Joko täällä on ollut keskustelua MeandI:n laskutuslisästä?

huh
mäkin luulin että vain silloin kun maksaa erissä, enkä aio maksaa kun kokonaan maksan parisataa heti pois.. vai palauttaiskos kaikki... no siinä on emännänalea 45? et jotain pakko ottaa..
 
Kuluttajaviraston sivuilla sanotaan seuraavaa:

"Jos laskulla maksaminen on ainoa tapa maksaa tuote tai palvelu, ei laskutuslisää kuitenkaan saa periä."

(lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/hakutulokset.aspx?id=1a03cacd-88c6-4bf1-8427-1da44fbd541b)

Tarkistin vielä asian Me&I:ltä. Summa, mikä pitää maksaa (ellei halua tiliasiakkaaksi) on todellakin kohdassa "Jos haluat maksaa koko summan" eli sisältää kyseisen "ilmoitusmaksun".

Itse maksan kyseisen summan, mutta lähetin Me&i:lle jo vastauksen, jossa vaadin palauttamaan 1,70 euroa tililleni jälkikäteen... Muussa tapauksessa otan yhteyttä Kuluttajavirastoon. (Ai minäkö valittaja.... :whistle: )
 
juuh
Mun mielestä tuo "ilmoitusmaksu" on myös hiukan outo, mutta tuleehan muillakin esim. h&m:llä toimituskulut ym, kun tilaa laskulle. Tyhmää meandilla oli nyt aluksi, ettei voi mitenkään välttää sitä ilmoitusmaksua, ei siis pystynyt maksamaan etukäteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Mun mielestä tuo "ilmoitusmaksu" on myös hiukan outo, mutta tuleehan muillakin esim. h&m:llä toimituskulut ym, kun tilaa laskulle. Tyhmää meandilla oli nyt aluksi, ettei voi mitenkään välttää sitä ilmoitusmaksua, ei siis pystynyt maksamaan etukäteen.
Toimituskuluthan Me&I veloittaa ihan normaalisti. Niistä ei pysty kyllä tinkimään...
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Itse maksan kyseisen summan, mutta lähetin Me&i:lle jo vastauksen, jossa vaadin palauttamaan 1,70 euroa tililleni jälkikäteen... Muussa tapauksessa otan yhteyttä Kuluttajavirastoon. (Ai minäkö valittaja.... :whistle: )
Hyvä, hyvä! Taidanpa tehdä itsekin noin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ka, empäs huomannutkaan..

Maksan kyllä tasan tarkkaan tuon LOPPUSUMMAN mikä on ilmoitettu.
Sitten sinusta tulee kyllä luottoasiakas... se 1,70 e jää roikkumaan tilille.
Siis mä en oikeesti olisi edes huomannu tuota asiaa.. Boldatulla lukee mun laskun loppusumma, sen tietty maksan.
Pienellä hiirenkakan kokoisella lukee alapuolella tili/lasku: ostosumma+ilmoitusmaksu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ka, empäs huomannutkaan..

Maksan kyllä tasan tarkkaan tuon LOPPUSUMMAN mikä on ilmoitettu.
Sitten sinusta tulee kyllä luottoasiakas... se 1,70 e jää roikkumaan tilille.
Onpa muuten kiero lasku!Nyt vasta aloin katsomaan.Ihmettelin miks loppusumma on pienempi mitä myyjä mulle lappuun kirjotti,mutta luulin että sille tuli laskuvirhe.Siis ei riitä että maksaa ton LOPPUSUMMAN?
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Mun mielestä tuo "ilmoitusmaksu" on myös hiukan outo, mutta tuleehan muillakin esim. h&m:llä toimituskulut ym, kun tilaa laskulle. Tyhmää meandilla oli nyt aluksi, ettei voi mitenkään välttää sitä ilmoitusmaksua, ei siis pystynyt maksamaan etukäteen.
Toimituskuluthan Me&I veloittaa ihan normaalisti. Niistä ei pysty kyllä tinkimään...
Näin on, sitä en väittänytkään. Ilmoitusmaksun välttämisestä purnasin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Ka, empäs huomannutkaan..

Maksan kyllä tasan tarkkaan tuon LOPPUSUMMAN mikä on ilmoitettu.
Sitten sinusta tulee kyllä luottoasiakas... se 1,70 e jää roikkumaan tilille.
Onpa muuten kiero lasku!Nyt vasta aloin katsomaan.Ihmettelin miks loppusumma on pienempi mitä myyjä mulle lappuun kirjotti,mutta luulin että sille tuli laskuvirhe.Siis ei riitä että maksaa ton LOPPUSUMMAN?
No todellakin!! |O |O
 
Vielä huomasin yhden mielenkiintoisen asian: tilauslomakkeessa 1,70 euroa kutsuttiin "Laskutuslisänä", mutta laskulla se onkin nimeltään "Ilmoitusmaksu". Ehkä Me&I tajusi, ettei laskutuslisää saa tässä tapauksessa veloittaa, joten yrittävät hämätä eri nimellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Oisin kyllä ihan uunona maksanu ton loppusumman.Sittenhän tossa lukee pienellä "jos haluat maksaa koko summan" niin siinähän se 1,70 on lisätty..Kieroa!
TODELLA. Ja harvinaisen epäselvä lasku. Kannattaa pistää Me&I:lle pyyntö menemään laskun maksettuasi, että palauttavat sen 1,70 euroa tilillesi. Eihän tämmöinen peli vetele! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
niin ja mille tilille sen nyt oikein maksan?
Mulle ilmoitettiin tilinumeroksi se Nordea Finansin Plusgiro -tili eli 182030-23317.
On tuossa vielä tuo meandin omakin tilinumero...Ei tajuu kumpaan se nyt pitää maksaa?
Jos lukee sen tekstin siitä laskusta kokonaan, niin tajuu kyllä!
Jos maksaa kokonaan niin tuo Plusgiro,jos erissä niin collectorille??3 eri tilinumeroa laskussa :whistle:
 
helppo elämä
Kai ne laskee sen varaan, että moni maksaa mukisematta. Jos vaikka 300 tyyppiä pulittaa iloisen tietämättömänä 1,70 tekee se 510 egee ilmaista ja vastikkeetonta rahaa puljulle.

Tulee mieleen Helppo elämä -sarja, jossa isäntä teki bisnestä tekaistuilla laskuilla, koska aina löytyy niitä jotka maksavat tunnollisesti kaikki saamansa laskut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Itse maksan kyseisen summan, mutta lähetin Me&i:lle jo vastauksen, jossa vaadin palauttamaan 1,70 euroa tililleni jälkikäteen... Muussa tapauksessa otan yhteyttä Kuluttajavirastoon. (Ai minäkö valittaja.... :whistle: )
Niin sitä pitää!

Vaikka kyseessä on ns. pikkusumma yhdelle ihmiselle, niin miettikää minkälaisen tilin firma tekee, kun jokainen asiakas joutuu tuon maksamaan.
Ylimääräistä kertyy huomattava summa firman tilille.
Ja alkuunsa nämä tälläiset asiakkaan huijausyritykset täytyy yrittää pysäyttää, ettei tämäntapainen toiminta yleisty!

Hyvä hyvä!


Minäkin aikanaan soittelin jotexille ja ellokselle kun perivät liikaa korkoja. Vieläpä sellaisia korkoja tuotteista, jotka olin jo palauttanut |O
ja kiltistihän rahat laittoivat tililleni.
Mutta jos en olisi huomannut olla tarkkana, niin sinne olisi kankkulan kaivoon mennyt liki 10?
Ja kuinka yleistä tämäkin toiminta sitten noilla firmoilla on? :headwall:
 

Yhteistyössä