joko villasukat on aloitettu?

Kahdet olen kutonut, tulevalle vauvalle sekä esikoiselle. Pieniä sukkia on niin palkitsevaa tehdä, kun ovat parissa illassa valmiit. Keskimmäiselle pitäisi vielä aloittaa sukat, ja miehenikin on vihjaillut että tarvitsisi uusia... Nelikutosia ei vain ihan hetkessä kudota, ja väritkin ovat niin tylsiä. En usko että mieheni välittäisi söpöistä vaaleanpunaisista sukista sydänkuviolla varressa :)
 
muumimamma
Kahdet tumput ja sukat jo tehty, myssy hiukan vielä kesken tulevalle vaaville. La puolentoista viikon päästä, että johan tässä on ollut aikakin..
Esikoiselle sitten seuraavaksi sukat ja tumput.
Ja jos jaksan niin vauvalle vosin siten vielä villanutun tehdä, mutta ensin kaikki muut.. Kun kerran esikoiseltakin on jäljellä noita nuttuja..
 
juu mieki sain eilen tehtyä nassikalle sukat. ei niissä mene ku muutama tunti ku tekee. jahka vaan saa jostaki sellasen rakosen että kerkeää tekemään. itelle pitäs tosin alkaa tekemään. jotain mukavia sukkaideoita olis kiva saaha...
 
Mä en viitsi edes aloittaa koska loppua ei sit ikinä näy kun innostun.... :D

Eikä niitä viitsi ihan muuten vain kutoa, omalla poppoolla on jo ihan liikaakin villasukkia, hienoja lankoja olen kyllä taas ostanut kun oli NIIN hienoja värejä.... :ashamed:
 
ei villasukkia mutta tulevalle talvivauvalle on neuletakin selkäosa ja etuosat valmiina ja hihoja just aloitin. Housut olis tarkoitus kanssa tehä ja ehkä sukat, lapaset ja pipo. Esikolle teen syyspipoa, jonka aloitan uudelleen, koska vaikuttaa hiukan jämptiltä
 
Teen ensin valmiiksi nuo lapaset ja sit alan taas urakoimaan niitä sukkia..kaikille..yleensä vain omilla ei oo niitä tarpeeksi ja sopivia..pitänee varmaan kestittyä tänä syksynä myös niihinki et sais omat sukka korit täyteen, tai siis jokaiselle yhet uuet. =)
 
Kysymys
Pitäisi tehdä vastasyntyneelle lahjaksi sukat ja tumput. Sukkien pituudeksi tuli noin 10,5cm, mutta kuinka isot noiden tumppujen pitäisi olla? Olisiko tuollaiset 10-senttiset ja suunnilleen sukan terän levyiset?
 
Alkuperäinen kirjoittaja snappis:
ne on kivoja nuo raita langat.
meillä mies tykkäs siniraitasesta oli kyllä aika tumma
seitsemää veljestä.
mä tei tytöllä lilasta raita langasta ja pojalle tulee sinisestä. paitoja tai housuja en tänä vuonna neulo, kun viime vuotiset menee vielä. :D kohta on toinenkin sukka valmis =)
 
metsänpeitto
Kohta :) Eilen sain tehtyä vauvalle villatakin loppuun, ja tänän toisen lahkeen vauvan housuihin. Sit kun on housut valmiina, niin tarkoitus olis tehdä ensin parit sukat ja sitten käydä tuon pehmolelukirjan kimppuun, ja tehdä sen ohjeilla neulomalla ja huovuttamalla :D
 

Yhteistyössä