Joko on KESÄKUKAT laitettu?

rapu
On laitettu on ja monta viikkoa sitten.

Anopilta saadaan aina kolme laatikkoa pelargonioita jotka se talvettaa kellarissa sekä verenpisaran.
Itse ostin amppeliorvokin ja sitten pihalla on semmoset kottikärryt johon tuli samettikukkaa, pelargoniaa ja markettaa.
Lisäksi laitan aina tuolta pihalta jotain pernnoja ruukkuihin (ja takas syksyllä maahan).
Esim. kivikkokasveja (mehitähteä, maksaruohoa), suikeroalpia, rönsyakankaalia, esikkoa, maahumalaa...
Siemenistä laitoin pensaskrassia, joka on lähtenyt nyt hyvään kasvuun.

Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Mä ostin tänään. Mielestäni oli sikakalliit amppelit, a´13,90e. 2 kpl ostin. En tiä mikä kukka on, mut monet kesät oon niistä haaveillu =) Sitte parvekelaatikossa on orvokkia ja lobeliaa.
Joo-o, on kyllä nuo kukkaset aika hintavia :/

Mullakin meni tänään 27 euroa kukkiin, vaikka en edes kovin paljoa ostanut...

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minä oon itse kasvatellut mustasilmäsusannaa, keijunmekkoa, miinanköynnöstä, petunioita, sarviorvokkeja, kelloköynnöstä...
Muuten, te ketkä ootte ostanu keijunmekkoa!!!
Ottakaa syksyllä siitä pistokkaita ja pankaa ruukkuun ja sisälle. Se talvehtii siinä ja saatte ensi kesäksi ilmaisen kukan!

no mie kerran täällä huhuilinkin että tietääkö kukaan keijunmekosta. tarviiko olla pimeässä/viileässä/ MISSÄ sisällä talven yli ??? Minä en ole hortonomi en :snotty: :ashamed: :saint: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Innis:
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Mä ostin tänään. Mielestäni oli sikakalliit amppelit, a´13,90e. 2 kpl ostin. En tiä mikä kukka on, mut monet kesät oon niistä haaveillu =) Sitte parvekelaatikossa on orvokkia ja lobeliaa.
Joo-o, on kyllä nuo kukkaset aika hintavia :/

Mullakin meni tänään 27 euroa kukkiin, vaikka en edes kovin paljoa ostanut...
Mulla on tainnu mennä noihi kesäkukkiin 60egee :ashamed:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen:
Nostelen jos joku tietäisi tuosta keijunmekon talvehtimisesta!? :snotty:
No entisaikaan sitä ainakin pidettiin huonekasvina viileähköissä saleissa, jotta tuosta päättelin, että viileässä viihtyy :)

Ruukuissa,valkoista markettaa ja reunalla,kirjavaa murattia,muutamassa isommassa vielä lisäksi punaisnen petunia.Amppeleissa lumihiutaleita.Ja rahaa on uponnut n.100?,tukkuhinnoin.Tuskin mulla näin paljon kukkia ois ellen saisi ostaa edullisesti,kaupoissa ja toreilla kun maksaa tuplaten.ai niin terassilla vielä ruukuissa istutettuna,basilikaa,tilliä ja persiljaa

yli 200e mennyt kesäkukkiin ;). Orvokit yli kuukausi sitten, muut pari viikkoa sitten. Iso piha ja paljon ruukkuja.

Eri värisiä pelargonioita, pari runkomarkettaa, vaaleanpunaisia markettoja, lumihiutaleita, sääkukkia (tms), kaksi pientä halpaa petuniaamppelia, yksi kalliimpi jättihypersuuri petuniaamppeli, miljoonakelloa, daaliota, gladioluksia, paljon orvokkeja. Pussista kehäkukkaa, orvokkia, köynnöksiä...

Kesän lopulla investoidaan tuohon perennapuoleen enemmän, kunhan alet alkaa...

laitoin pari viikoa sitten...

-laatikkoon tummanpunaisia belargonioita ja sinistä lobeliaa.
-amppeleissa vaaleanpunaista japaninkelloa
-isossa puulaatikossa kelloköynöstä
-etupihalla maassa on vaaleanpunaista ahkeraliisaa ja daaliaa
-takapihan ruukuissa ruukkutomaattia, persiljaa ja ruohosipulia.
-pojan omassa isossa ruukussa hänen itse istuttamiaan orvokkeja.

vielä tekis mieli laittaa kukkia mutta täytyy sitten alennus myynnistä katsoa. =)

Viikko sitten laitoin parvekkelle kärhön, johon laitoin lobeliaa juurelle.
Parvekelaatikossa on lattialla valkoista mustasilmäsusannaa (lähtee köynnöksenä puuritilää pitkin) ja lumihiutaleet juurella.
Vielä pitäis pöydälle ostaa joku kukka.

Yhteistyössä