Joko teillä on käynyt virpojia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meilläon!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras.";29779826]Mä en ymmärrä tätä virpomisjuttua ollenkaan. Mistä voitte tietää mitä siellä oven takana voi oikeasti olla? Siellä voi olla ihan mitä vaan pedarista skitsoon, joten meidän lapsia ei tulla opettamaan tähän perinteeseen ollenkaan.[/QUOTE]

No noita voi tulla vastaan ihan kadullakin. Ja mitä todennäköisimmin tuleekin. Itse en ainakaan ajatellut kieltää lapsiltani mukavia perinteitä ja kokemuksia, koska jotain ehkä voi sattua, vaikka epätodennököistä onkin. Toisaalta, me ei asuta missään pulsulähiössä, jolloin ehkä vähän enempi pitääkin miettiä voiko lapsen päästää naapuruston ovien taakse.

Pienimpien virpojien mukaan äiti menee mukaan ja jää nurkan taakse kurkkimaan.
Isommat voi lähettää matkaan yksinkin, ja he usein osaa noudattaa ihan ohjeistuksia; kenenkään kotiin ei mennä sisälle saakka, ja jos joku käyttäytyy ikävästi niin lähdetään heti pois.

Koskaan ei voi tietää, hyvilläkin asuinalueilla voi olla vähintään yksi arveluttava asukas elämäntavoiltaan ja muutenkin. Miksi riskeerata?
Itse en hyvällä katso ovikellon soittoa tähän aikaan aamupäivästä vuorotyöläisenä edes tuttujen lapsilta.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29779861:
En tiedä missä te asutte ja minkälaisia naapureita teillä on, mutta täällä (rauhallinen omakotitaloalue pienehkössä kunnassa) ei ole koskaan tullut vastaan tuollaisia ihmisiä, tuskin olisin muuttanut naapurustoon jossa ei uskalla päästää lapsia ulos ovesta ilman että heidän tarvitsee pelätä.

Meillä on ihan rauhallinen naapurusto ja tavallista väkeä, mutta kun niitä kaikenlaisia ihmisiä asuu näissä rauhallisissakin naapurustoissa ja hienoimmissakin kortteleissa. Vai menikö se niin, että ne perhesurmatkin esimerkiksi olisi tapahtunut jossain pahamaineisissa kovaäänisissä lähiöissä......
Toki hienoa jos joku vielä tänä päivänä kuvittelee asuvansa jossain ideaalissa lintukodossa, mitä paha ei voi koskettaa.
Ihan voi lapset täällä huoletta kulkea, ei tarvitse pelätä. En silti tunne jokaista naapuruston asukasta ja ilmeisesti lapset kulkee kuitenkin vähän etäämmällekin omasta pihapiiristään virpomassa..

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29779861:
En tiedä missä te asutte ja minkälaisia naapureita teillä on, mutta täällä (rauhallinen omakotitaloalue pienehkössä kunnassa) ei ole koskaan tullut vastaan tuollaisia ihmisiä, tuskin olisin muuttanut naapurustoon jossa ei uskalla päästää lapsia ulos ovesta ilman että heidän tarvitsee pelätä.

Mun lapsuudessa oli ihan normaalia käydä vaikkapa oman taloyhtiön alueella virpomassa. Silloin oli enemmän yhteisöllisyyttä. Nykyään en laskisi omaanikaan vieraille oville virpomaan. Onhan se tavallaan sääli. Maailma vaan kovenee.

Jep, parempi kääriä lapset kuplamuoviin ja sulkea komeroon. Kieltää kaikki kokemukset ja tapahtumat. Mitä vaan voi tapahtua milloin vain. On tää niin kamalaa...

Niin se on heti alettava liiottelemaan kun joku ei yhtenä turhana päivänä päästä lapsiaan ventovieraiden ovien taakse kerjuulle? Ei ole komeroon sulkemassa varmaan kukaan ketään, et ihan voi lasten turvallisuutta ajatella vaik kuinka onkin joillekin "hieno kokemus ja tapahtuma". Se voi olla hienompikin kokemus, kun sen saa tehdä ihan omille tutuille.

Niin se on heti alettava liiottelemaan kun joku ei yhtenä turhana päivänä päästä lapsiaan ventovieraiden ovien taakse kerjuulle? Ei ole komeroon sulkemassa varmaan kukaan ketään, et ihan voi lasten turvallisuutta ajatella vaik kuinka onkin joillekin "hieno kokemus ja tapahtuma". Se voi olla hienompikin kokemus, kun sen saa tehdä ihan omille tutuille.

Kaikilla ei ole omia tuttuja, joille virpoa. Jos kovin huolettaa, voi mennä lapsen mukaan virpomisretkelle ja tarkastella tilannetta matkan päästä.

Itsekkään et näköjään osaa pysyä asiassa, kun heti täytyy lähteä tuolle haukkumalinjalle: turha päivä, kerjuu jne. hohhoijjaa.

On käynyt monta ihanaa virpojaa, nyt on iso maljakollinen virpovitsoja eteisen pöydällä :) Ja ei oo ees ärsyttänyt yhtään, vaikka vauvakin on pari kertaa herännyt ovikellon plimpotukseen ;)

Ei, mutta hiljaista on ollut edellisinäkin vuosina. Viime vuonna kävi vain yksi kolmen lapsen ryhmä. Kyllä meillä namit olisi ja mielellään laittaisin maljaan parit pienin kätösin taiteillut oksat :rolleyes:

Meillä lapset ei vielä ainakaan kiertele, mutta mummoa ja pappaa käytiin kyllä ilahduttamassa.

[QUOTE="vieras.";29779882]Koskaan ei voi tietää, hyvilläkin asuinalueilla voi olla vähintään yksi arveluttava asukas elämäntavoiltaan ja muutenkin. Miksi riskeerata?
Itse en hyvällä katso ovikellon soittoa tähän aikaan aamupäivästä vuorotyöläisenä edes tuttujen lapsilta.[/QUOTE]

Mä taas vuorotyöläisenä ymmärrän, että suurin osa ihmisistä elää kuitenkin ns. normaalia päivärytmiä. Että mä olen se, joka poikkeaa muista ja joutuu sen hyväksymään. Jos olisin ollut yön töissä, olisin osannut laittaa tulpat korviin ja ottaa ovikellon pois päältä.

Tutut tottakai kysyvät, mihin aikaan sopii tulla. Koska tietävät mun epäsäännöllisen elämänrytmini. Enkä pahastuisi, vaikkeivät kysyisikään. Miksi alkaa vetämään hernettä nenään joka asiasta?

Yhteistyössä