joko pitäs käydä lääkärissä, yskiny 2kk:tta

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Välistä yökkiny ja oksentanu kirkasta limaa, mut eihä kirkas lima oo vaarallista, siinä ei oo bakteereja? Viimeksi illalla oksensin. Lääkkeenä pulmicort 400 kahdesti päivässä, redol comp otan kans aamua iltaa ja ventolinea tarvittaessa. Hengenahdistusta ei niinkää ole, mut tuo yskä (mulla astma ja tuo yskä alko pienen flunssan jälkeen tai sit syksy ilmojen viilenemisineen vaikuttaa) Ei kehtaa lähtee ihmisten ilmoille, ei voi mennä kerhoihin ku yskin ja yökin ja saatan oksentaa. Ei edes kivan kuulosta. Köhköhköh, yööörk ja juoksu vessaan.
*päivän turhis tässä*
 
mulla oli joskus useamman kuukauden kestävä yskä johon aloitettiin astmalääkitys mikä ei kuitenkaan auttanut. Selvisi että oli hinkuyskä. Yskitti kokoajan mutta kun meni pitkälleen niin oli tosi pahana, tuntui että tukehtuu ihan oikeasti
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hiutale:
Alkaako yskiminen kun menet pitkälleen?
Tämä munkin piti kysyä :)

ruokatorven takaisinvirtaus voi aiheuttaa yskää, eikä se välttämättä edes oireile mitenkään muuten kuin pitkittyneenä yskimisenä.
 
Ainuli
Voi olla että astmalääkkeesi ei ole riittävä. Aloita pef-seuranta pariksi viikoksi ja varaa samalla lääkäriin aika. Sitten kun pääset lääkärille, niin on myös tuo pef-seuranta esittää. Kuulostaa astman pahenemiselle...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ainuli:
Voi olla että astmalääkkeesi ei ole riittävä. Aloita pef-seuranta pariksi viikoksi ja varaa samalla lääkäriin aika. Sitten kun pääset lääkärille, niin on myös tuo pef-seuranta esittää. Kuulostaa astman pahenemiselle...
Voi olla astman pahenemistakin, mutta minun refluksitautia hoidettiin pahenevana astmana melkein kahden vuoden ajan
 
Ainuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ainuli:
Voi olla että astmalääkkeesi ei ole riittävä. Aloita pef-seuranta pariksi viikoksi ja varaa samalla lääkäriin aika. Sitten kun pääset lääkärille, niin on myös tuo pef-seuranta esittää. Kuulostaa astman pahenemiselle...
Voi olla astman pahenemistakin, mutta minun refluksitautia hoidettiin pahenevana astmana melkein kahden vuoden ajan
Ok. =) En tiedä kyseisen vaivan "oireista" kun en ole siitä (onneksi) kärsinyt. No kehoittaisin joka tapauksessa menemään lääkärille, oli mitä vain.
 
astmaatikko
Peesaan Ainulia. Aloita HETI pef-mittaukset. Netistä löydät ohjeita, miten mittailet ennen ja jälkeen ventolinen, jos olet unohtanut. Varaa aika lääkärille ja ota pef-tulokset mukaan. Mene erikoislääkärille, joka ymmärtää jotain astmasta, jos astma on jo diagnosoitu ja sinulla on lääkkeet säännöllisessä käytössä.

Ja tupakka pois HETI!
 
vieras
Käy vaan lääkärissä, voivat ottaa esim. verikokeita, mistä katsotaan vasta-aineet pitkäaikaista yskää aiheuttavista taudeista, niitä on muutamia muita hinkuyskän lisäksi. Samoin tuota lääkitystä voi tarkastaa siinä samalla.
 

Yhteistyössä