[QUOTE="Minna";26232391]Sun kirjoituksesta saa kuvan, että ihminen on yksinkertainen jos ei imetä. Aivan kuin se kaikilla olisi oma valinta ettei imetä.
Itse sain lapsen 23-vuotiaana eikä takana muuta kuin lukio ja töitä. En ole koskaan polttanut tupakkaa joten en polttanut raskausaikanakaan. Olisin halunnut imettää, mutta ei ollut mun valinta ettei se onnistunut. Kouluttautumista olen jatkanut lapsen saamisen jälkeen, että en mäkään mikään yksinkertainen ole.[/QUOTE]
Hyvin usein siellä on joku yksinkertaisuuden huipentumana syynä, kuten klassinen maito ei riitä. Todellisuudessa hyvin pienellä prosentilla maito ei oikeasti riitä, mutta joko ei vaan jakseta imettää, ei ymmärretä tai haluta ymmärtää että se voi hetkeksi sitoakin hyvin paljon ja tosi usein näkee väittämiä, että kun ei saa edes pumpattua maitoa - eikä asianomaiset sitten usko, että pumppaustulos ei kerro maidon riittävyydestä yhtään mitään. Toinen yleinen luulo on se, että jos vauva haluaa olla koko ajan rinnalla, maito ei taaskaan riitä. Jotenkin yleinen asenne on, että imettäminen on kuin jotain rakettitiedettä, vaikka rennommalla ja suotuisammalla asenteella se kyllä onnistuisi lähes poikkeuksetta äidiltä kuin äidiltä. Imetysvaikeuksiakin voi olla ja niistäkin voi selvitä, ilman että imetys niihin täysin päättyy.
Kouluja käyneet/käyvät ihmiset luultavasti hankkivat tietoa enemmän, eivätkä niin herkästi väärän ohjeistuksen vuoksi luovuta imettämisen suhteen.