joko veritesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuupää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuupää

Vieras
Jokohan ne tk:ssa tekis veritestin? Kun kp 54 menossa jo (viime kierto 46, pitenee kierrot vaan..) ja kotitestit näyttää puhdasta negaa.

Jos veritestikin nega, ni joko ne tekis jotain tutkimuksia missä mättää kun kierrot pitenee ja luulenpa että ovulaatiohäiriöitä todella on..

Varaanko ajan ihan yleislääkärille? Pikkukaupunki tää ni ei täälä varmaan kovin kummosia lekureita oo tarjollakaan julkisella puolella...paitsi joskus harvoin ja ehkä lähetteellä..?

Miten mä veritestiin kysyn? Varaamalla ajan?

Veritesti tehdään laboratoriossa terveyskeskuksessa,ja ainakin meillä joko varataan aika tai mennään vaan jonottaan vuoronumeron kera. Jos susta siltä tuntuu,että haluat tehdä sen varmasti niin mee ihmeessä. On sulla aika pitkä kierto. Mun paras ystäväni kärsi myös tosi pitkästä kierrosta ja vuoden yritti ekaansa. Sen kp oli jotain 60-70 välillä kunnes testi oli plussaa..vuosi sit maaliskuussa sillä oli vikat menkat ja plussas kesäkuun alussa.Sitä ennen testit oli silti negaa ja kun viikot selvis ultrassa niin oli rv 4 suunnilleen pitkästä kierrosta huolimatta...onnea sinulle!! :)

Yleislääkärikin voi tehdä alustavan gynegologisen tutkimuksen, joten saat varmaan ajan terveyskeskuksesta, jos sellaisen perään soittelet!

Minulla on myös meneillään pitkä kierto. luulen, että työ-/elämästressi on sekoittanut kiertoni, kun nyt keväällä jäivät jo toiset kuukautiset kokonaan pois. Mutta en uskalla tilata vielä gyneaikaakaan, odottelen ensin, että kuukautiset kerran tulevat. On niin tylsää, jos ne alkavat juuri sinä päivänä kun pitäisi mennä lääkäriin.

:heart: piip

Joo kyllä minäki ajattelin vielä muutaman päivän odotella...kovin kauaa en kuitenkaan ala odottelemaan, kun pidentyneitä kiertoja on ollu jo vuoden alusta asti (ne siis on joka kerta vain pidemmät ja pidemmät) ja pitkistä kierroista kärsin myös vuosi sitten ennen kuin ehkäisyn otin muutamaksi kuukaudeksi...

Yhen herkän testin ajattelin tehä (kunhan postissa tulee joskus ens viikolla), ja jos sekin negaa niin sitte soittelen aikaa...

Yhteistyössä