Joko on jouluvaloja ikkunassa, pihalla, parvekkeella?

• Viestiketjun aloittaja "aaaa"
  • Ensimmäinen viesti
"aaaa"
Tänään saapui postissa uudet valotähdet ikkunoihin. Hitsi kun jaksais sen pari viikkoa vielä odottaa. En minä mitään joulua haikaile, mutta kun on päivisinkin niin synkkää, aamuista ja iltapäivistä/illoista puhumattakaan.... vähän valoa lisää tarttis saada

Terassilla on ollut jo monta viikkoa lyhdyssä jouluvalot. Siis valonauha on lyhdyn sisällä. Marraskuu kun paukahtaa, niin lähtee jääpuikot ja valoverkot räystääseen ja ikkunaan :D nehän on sitäpaitsi talvivalot pimeälle kaudelle. Otetaan pois maaliskuun lopussa...

"aaaa"
no joku valonauha lyhdyn sisällä menee jo nyt... mutta noi valotähdet on niin jouluiset :D vähän olen tiiraillut että edes yks naapuri laittais jonkunlaisen valohökötelmän ennen meitä..... mutta juu, viimeiset kaks vuotta minä olen tainnut olla se eka hätähousu :D

"vieraana"
No, ei nyt sentään... Nyt eletään vasta lokakuuta. Lyhdyissä kylä on ollut jo kynttilät, mutta muut jouluvermeet saa odottaa ihan rauhassa sinne itsenäisyyspäivään, joka meillä on perinteinen jouluvalojen (kyntteliköt sun muut) sytyttämispäivä.

jouluhörhö
Meillä on tähtivalot ollu ikkunassa nyt viikon :) En vaan malttanut enää oottaa, ja nehän on nimeltään KAUSIvalot eli voi laittaa ikkunaan ;) Laittasin muitakin valoja jos en olis köyhä opiskelija :D

vääh
[QUOTE="koi";30359554]No jos joku haluaa niitä jouluvaloiksi kutsua.... Mulle ne on enemmän pimeänajan tunnelmavalot ja ovat jo ulkona ihan perus kirkkaat[/QUOTE]

Minä ainakin kutsun niitä jouluvaloiksi ja niin myös kaikki tuntemani ihmiset.

Parvekeidea
Kompromissina voi laittaa valoja parvekkeen sisäpuolelle esim. lasiastiaan, jolloin ne tuovat valoa parvekkeelle ja näkyvät sisätiloihin, mutta eivät niin "räikeästi" ulos. Tervetuloa myös www.parveke.fi -sivustolle vilkaisemaan muita syysvinkkejä.

maalla valoisaa
Jouluvalot laitetaan sisätiloihin pari päivää ennen joulua.

Ulkona on ollut jo syyspäiväntasauksesta lähtien kaamoksen karkotusvalot, niin on ollut meillä aina tapana. Ne otetaan pois kevätpäiväntasauksena.

tunnelmaa pimeydessä
Minulla on ollut pimeän vuodenajan tunnelmavaloja joka paikassa siitä asti, kun illat pimenivät. Jouluvalot laitetaan joulukuuseet sitten ennen joulua. Sitä ennen nautitaan kaikista muista ihanista talvivaloista sekä sisällä että ulkona.

Yhteistyössä