Joko te ymmärrätte edessä olevan synkkä lama, vai oletteko vielä niitä tiedottomia uunoja?

  • Viestiketjun aloittaja TT74
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aijaa";27595202]Ei siis ole olemassa sellaisia aikakausia, jolloin neuvoisit vähän odottamaan ison velan suhteen?[/QUOTE]

Juuh. Sellaiset ajat jolloin olisi odotettavissa että lainanhoito tulisi heille vuokralla asumista kalliimmaksi tai muuten epäilys siitä, ettei lainasta kunnialla selviä.
:)
 
Tää on kiinteistövälittäjiltä kielletty ketju. Menkää muualle vainoharhailemaan. Nykyaikana katos meininki on se, että vähän useampikin ihminen ymmärtää mihin ollaan menossa:)
Kun mainitsit nuo että "kotinsa omistajat" tunnistaa ketjussa.
Minulla välillä olo, että tehtailetkö näitä ketjuja vakuuttaaksesi itsesi siitä, että jäät plussalle kun et pysty asuntoa hankkimaan?

;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna80
herewegoagain
Sä oot muuten ap varmaan 15 vuotta paasannut tota samaa eri palstoilla. Tyhmempikin tajuaa, että vaikkapa 30 vuoden ajanjaksoon mahtuu taloudessa sekä niitä nousuja että laskuja. Se on ihan normaalia ja kyllä siitä kaikki normaaliälyiset asuntovelalliset ovat tietoisia.
 
Keittiönoita
[QUOTE="aijaa";27595202]Ei siis ole olemassa sellaisia aikakausia, jolloin neuvoisit vähän odottamaan ison velan suhteen?[/QUOTE]
Missä Mummeliisa puhui isosta velasta? Sellaista aikaa ei nimittäin olekaan, jolloin olisi järkevää ottaa tuloihinsa nähden ylisuurta lainaa. Aina pitää lainaa ottaessaan miettiä korkojen nousun sekä työttömyyden, sairauden, perheenlisäysten yms vaikutukset lainan takaisinmaksukykyyn.
 
TT74
Sä oot muuten ap varmaan 15 vuotta paasannut tota samaa eri palstoilla. Tyhmempikin tajuaa, että vaikkapa 30 vuoden ajanjaksoon mahtuu taloudessa sekä niitä nousuja että laskuja. Se on ihan normaalia ja kyllä siitä kaikki normaaliälyiset asuntovelalliset ovat tietoisia.
Tässä meillä selvä palstan velkakeisari. Hätääntynyttä huomion kääntämistä johonkin täysin epäolennaiseen:) Tsemppiä jyrkkään alamäkeen.
 
herewegoagain
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27595213:
Missä Mummeliisa puhui isosta velasta? Sellaista aikaa ei nimittäin olekaan, jolloin olisi järkevää ottaa tuloihinsa nähden ylisuurta lainaa. Aina pitää lainaa ottaessaan miettiä korkojen nousun sekä työttömyyden, sairauden, perheenlisäysten yms vaikutukset lainan takaisinmaksukykyyn.
:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
herewegoagain
Tässä meillä selvä palstan velkakeisari. Hätääntynyttä huomion kääntämistä johonkin täysin epäolennaiseen:) Tsemppiä jyrkkään alamäkeen.
:D Ookke. Tilannehan on silloin palstalla varsin hyvä, joten turhia sä palstalaisten velkataakkoja murehdit. Meidän taloudestamme velkoihin menee 1/6 nettotuloista ja realisoitavaa varallisuuttakin löytyy vähintään viisinkertaisesti nykyiseen velkamäärään nähden.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
TT74
:D Ookke. Tilannehan on silloin palstalla varsin hyvä, joten turhia sä palstalaisten velkataakkoja murehdit. Meidän taloudestamme velkoihin menee 1/6 nettotuloista ja realisoitavaa varallisuuttakin löytyy vähintään viisinkertaisesti nykyiseen velkamäärään nähden.
Ja se varallisuus on selvästi kaikki "asuntovarallisuutta", jota täällä vauhkona nyt koitat suojella:)
 
"vieras"
"Lissu"
Kun mitoittaa asuntolainansa oikein ja osaa elä tulojensa mukaan niin tuskin tulee ongelmia. :) Me tultiin toimeen miehen ollessa työttömänä ja mun kotihoidontuella, joten en odota ongelmia vaikka jäätäisiin molemmat nyt työttömäksi, mikä ei kyllä ole kovin todennäköistä.

Paras tapa toimia yhteiskunnallisesti taloutta kehittävällä tavalla on elää ihan sitä normaalia elämää ilman panikointia lamasta yms. Siitähän kansantalous vasta tykkääkin, jos kaikki alkaa nyt myydä ylivelkaisia talojaan ja tunkea rahansa sukanvarteen...
 
Aries 78
Ensivuosi aika loistava muutenkin, suomi maksaa paljon enemmän EU:lle mitä sieltä saa itselleen. Suomi ottaa lainaa muilta valtioilta suurella korolla jotta voidaan lainata tätä rahaa maille jotka EU päättää olevan rahan tarpessa ja tietenkin mahdollisimmman pienellä korolla :)
 
herewegoagain
Ja se varallisuus on selvästi kaikki "asuntovarallisuutta", jota täällä vauhkona nyt koitat suojella:)
Kyllä täällä vauhkoaa joku ihan muu kuin minä. Kun puhuin realisoitavasta varallisuudesta, niin mainittakoon, että kotiani en siihen laskenut, enkä asuntojakaan omista ainuttakaan. Sori. Mutta sä keskityt nyt epäolennaisuuksiin, sun asiasi kannalta perheemme varallisuuden lajit lienevät toissijaisia. Sun pointtihan oli se, että minä olen palstan velkakeisari. Jos näin on, niin voisit nyt edes myöntää sen, että palstalaisten asiat ovat ihan hyvin.

Mun osaltani tämä ilmeisen hedelmätön "keskustelu" kanssasi loppuu tähän. Tsemppiä vaan sullekin jatkoon (oli se sitten ala- tai ylämäkeä)! :D
 
Meidän taloutta kirpaisi pahasti ja SILTI elämä jatkui.
Siksi osaankin nauraa tällaisille paniikinluontiketjuille, joissa kannustetaan pelkäämään yrittämistä ja elämistä.

:)
Niin juuri...elämä jatkuu kaikesta huolimatta. Kun alkaa panikoida niin kaikki repeää...mä yleensä sanon, että kun ei ole mitään niin ei ole mitään menetettävää :D
 
"vieras"
[QUOTE="Lissu";27595321]Kun mitoittaa asuntolainansa oikein ja osaa elä tulojensa mukaan niin tuskin tulee ongelmia. :) Me tultiin toimeen miehen ollessa työttömänä ja mun kotihoidontuella, joten en odota ongelmia vaikka jäätäisiin molemmat nyt työttömäksi, mikä ei kyllä ole kovin todennäköistä.

Paras tapa toimia yhteiskunnallisesti taloutta kehittävällä tavalla on elää ihan sitä normaalia elämää ilman panikointia lamasta yms. Siitähän kansantalous vasta tykkääkin, jos kaikki alkaa nyt myydä ylivelkaisia talojaan ja tunkea rahansa sukanvarteen...[/QUOTE]

kotihoidontuella selvisit? Nyt en usko!!! sori.
 
Aries 78
Skoteilla menee vähän heikommin, suuri nuorisotyöttömyys kuten myös Irlannilla. Espanjassa suuri työttömyys ja siellä mennään jo tekohengityksen avulla kuukausi kerrallaan, espanja kuitenkin iso maa että se vaikuttaa muuallekkin eurooppaan jos sen talous menee heikoille.
 
TT74
Mun osaltani tämä ilmeisen hedelmätön "keskustelu" kanssasi loppuu tähän. Tsemppiä vaan sullekin jatkoon (oli se sitten ala- tai ylämäkeä)! :D
No äläs nyt vielä mene! Sulla oli kai joku hedelmällinen pointti liittyen siihen, että jotenkin ihmeellisesti uskot juuri mun paasanneen lamasta jo vuosikaudet. Mitä yritit sanoa tällä? Toisekseen väitit että asuntovelalliset ovat hyvin tietoisia talouden suhdanteista. Eipä juuri siltä näytä:) Yli 150 000 €: Nuorten perheiden lainat räjähtivät | Uusi Suomi
 

Yhteistyössä