Joko olette välikausivaatteita ostelleet/ajatelleet?

  • Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"pettynyt"
Ticketin kuosit kyllä pettymys tänä vuonna, ei taida uffoa tulla meille (ilmeisesti samat kuin tässä aminossa Amino baby suit ). Molon puku kyllä kiinnostaisi, mutta ainakin suomalaisiin putiikkeihin tulossa vain harmaana ja sateenkaarena, eikä kumpikaan kyllä iske :( Pitää vielä odotella tuleeko babyshoppiin muita värejä, vai onko ne siinä.

Villervallan takit tulee meidän pojille, kunhan nyt tulisivat myyntiin Villervalla - BILDGALLERI

Mitäs mietteitä muilla? =)
 
ihan ostin remun vk-haalarin keskimmäiselle kun löysin värin mitä oon etsinyt, ja on ainoa merki mihin oon ollu tyytyväinen.
pienimmälle koitanu etsiä lassien suprafilliä, se päällä kun voi vaikka uida lätäkössä.
Sit tilasin isoimmalle ja keskimmäiselle softsell takit, isoimmalle on ostettuna myös kuoritakki, sekin löytyi alerekistä.
nyt voitte tehdä vaikka lastensuojeluilmon kun ei olla ostettu reimatekkiä, moloa (merkin nimi luo tietyn mielleyhtymän, ei tule meille) eikä tikettiä. :saint:
 
"lippis"
Täällä ostettiin käytettynä (uudenveroinen) cupcaken välikausianorakki. Aivan ihana! Mutta täytyy varmaan haalari ostaa lisäksi kunnon ulkoilua varten. En ole vielä katsellut niitä.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;23083012:
ihan ostin remun vk-haalarin keskimmäiselle kun löysin värin mitä oon etsinyt, ja on ainoa merki mihin oon ollu tyytyväinen.
pienimmälle koitanu etsiä lassien suprafilliä, se päällä kun voi vaikka uida lätäkössä.
Sit tilasin isoimmalle ja keskimmäiselle softsell takit, isoimmalle on ostettuna myös kuoritakki, sekin löytyi alerekistä.
nyt voitte tehdä vaikka lastensuojeluilmon kun ei olla ostettu reimatekkiä, moloa (merkin nimi luo tietyn mielleyhtymän, ei tule meille) eikä tikettiä. :saint:
En tajua, että pitäisi (tai kuten sulla että EI pitäisi) olla jotain tiettyä merkkiä. Itselleni on tärkeää vaatteen toimivuus, mutta myös ulkonäkö. Suurin piirtein saman hinnan saa kuitenkin maksaa, joten ihan yhtä hyvin voi panostaa sellaiseen mikä omaa silmää miellyttää (minähän niitä vaatteita joudun katselemaan päivästä toiseen).
 
Lähinnä tuo oli niille jotka täälläkin on sitä mieltä että lassien ja remun k'yttäjät on epäkelpoja vanhempia.
Meillä joskus oli reimatekin toppahaalari, kului tytöllä puhki 3kk aikana, pelkällä lumella leikkiessä.. ei vauuttanut laatu, ei oo tullu meille toiste, onneksi tuo oli saatu haalari, ois voinu muute ketuttaa.
 
Meille tulee housut P.o.P:ta ja takki se mikä tuntuu hyvältä. Haalaria en osta tuolle pojalle enää. Jalat ja yläkroppa kun ei mee samaan tahtiin. Pituus loppuu haalarin punteista kun takki vielä menis pitkään.

Housut ovat nyt nämä:

ja takki nyt sitten mikä sattuu tosiaan olemaan hyvä mihinkin keliin.
 
tt
Nuo Villerallan takit näyttää kivoilta, voi olla niitä mennään katsomaan kauppaan asti. Sen suuremmin en kyllä ole vielä katsellut, mutta voisi pikkuhiljaa ruveta katsomaan, lapsella kun ei ole mitään sopivaa odottamassa.
 
Mä olen huomannut että merkkien sisällä on suurta vaihtelua laadussa, ei siis missään nimessä ole järkeä katsoa minkä merkkistä lähtee ostamaan vaan niitä ominaisuuksia. Mistä ne sitten löytyykin. Nyt meillä on talvikamat olleet takki P.o.P:ta ja housut Reimatec, ihan siksi että nuo olivat parhaimmat: päällä, varusteiltaan, puettavuudeltaan, kankailtaan...ei vaan ollut järkevää ostaa muita. Housuilta vaadin että ovat helpot pukea ja riisua, pysyvät päällä myös ilman henkseleitä ja kestävät kasvua. Alle pitää mahtua tavaraa tai sitten jos kerrastoja ei tarvita housun pitää olla säädettävissä sopivaksi. Lenkit pitää olla jalan alla ja mieluusti vaihdettavissa, tai pehmeää kumia, joka kestää. Takki pitää olla säädeltävissä myös ja resorit pitää olla hyvät. Kaulus tulee olla hyvän korkuinen että takkia voi pitää kiinni vaikka olisikin alla kauluri.
 
No en oo kyllä vielä ajatellut; täysillä eletään talvea vielä :)

Mut nyt aloin sitte tän aloituksen myötä ajatella asiaa, ja taitaapa olla, että meidän lapsille ei tartte nyt keväällä uusia ulkovaatteita ostaa. Tosin, aina mä olen myöhään liikkeellä näiden asioiden kanssa, ja aina on löytänyt kuitenkin mieluisat =)
 
"vieras"
Sen verran ajattelin, että viimevuotinen haalari ei taida mahtua, joten ostan uuden kunhan satun sopivasti alesta löytämään. Remu on ollu toimiva, värillä ei niin kovin väliä.
 
"vieras"
Mä olen huomannut että merkkien sisällä on suurta vaihtelua laadussa, ei siis missään nimessä ole järkeä katsoa minkä merkkistä lähtee ostamaan vaan niitä ominaisuuksia. Mistä ne sitten löytyykin. Nyt meillä on talvikamat olleet takki P.o.P:ta ja housut Reimatec, ihan siksi että nuo olivat parhaimmat: päällä, varusteiltaan, puettavuudeltaan, kankailtaan...ei vaan ollut järkevää ostaa muita. Housuilta vaadin että ovat helpot pukea ja riisua, pysyvät päällä myös ilman henkseleitä ja kestävät kasvua. Alle pitää mahtua tavaraa tai sitten jos kerrastoja ei tarvita housun pitää olla säädettävissä sopivaksi. Lenkit pitää olla jalan alla ja mieluusti vaihdettavissa, tai pehmeää kumia, joka kestää. Takki pitää olla säädeltävissä myös ja resorit pitää olla hyvät. Kaulus tulee olla hyvän korkuinen että takkia voi pitää kiinni vaikka olisikin alla kauluri.
Oon huomannut ihan saman. Meilläkin on tällähetkellä Po.pin takki ja Ticketin housut. Po.pilta ei löytynyt housuja joissa olisi kunnollinen henkselikiinnitys vaan tuntui jäävän liian lyhyeksi ja samoin haluttiin riittävän tiukat lahkeensuut. Ticketillä taas takit oli turhan massiivisia ja jotenkin epäkäytänöllisiä. Eli minä myös etsin sen mikä on hyvä ja sekoittelen eri merkkejä ihan surutta.
 
har
Viime kesän alennusmyynneistä on kamppeet hankittuna molemmille, viime viikolla ostin alesta ensi talveksi toppakamppeita (tosin ei löytynyt kokoja kuin housuista mutta eiköhän ne takitkin jostain löydy).
 
"lippis"
Minkä kokoisen välikausihaalarin ostaisitte lapselle joka on keväällä 9-10kk ikäinen? Olen ajatellut 80cm, mutta jotkut haalarit vaikuttaa niin suurilta, että voisikohan 74 vielä mahtua? Tuo 80 saattaisi kyllä mennä sitten syksylläkin? Tytön 6kk pituus 69cm. Sopusuhtainen.

Kiitos jos joku jaksaa kommetoida/verrata suunnilleen saman kokoiseen omaan lapseen..:)
 
"vieras"
[QUOTE="lippis";23083145]Minkä kokoisen välikausihaalarin ostaisitte lapselle joka on keväällä 9-10kk ikäinen? Olen ajatellut 80cm, mutta jotkut haalarit vaikuttaa niin suurilta, että voisikohan 74 vielä mahtua? Tuo 80 saattaisi kyllä mennä sitten syksylläkin? Tytön 6kk pituus 69cm. Sopusuhtainen.

Kiitos jos joku jaksaa kommetoida/verrata suunnilleen saman kokoiseen omaan lapseen..:)[/QUOTE]

Minä ostaisin kaksiosaisen puvun. Meillä oli reiman puku kokoa 80 ja kaksiosaisen sai paremmin säädettyä kokoa, niin että vaikka olikin reilu, lapsella oli helppo liikkua. Toisena oli Lassien haalari kokoa 74 ja se ei kyllä ollut ikinä sopiva ja tosi hankala varsinkin ihan aluksi kun peppukohta laahasi polvissa ja myöhemmin kun lahkeet olisivat olleet sopivat oli selkäosa jo liian pieni. 80 senttinen puku meni vielä seuraavanakin keväänä, joten sekin hyvä ettei tarvinut olla kovin nopeasti ostamassa uutta ja kuitenkin koko ajan oli käytännöllinen puku käytössä.
 
Itse ostin kesän alesta jo seuraavaa kokoa ja niitä käytetään. Mutta ei se estä minua kurkkimasta uutta valikoimaa.

Ei minullakaan ole mitään ahaa-elämystä tämän kauden kuoseista ja väreistä. Joko olen nähnyt "kaiken" ja odotan jotain yllättävää tai sitten olen vanha jäärä ja kaipaan vanhoja hyviä aikoja :)

Molon vk-puvuista tuli mun ehdoton suosikki (Wave-malli) ja siitä jos tulee joskus kivoja värejä, ostan kyllä heti , jostain pikkutarjouksesta tietty. Meillä on keltainen takki ja se on ihan kiva. En tykkää piparmintusta tai mustasta, joka syksyllä pyöri kaupoissa. Ne housut ovat myös huiput ja pitää hamstrata jostain kokoa isommat. Molon puvussa on paras hengittävyys ja vesipilarit mitä olen nähnyt ja cordura vahvikkeetkin housuissa.

Ticketin tähtikuosi on kiva, mutta en osta tummansinistä takkia. Never. Ja Pop on pliisu (ja leikkaus outo) ja mähän en oo harmaan ystävä. Olisi vihreätä, mutta senkin sävy voisi olla jotain muuta. Reima on mennyt mahalaskua jo kauan. Lennen kuoseja en ole nähnyt vielä missään. Cupcake on liian romanttinen ja tekniset speksit hintaan nähden minusta surkeat (talvella oli parempaa).

Villevallan takit ovat olleet pirteitä, mutta onko kenelläkään tietoa teknistä arvoista.
 
"zenn"
[QUOTE="lippis";23083145]Minkä kokoisen välikausihaalarin ostaisitte lapselle joka on keväällä 9-10kk ikäinen? Olen ajatellut 80cm, mutta jotkut haalarit vaikuttaa niin suurilta, että voisikohan 74 vielä mahtua? Tuo 80 saattaisi kyllä mennä sitten syksylläkin? Tytön 6kk pituus 69cm. Sopusuhtainen.

Kiitos jos joku jaksaa kommetoida/verrata suunnilleen saman kokoiseen omaan lapseen..:)[/QUOTE]


Meidän poika käytti 9-10kk ikäisenä (syksyllä) Reiman 80cm haalaria, joka ei sitten nyt keväällä enää mahdu ja olen ehtinyt ostaa vimme syksyn alennuksesta 80cm ticketin tähtiuffon, mutta se on nyt liian suuri 1v2kk:lle :D
 
[QUOTE="vieras";23083134]Oon huomannut ihan saman. Meilläkin on tällähetkellä Po.pin takki ja Ticketin housut. Po.pilta ei löytynyt housuja joissa olisi kunnollinen henkselikiinnitys vaan tuntui jäävän liian lyhyeksi ja samoin haluttiin riittävän tiukat lahkeensuut. Ticketillä taas takit oli turhan massiivisia ja jotenkin epäkäytänöllisiä. Eli minä myös etsin sen mikä on hyvä ja sekoittelen eri merkkejä ihan surutta.[/QUOTE]

Meillä taas nuo Popin housut (sekä toppa että vk) ovat olleet oikein passelit.

Vk-vaatteista yleensä; viime vuoden takit menevät varmaan vielä keväällä, mutta housut täytyy ostaa. Luultavasti ostan Popin henkselimalliset sekä jotkut vyötärömalliset edullisemmat kakkospöksyiksi kirpparilta tai kaupasta. Lisäksi ostan myös haalarin, koska se on minusta niin kätevä (helppo ja nopea pukea) erityisesti päiväkodissa. Haalariksi taidan ostaa sen Molon sateenkaarivärisen.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;23083063:
Lähinnä tuo oli niille jotka täälläkin on sitä mieltä että lassien ja remun k'yttäjät on epäkelpoja vanhempia.
En ole kuullutkaan että Remu menisi samaan kategoriaan.
Aina oppii jotain uutta. Remuthan on kuitenkin kunnollisia kosteussuojavaatteita eikä edes erityisen halpoja.

Välikausivaatteet ja -kengät on ostettu alesta jo aiemmin.
Tänä vuonna poikkeuksellisesti Reimatecin haalari ja Ticketin kaksiosainen puku. On siellä yksi Remun kaksiosainenkin syksyltä odottelemassa.
Aika tylsillä kuoseilla mennään.
 
"lippis"
Kiitos vinkistä "vieras", mutta eikö tullut sellaista tilannetta että kaksiosainen puku olisi noin pienellä hankala? Jos takki nousee jne...Täytyykin miettiä myös tuota vaihtoehtoa. Jotenkin ajattelin että haalari on ainoa vaihtoehto kun varmaan vielä istuu maassa jne.

zenn: Huimat erot kyllä eri merkkisissä vaatteissa. huh.

Juuri näiden kokoerojen takia niin hankala tilata netistäkin. Voih...Olisi niin kiva kun saisi käyttää samaa vk-asua myös syksyllä.
 
Popilla näyttää tänä vuonna tosiaan olevan pliisut värit. Tai sitten tuolla nettisivuilla ei ole kaikki esillä. Punaista ja sinistähän toki tulee, ja ne ovat minun silmääni ihan kivat kyllä. Meillä oli kuitenkin nyt talvella punainen takki ja viime vk-haalari oli sininen, joten haluan muita värejä. Olemassa oleva vk-takki on pinkki (ja toinen on kukallinen Name It), joten siihen passaisi ne perusmustat housut. Hommaan ehkä ne. Haalarina meillä on tänä talvena Popin keltainen, mikä on minusta aivan ihana väripilkku tuolla ulkona noiden sinisten, harmaiden ja vaaleanpunaisten joukossa.
 
[QUOTE="lippis";23083145]Minkä kokoisen välikausihaalarin ostaisitte lapselle joka on keväällä 9-10kk ikäinen? Olen ajatellut 80cm, mutta jotkut haalarit vaikuttaa niin suurilta, että voisikohan 74 vielä mahtua? Tuo 80 saattaisi kyllä mennä sitten syksylläkin? Tytön 6kk pituus 69cm. Sopusuhtainen.

Kiitos jos joku jaksaa kommetoida/verrata suunnilleen saman kokoiseen omaan lapseen..:)[/QUOTE]

74cm ostaisin ja sitten tarvittaessa uuden syksyllä. Tuonikäisen on varmaankin tosi hankala liikkua liian suuressa puvussa. Tosi vaikea kyllä sanoa, kun omalle lapsellekin on hankala arvioida kokoja.
 
iku
[QUOTE="lippis";23083145]Minkä kokoisen välikausihaalarin ostaisitte lapselle joka on keväällä 9-10kk ikäinen? Olen ajatellut 80cm, mutta jotkut haalarit vaikuttaa niin suurilta, että voisikohan 74 vielä mahtua? Tuo 80 saattaisi kyllä mennä sitten syksylläkin? Tytön 6kk pituus 69cm. Sopusuhtainen.

Kiitos jos joku jaksaa kommetoida/verrata suunnilleen saman kokoiseen omaan lapseen..:)[/QUOTE]

Riippuu merkistä ja lapsen mallista. Esim. minun 10-kuinen on nyt 75 cm. Hälle Remu koko 80 jäin jo aikoja sitten pieneksi, kun lahkeet oli niin lyhyet (hällä ilmeisen pitkät jalat). Nyt on on käytössä ja kevääksi myöskin 86 Reimatec. On reilu mutta pystyy toimimaan. Remua meille ei enää tule, väärän mallinen.
 
"lippis"
Eli ilmeisesti on kovin arpapeliä tuo kokoasia..:D Kyllähän se harmittaa jos ihan vääränkokoinen on. Tytöllä on enemmän niin päin että jalat ovat lyhyet ja vartalo pitkä. Ainakin nyt bodyissa on aina yksi koko edellä. Housut pienemmät. Reimatecillä on ihania peruskuoseja ihan huuto.netissäkin, mutta miten ihmiset maksaa noin hurjia summia käytetyistä. Taidan ostaa ihan upouuden kun ei paljon hintaeroa jää.
 

Yhteistyössä