Joko talvihaalari lapselle, lämpöä +3?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten ihmeessä täällä aikuiset ihmiset saapi tuommosen polemiikin aikaan tällaisesta aiheesta?
Kuka mitenkin pukee, ja kysymykseen vastataan niinkuin sitä kysytään.
Mulla esikoinen nyt reilun vuoden ja välillä olen pihalla kun lumiukko että miten sen pukisi. Silloin auttaa kummasti jos joku vaikka ohimennenkin mainitsee että meillä vaihdettiin just villureihin yms.... Pöh, kukaan ei ole seppä syntyessään ja tekemällä se meidän maatiasten maalaisjärkikin kehittyy. Sillä välin saa kysyä, eikös? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Jos nyt laitat talvihaalarin päälle niin miten lapsesi tarkenee talvella kun on pakkasta....

Hyvin =) Ensimmäiset pakkaset, vaikka ne onkin vaan muutaman asteen tai sit siinä nollan vaiheilla, tuntuu aina kaikkein kylmimmältä. Keskitalvellahan, kun on jo tottunut pakkasiin, nuo astee on melkein ku kesäkeli.

Kyllä, meidän pienimmillä lapsilla on jo toppahaalarit käytössä. Säästän sillä myös itseäni, kun ei tarvitse tupata niin paljon vaatetta sinne alle, mikä pitäs laittaa, jos ois vielä välikausihaalarit. Ei oo kivan näköstä, kun lapsi palelee pihalla ohuessa haalarissa, kun vanhemmat katsoo vaan kalenterista, millon sen toppapuvun voi ottaa esille.

Meidän tyttö (3v) on pitänyt jo parina päivänä toppahaalaria. Ihan jo siitäkin syystä, että ollut viime viikon kovassa kuumeessa. Asutaan täällä pohjois-pohjanmaalla meren rannalla, aamuisin hoitoon lähtiessä asteita ollut +2 ja kova tuuli.

Helpompi pukea yksi lämmin puku kuin monta kerrosta (syyspuku ja villapukua alle) Jokainen tehköön tavallaan. Mä ainakin äitinä teen se käyttäen järkeäm enkä välitä pätkääkään mitä muut miettii.

Yhteistyössä