkarissa. Onhan siinä työ kaikki pestä kun kaikissa se kaksipuolta, mutta saapa sitten ihailla upeita puhtaita ikkunoita sen jälkeen ja olla ylpeä itsestään :D :)

Ajattelin että jos jäätyvät sitten yöpakkasilla, kun märkä ikkuna. Tai no vähän kostea vaikka ne kuivaakin.

Jos sit huomenna pesis, tosiaan aurinkoinen päiväkin tulossa kaiketi :)

En tiedä, en huomannut moista vaikka tuli luntakin sen jälkeen... Auringossa ehtivät sit ainakin kuivahtaa :)

Pesen kahden veden taktiikalla, ensin kastan rievun veteen jossa astianpesuainetta. Pesen kunnolla ja kuivaan. Sit kastan toisen rievun veteen jossa on tilkka etikkaa. Pyyhin lasit ja kuivaan. Kuivaus lastalla. Tällä tekniikalla ei ainakaan jäänyt yhtään rantuja, toki työ on kaksinkertainen :D

Yhteistyössä