Joko olette saaneet veropäätökset

M42
Meinaatko?
Jollain perusteellahan niitä on aina ollut pakko jotenkin ryhmitellä ja jaksottaa, aikaisemmin ainakin.
Kuulemma ainakin aiemmin veropostitukset ovat pk-seudulla menneet niin, että postikeskus on lajitellut veropostin erillisiin laatikoihin, joista sitten on laitettu sopivia määriä päivittäin jakoon. Eli jos muuta postia oli paljon, veroja oli vähän ja päin vastoin. En sit tiedä, onko tuo käytäntö ollut muualla käytössä ja miten tarkkaan aakkosittain/osoitteettain/muulla perusteella lajiteltuna nuo laatikot on jakeluun tulleet...
 
vierailija
Verotuspäätökset postitetaan vasta syksyllä. Ne mitä nyt lähetetään on esitäytetty veroilmoitus tai veroehdotus. Se ei ole vielä lopullinen verotuspäätös, vaan siihen voi vielä tehdä muutoksia. T: Kirjanpitäjä.
 
Verotuspäätökset postitetaan vasta syksyllä. Ne mitä nyt lähetetään on esitäytetty veroilmoitus tai veroehdotus. Se ei ole vielä lopullinen verotuspäätös, vaan siihen voi vielä tehdä muutoksia. T: Kirjanpitäjä.
No hups. Väärä sana.
Mutta mulle se on samalla päätös koska ei ole mitään lisättävää tai poistettavaa
 
vierailija
Ei posti ole vielä tuonut (e-p). Pelottaa suunnattomasti, jos tulee mätkyjä.

Verotus meni viimevuoden osalta päin p:tä, kun olin saipparilla pidemmän jakson ja tuloja oli monesta eri lähteestä. Laiskana en käynyt verotoimistossa laskettamassa uutta verokorttia :oops:
 
M42
Verotuspäätökset postitetaan vasta syksyllä. Ne mitä nyt lähetetään on esitäytetty veroilmoitus tai veroehdotus. Se ei ole vielä lopullinen verotuspäätös, vaan siihen voi vielä tehdä muutoksia. T: Kirjanpitäjä.
Itseasiassa yksityishenkilöille tuossa veroehdotuksen mukana myös verotuspäätös. Jos teet muutoksia veroehdotukseen ja verottaja korjaa verotusta, uusi verotuspäätös tulee sitten syksyllä. Ainakin itselläni näin.
 
Tää itseäkin vähän kismittää, kun palautukselle et saa kunnon korkoa ja toisaalta se raha oli viime vuonna käytöstä kuukausittain pois
No sepä se. Itse näen asian niin, että on ihan turha antaa valtiolle ilmaista lainaa kaiken muun lisäksi. Omat tuloni pystyn laskemaan pennilleen koko vuodeksi, mutta mieheni tulot vaihtelevat, joten hänen verokorttiaan rukataan kerran tai pari vuoden aikana. Palkanlaskija kiittää :)
 
vierailija
Valtion maksama korko oli viime vuonna parempi kuin sai alle vuoden säästötililtä tai edes lyhytikäiseltä sijoitukselta kun ottaa huomioon palkkiot joita joutuu maksamaan.
Pitkät sijoitukset on mulla erikseen, verottajalle säästän vuotuisia ostokohteita varten.
 
vierailija
Yhteiskunnan eläteille eli isolle osalle palstailijoista homma on helppoa. Yhteiskunta maksaa kaiken eikä näiden tarvitse saatanasti pähkäillä verotuksenkin kanssa niin kuin meidän veronmaksajien täytyy ettei jäisi stressaavan ja työntäyteisen vuoden loppusaldoksi vain isot mätkyt maksettavaksi. Mutta toisaalta, jonkunhan se on pakko toisten öllöttely kustantaa niin että saavat mukavat vastikkeettomat kela- ja sossumassinsa joka kuukausi. Joten mätkyjä varmaan itselle tulee vaikka on jo peräsuoli pitkällä painettu ja maksettu veroja koko helvetin pitkä vuosi niin ettei lomiakaan voinut juuri pitää.

Turha sitten sanoa että kotonaöllöttelykorvauksistakin maksetaan veroa. Jos et itse ole rahoja tienannut, se on vain tulonsiirtoa. Nauttikaa lomailustanne ja vastuun pakoilusta sillä aikaa kun vastuulliset aikuiset hoitavat hommat.
 
Pin
Yhteiskunnan eläteille eli isolle osalle palstailijoista homma on helppoa. Yhteiskunta maksaa kaiken eikä näiden tarvitse saatanasti pähkäillä verotuksenkin kanssa niin kuin meidän veronmaksajien täytyy ettei jäisi stressaavan ja työntäyteisen vuoden loppusaldoksi vain isot mätkyt maksettavaksi. Mutta toisaalta, jonkunhan se on pakko toisten öllöttely kustantaa niin että saavat mukavat vastikkeettomat kela- ja sossumassinsa joka kuukausi. Joten mätkyjä varmaan itselle tulee vaikka on jo peräsuoli pitkällä painettu ja maksettu veroja koko helvetin pitkä vuosi niin ettei lomiakaan voinut juuri pitää.

Turha sitten sanoa että kotonaöllöttelykorvauksistakin maksetaan veroa. Jos et itse ole rahoja tienannut, se on vain tulonsiirtoa. Nauttikaa lomailustanne ja vastuun pakoilusta sillä aikaa kun vastuulliset aikuiset hoitavat hommat.
Onko tää veroprosentin laskeminen sulle sitten jotenkin TODELLA haastavaa ja kauheaa? Ei kertakaikkiaan onnistu millään ja aina menee niin pieleen, että maksettavaa tulee ihan stressattavan paljon?
 
vierailija
Yhteiskunnan eläteille eli isolle osalle palstailijoista homma on helppoa. Yhteiskunta maksaa kaiken eikä näiden tarvitse saatanasti pähkäillä verotuksenkin kanssa niin kuin meidän veronmaksajien täytyy ettei jäisi stressaavan ja työntäyteisen vuoden loppusaldoksi vain isot mätkyt maksettavaksi. Mutta toisaalta, jonkunhan se on pakko toisten öllöttely kustantaa niin että saavat mukavat vastikkeettomat kela- ja sossumassinsa joka kuukausi. Joten mätkyjä varmaan itselle tulee vaikka on jo peräsuoli pitkällä painettu ja maksettu veroja koko helvetin pitkä vuosi niin ettei lomiakaan voinut juuri pitää.

Turha sitten sanoa että kotonaöllöttelykorvauksistakin maksetaan veroa. Jos et itse ole rahoja tienannut, se on vain tulonsiirtoa. Nauttikaa lomailustanne ja vastuun pakoilusta sillä aikaa kun vastuulliset aikuiset hoitavat hommat.
Saisiko tämän vuodatuksen myös englanniksi, arabiaksi sekä romaniaksi. Jotenkin tuli paha mieli ja hyvin syyllinen olo. Olen tehnyt töitä ja maksanut vuosia 36%-40% veroja. Palautuksia on tullut hävyttömän vähän. Luoja päätti heittää päälleni kasan paskaa ja nautin nyt kivuista 24/7. Saan kelan tukea 9€/pv - verot.
Mielelläni vääntäisin töitä peräsuoli pitkällä ja maksaisin veroja. Voin myös tulla pönkäämään suolesi tiloihin, niin ei tarvitsisi olla niin pahalla päällä. Hyvin harvat haluavat loisia omasta tahdosta. Elämä vain on epäreilua, hyväksy kohtalosi työn raatajana ja ainaisena valittajana. TYÖN ILOA:p
 

Yhteistyössä