Joko ostaisit vauvanvaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kysymykseen vastaten; en. Siis MINÄ en ostaisi enkä ole ostanut tuossa vaiheessa, mutta muut saavat tehdä ihan kuten itse näkevät parhaaksi :)

Ekalle ostin rv 16 yhden potkupuvun. Toiselle rv 22 rakenneultran jälkeen.

[QUOTE="aapee";29892483]Kiitos vastauksista!
Haluasin alkaa laittelemaan vauvalle kaikkea jo valmiiksi, valmistautua siis sekä henkisesti että fyysisesti..kaikin tavoin.

JOS ei olisi näin vahvoja oireita,eikä vatsa pullottaisin,voisin olla vielä realisti...Nyt en,koska tunnen koko ajan että olen varmasti raskaana.
Ekan ultrankaan jälkeen ei virlä ole varmuutta esim.kehityshäiriöitä voi olla... Odottavan aika on pitkä :D[/QUOTE]

No suurin osa odottajista on kuitenkin ihan realistisesti raskaana.. mä sanoisin kyllä että raskaudesta pitää nauttia, koska suurimmalla osalla kaikki menee tuosta eteenpäin hyvin loppuun saakka. Mitä iloa koko asiasta jos koko raskausajan pelkää keskenmenoa, kehityshäiriötä jnejnejne. Vauvan syntymän jälkeenkään realistien ei sitten varmaan kannata ostaa mitään, koska esim. kätkytkuolema on täysin mahdollinen.

Kun taas pamahdan paksuksi niin ihan tasan aion nauttia asiasta täysin massuin. Niin henkisesti, fyysisesti kuin materialistisesti.

Ensimmäisessä raskaudessani minulle iski hyvin varhaisessa vaiheessa pesänrakennusvietti. Asuimme tuolloin miehen kanssa yksiössä ja odottelimme uutta asuntoa, mutta soitelessani hakemuksen perään minulle aina jankutettiin kuinka on vielä niin paljon aikaa ennen kuin lapsi syntyy ja ehdimme vielä hyvin saamaan isomman asunnon ennen lapsen syntymää. Pesänrakennusviettini oli todella voimakas ja olin todella turhautunut joutuessani toppuuttelemaan sitä.

Kävi sitten niin, että lapsi syntyikin jo viikolla 30. Ei ollut paljoakaan mitään hankittuna, muutama vaate, jotka aivain liian isoja noin pienelle. Muutot ja muut siinä sairaalarumban keskellä.

Haluan vain sanoa, että kuunnelkaa itseänne ja tuntemuksianne. Jos teistä tuntuu, että ei tee mieli hankkia mitään ennen kuin lapsi syntyy niin se varmasti on oikea ratkaisu juuri teille. Mutta jos alkaa kovasti tuntumaan, että haluaa hankkia vaatetta yms. jo nyt niin kuunnelkaa ihmeessä sitä tuntemustanne. Jos mies suuttuu jostakin toppahaalarin hankinnasta, niin omapa on miehen ongelma.

Itse olen nyt toista kertaa raskaana viikolla 18. Olen aloittanut hankinnat lasta varten jo viikolla 9. Ostelen jos vastaan tulee hyvää ja tarvittavaa, myös yhden talvihaalarin olen jo ostanut, taisi olla viikolla 16.

Tapoja on erilaisia, tärkeää on löytää juuri se itselle sopivin.

Yhteistyössä