Joko tämä video on palstalla nähty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Korvaani, etenkin koska lapset pieniä, mutta lasten kiroilu ei ole kyllä syy lastensuojeluilmoitukseen eikä varsinkaan huostaanottoon. Johan se on muutenkin kuormittunut ja jos kiroilusta tehdään ilmoitus, mielestäni se on virkavallan väärinkäyttöä. Itsekin kiroilin, etenkin teininä (mutta niin etteivät opettaja eikä isä ja äiti kuulleet ;)

Ja puhun siis PELKÄSTÄÄN kiroilusta. Noiden poikien perheessä on varmasti paljon muutakin vialla kun poliisit heidät hakivat.

-Sosionomi, joka töissä ls-laitoksessa-

En puolusta kiroilua millään lailla koska se otti myös minun korvaan mutta miettikää nyt, jos väkisin poliisit hakee repien lapsia pois turvallisesta kodista, ekä sellaisessa tilanteessa kun lapsi hätääntyy ja joutuu paniikkiin niin rumiakin sanoja satelee ja onko tuo nyt niin ihme kun väkisin kannetaan autoon....

Ihmettelen missä on aikuisten moraali että pystyvät noin kylmästi repimään lapset väkivalloin kodistaan? Ai että tuoko video ei kerro mitään lastensuojelusta? Let me laugh! :laugh: Tämä on ensimmäinen kunnon video siitä millaisesta LAPSISTA tuntuu kun poliisit tulee ja vie väkisin. Tuollaista voisin kuvitella tapahtuvan jossain afrikassa tai muslimimaissa joissa ihmisiä kidnapataan. Mutta hei täällä, Suomessa, ja vielä lapsille! Sossuämmän kylmyyskin kertoo omasta puolestaan jotain... Vai onko tämäkin vain hullujen vanhempien itse keksimää kun uskaltavat tulla näin selkeästi julkisuuteen?! Herätkää pahvit!

Olen nähnyt monia videoita missä aikuiset kiroilee poliisille. Sekö on nyt niin kamalaa että siitä pitäisi rangaista ja se kertoo taustoista kaiken? Ootteko ihan idiootteja jotka puolustatte tuollaista toimintaa??? Jos Suomessa on tukistaminenkin kielletty miten siis noin sadistinen toiminta hyväksytään, hiukan on ristiriitaa logiikassa mun mielestä!

[QUOTE="SSS";29423677]Olen nähnyt monia videoita missä aikuiset kiroilee poliisille. Sekö on nyt niin kamalaa että siitä pitäisi rangaista ja se kertoo taustoista kaiken? Ootteko ihan idiootteja jotka puolustatte tuollaista toimintaa??? Jos Suomessa on tukistaminenkin kielletty miten siis noin sadistinen toiminta hyväksytään, hiukan on ristiriitaa logiikassa mun mielestä![/QUOTE]

Niin, että kun on olemassa videoita, joissa aikuisen kiroilee poliisille, niin on ihan ok, että kaikki, jopa lapsetkin kiroilevat. :D

Lyhyesti kommentoin vain sen verran, että lapsen kiroilu ei ole peruste ls-ilmoitukselle eikä varsinkaan huostaanotolle. Tällaiset höpöjutut voi unohtaa samantien.

Mikä ihme tässä videossa on pointtina? Sekö, että koska lapset ei halua lähteä kodistaan lastensuojelu on väärässä ja paha? Luuletteko, että narkkarivanhempien lapset, joita pahoinpidellään kodistaan lähtee sieltä hymyssä suin? Ei tietenkään lähde, se on heidän koti ja pienet lapset rakastavat vanhempiaan vaikka nämä olisivat kuinka pahoja. Ei se silti tarkoita sitä, että heidän kuuluisi olla kodissa, jossa heillä ei ole turvallista.

Ihmettelen missä on aikuisten moraali että pystyvät noin kylmästi repimään lapset väkivalloin kodistaan? Ai että tuoko video ei kerro mitään lastensuojelusta? Let me laugh! :laugh: Tämä on ensimmäinen kunnon video siitä millaisesta LAPSISTA tuntuu kun poliisit tulee ja vie väkisin. Tuollaista voisin kuvitella tapahtuvan jossain afrikassa tai muslimimaissa joissa ihmisiä kidnapataan. Mutta hei täällä, Suomessa, ja vielä lapsille! Sossuämmän kylmyyskin kertoo omasta puolestaan jotain... Vai onko tämäkin vain hullujen vanhempien itse keksimää kun uskaltavat tulla näin selkeästi julkisuuteen?! Herätkää pahvit!

Mitä sitten pitäisi tehdä? Jos lapset ei halua lähteä kodista, heidätkö pitäisi jättää sinne huolimatta siitä minkälaiset olot siellä on? Jos lasta pahoinpidellään tai hyväksikäytetään kotona, eikö häntä saisi huostaanottaa, koska lapset itkevät kun poliisi hakee heidät kotoa? Uskoisin myös, että se on ihan vanhempien oma päätös, että niitä lapsia ei suostuta antaa pois ennen kuin poliisi hakee ne.

Jos pojat ovat karanneet sijaispaikasta ja menneet kotiin niin miksi vanhemmat päästivät tilanteen tuohon pisteeseen? Tarkoitan että odotetaan milloin poliisit ja sosihmiset tulevat paikalle että päästään kuvaamaan sitten juutuuppiin! Itse dramatisoitu tilanne, vähemmälläkin olisivat kaikki tässä tilanteessa päässeet.

Kyllä, pahasti on vanhempien vanhemmuus kateissa, meillä ei huutele teinitkään yhtään mitään ruokottomuuksia, saatikka alle kouluikäiset tai ala-asteikäiset.

Joo,ei huutele kotona ehkä..

Kyllä mäkin vähän yllätyin kun tuo minun kiltti mamman mussukka,joka on nyt 9 v,kiroili joskus pihalla kun rantarosvo kavereiden kanssa,ei huomannut minua.

Sen jälkeen käynyt myös useasti selväksi että kiroilee,silloin kun vanhemmat ei ole paikalla....

[QUOTE="SSS";29423677]Olen nähnyt monia videoita missä aikuiset kiroilee poliisille. Sekö on nyt niin kamalaa että siitä pitäisi rangaista ja se kertoo taustoista kaiken? Ootteko ihan idiootteja jotka puolustatte tuollaista toimintaa??? Jos Suomessa on tukistaminenkin kielletty miten siis noin sadistinen toiminta hyväksytään, hiukan on ristiriitaa logiikassa mun mielestä![/QUOTE]

Olen varmaan niuho, mutta jos näen videon missä aikuinen ihminen huutaa ja kiroaa poliiseille niin ei se minun silmissäni anna hyvää kuvaa kyseisestä ihmisestä.

Taustoista näissä nyt ei tiedä mitään joten ei voi kommentoida muuta kuin sitä mitä näkee. Kiroilu ei kuulosta hyvältä, vaikkei se nyt olekaan mikään huostaanoton tai rangaistuksen syy.

Huomasiko joku muu että kiljuminen "mä en mene (tjsp)" muuttui "mä en mene ainakaan tuohon autoon"? Tuli vähän sellainen tunne että kiljutaan muodon vuoksi... Uhmaa, ja lapsen vanhempiaan kohtaan tuntemaa solidaarisuutta. Lapselle rankkaa, ja pitäisi vanhemmilta löytyä sanat ja keinot saada tilanne laukeamaan ilman virkavaltaa.

Yhteistyössä