Joko olette miettineet lasten talvivaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän eskari ei viime talvena suostunut Haalaria pukemaan päälleen, joten takilla ja housuilla mentiin.

Kahdelle lapselle ostin jo viime keväänä alesta takki+housut yhdistelmän. Ja molemmille löytyy sisaruksien vanhat toppahaalarit. Esikoinen tarvitsee takin ja housut.

Ja kengät pitää ostaa kaikille + jokaiselle yksi setti asuun sopiva pipo/hanskat. Vanhojakin on vaikka kuinka ja niitä käytetään sitten kun muut märkinä.

Vikingit isommalle ja Kavatit pinemmälle on ostettu jo keväällä. Mieleisiä pukuja en löytänyt, joten jäi syksyyn. Reimatecciä ostan kuten aina. Rumpukuivaus on mulle ehdoton.
Esikoiselle on lisäksi sopiva viime talven kaksiosainen ja junnulle kakkospukuna menee esikoisen vanha Reimatec.

En ole miettinytkään. Mutta saatiin vihdoinkin vaatehuone valmiiksi, enää odotellaan maalien kuivumista. Ja sitten alan järjestelemään järkyttävää määrää vaatteita sinne ja samalla tulee tehtyä inventaario. Ja sitten tietää mitä tarvitsee ostaa ja mitä ei.

Kahdelle pienemmälle varmaan löytyy mutta tuolle ekaluokkalaiselle täytyy varmaan lähteä ostamaan.

Onkohan se niin että ekaluokkalaiselle on jo kaksiosainen puku hommattava? Vai menisikö vielä haalari?

[QUOTE="riisipuuro";24401947]En ole miettinytkään. Mutta saatiin vihdoinkin vaatehuone valmiiksi, enää odotellaan maalien kuivumista. Ja sitten alan järjestelemään järkyttävää määrää vaatteita sinne ja samalla tulee tehtyä inventaario. Ja sitten tietää mitä tarvitsee ostaa ja mitä ei.

Kahdelle pienemmälle varmaan löytyy mutta tuolle ekaluokkalaiselle täytyy varmaan lähteä ostamaan.

Onkohan se niin että ekaluokkalaiselle on jo kaksiosainen puku hommattava? Vai menisikö vielä haalari?[/QUOTE]

Kyllä mä hankin ainakin jo kaksiosaisen ekaluokkalaisellemme. TOsin se itse haluais haalarin mieluummin mutta en tiedä nauretaanko ekaluokkalainen pihalle jos menee kouluun haalarissa...?

Kaikilta merkeiltä ei talven vaatteet ole vielä saapuneet eli odottelen vielä hetken :) Molokidsin ruutuhaalareita jo katselin. Sieltä meille taitaa tulla yksi haalari ja takki. Cupcakelta ostan pienemmälle tähtihaalarin ja kiva takki pitäisi vielä löytää. Kengät ostan vasta syys-lokakuussa.

no niinpä... mitä ihmettä mä hankin pojalle, joka täyttää tammikuussa vuoden?? mulla on useampi villapuku, joten niitä ei tartte, 2 uutta välikausihaalaria, muta ovat kokoa 86, samoin kuin toppahaalari on 86, joten ovat viel osi reiluja, jostain täytyis kekata jokin hyvä ja halpa välikausihaalari, kokoa 80... plääh... mitä tollaselle vesselille laitetaan jalkaan, äp:n toppatossut kai... ja villasukat :)

En ole miettinyt enkä ostanut ennalta.
Itse asiassa ennen palstaa en edes tiennyt jotta sellaisia ihmisiä on, jotka miettivät jo puolta vuotta aiemmin lastensa seuraavan kauden vaatteita.

:)

Mä oon nyt 7 vuotta ostellu lasten haalareita ja AINA oon ostanu edelliskauden alesta seuraavan kauden tamineet, en siitä syystä että olisin niin vaatefriikki että mässäilen jo ajatuksella mitä lapseni pukevat ensi talvena vaan siitä syystä että sillä tavalla säästää rahaa. ITse käytän noita kalliimpia merkkejä (ticket,reimatec jne) ja niitä kun useammalle ostaa (ja mä ostan vielä kahdet ulkopuvut/lapsi) niin säästö on melkoinen kun ostan ne keväällä -50% alesta kuin että odottaisin syksyyn ja ostaisin kaikki normaalihintaisina. Mun mielestä on tyhmää maksaa normihintaa tavarasta jonka voi saada halvemmallakin kun ajoittaa ostamisensa tiettyyn kohtaan. Ja mä ostan mieluummin laadukkaan haalarin alehintaan kuin halpiksen normihintaan. Nyt syksyllä Lassien topat maksaa enemmän normihintaisina kuin mitä oon maksanu ticketin toppavaatteista viime keväänä. Mutta kukin tyylillään tietysti.

no niinpä... mitä ihmettä mä hankin pojalle, joka täyttää tammikuussa vuoden?? mulla on useampi villapuku, joten niitä ei tartte, 2 uutta välikausihaalaria, muta ovat kokoa 86, samoin kuin toppahaalari on 86, joten ovat viel osi reiluja, jostain täytyis kekata jokin hyvä ja halpa välikausihaalari, kokoa 80... plääh... mitä tollaselle vesselille laitetaan jalkaan, äp:n toppatossut kai... ja villasukat :)

Noin pienelle menee vielä äp toppahaalari, taikka jos jotain muuta haluat niin Prismassa oli tullu jo Cirafilta toppahaalareita, olivat tosi nättejä ja hinta jotain alle 40e. Noin pieni ei tarvi vielä mitään kosteussuojattuja vaatteita välttämättä.

• Tykkää
Reactions: emppu75
[QUOTE="vieras";24401993]Se on yksinkertaisesti niin paljon halvempaa. Ostin topat kahdelle lapselle kevään alesta -50% ja uudet kengät huutiksesta. Säästöä vähintään 200 euroa.[/QUOTE]

Uskon että on fiksua ja halvempaa.
En vain osaa itse toimia niin. Ei yksinkertaisesti vaatteet kiinnosta kylliksi jotta viitsisin niihin ennalta paneutua. Mutta osaan toki ihailla paremmin paneutuvien asuja ja "kadehtia" sitä ettei ole mitään viimehetken ostopaniikkeja, jolloin samana aamuna kun lumi sataa, ryykästään lähimarkettiin ostamaan yhtäkkiä kuudet rukkaset.

En ole miettinyt enkä ostanut ennalta.
Itse asiassa ennen palstaa en edes tiennyt jotta sellaisia ihmisiä on, jotka miettivät jo puolta vuotta aiemmin lastensa seuraavan kauden vaatteita.

Juuri nettialesta tilasin puvun, joka tulee käyttöön vuoden päästä :D Mulle on ihan samnatekevää merkit ja muodit, ostan halvalla käytännöllisiä vaatteita. Ja jos ne on vielä kivannäköisiä, niin mikäs sen parempaa.

Oon myös ostanut vaatteet ennakkoon 7v. ajan. Kenkiä vähän varovaisemmin, mutta nyt nekin alkaa menemään kokemuksella oikein kokojen suhteen. Normaalihintaiset ulkovaatteet maksaa paljon, halvemmatkin merkit. Alesta köyhäilijäkin saa hyvät vaatteet edullisesti.

Niin me köyhät tehdään :D Mä ostan etukäteen ihan kustannussyistä, jos se vaan on mahdollista :)

Joo. Se varmasti fiksua, mutta vaatii sen, että on aitoa kiinnostusta asiaan, muuten helposti unohtaa sen, että kesän jälkeen tulee tänäkin vuonna talvi...
Minulta puuttuu "vaategeeni" ostosten suhteen.
Itse ommellen sitten vähän enemmän innostusta... mutta kovin vähän suunnitelmallisuutta silloinkaan.

Uskon että on fiksua ja halvempaa.
En vain osaa itse toimia niin. Ei yksinkertaisesti vaatteet kiinnosta kylliksi jotta viitsisin niihin ennalta paneutua. Mutta osaan toki ihailla paremmin paneutuvien asuja ja "kadehtia" sitä ettei ole mitään viimehetken ostopaniikkeja, jolloin samana aamuna kun lumi sataa, ryykästään lähimarkettiin ostamaan yhtäkkiä kuudet rukkaset.

Tuskin montaa muutakaan kiinnostaa vaatteet sen enempää vaan säästö. Todellisille vaatefriikeille on varmaan joku syksyn kohokohta kun uudet mallit sapuvat kauppoihin. Se on aika kaukana omasta elämästä, onneksi.

[QUOTE="vieras";24402060]Tuskin montaa muutakaan kiinnostaa vaatteet sen enempää vaan säästö. Todellisille vaatefriikeille on varmaan joku syksyn kohokohta kun uudet mallit sapuvat kauppoihin. Se on aika kaukana omasta elämästä, onneksi.[/QUOTE]

Minä en sano edes "onneksi".
Voin kyllä ihailla "vaatefriikkien" ostoksia ja omaa ja lastensa pukeutumista, vaikka itse en asiaan jaksakaan paneutua. Harrastus sekin ja oikeastaan aika hyvä harrastus kun tuottaa sekä säästöä, lämmikettä että esteettistäkin mielihyvää.

Minä en sano edes "onneksi".
Voin kyllä ihailla "vaatefriikkien" ostoksia ja omaa ja lastensa pukeutumista, vaikka itse en asiaan jaksakaan paneutua. Harrastus sekin ja oikeastaan aika hyvä harrastus kun tuottaa sekä säästöä, lämmikettä että esteettistäkin mielihyvää.

Eiköhän todellinen vaatefriikki pistä vaatteisiin paljon rahaa ja keskity muotimerkkeihin ja seuraa yleisiä trendejä. Se maksaa. Sitä meinasin, että onneksi ei ole omaa elämää. Tykkään lapsillekin välittää ajatusta, ettei kaiken tartte olla kalleinta, muodikkainta ja tietyn merkkistä. Vaatteita ei ostella yli tarpeen. Murrosikää odotellessa :D

[QUOTE="vieras";24402060]Tuskin montaa muutakaan kiinnostaa vaatteet sen enempää vaan säästö. Todellisille vaatefriikeille on varmaan joku syksyn kohokohta kun uudet mallit sapuvat kauppoihin. Se on aika kaukana omasta elämästä, onneksi.[/QUOTE]

NIinpä. Ne todelliset friikit ei kelpuuta edellisvuoden mallistoja vaan haluavat oottaa niitä uusimpia ja ostavat normihinnalla juuri sen oikean haalarin heidän kullannupulleen. Mua kiinnostaa vain raha, tai siis rahan säästyminen. ostan aina lähes kaikki lastenvaatteet edelliskauden alesta, mulla on ens kesän hellevaatteetkin jo valmiina, miksi oottaa ens kesän alkuun ja maksaa kiskurihintoja kun NYT niitä saa puoli-ilmaiseksi kaupoista?? :saint:

NIinpä. Ne todelliset friikit ei kelpuuta edellisvuoden mallistoja vaan haluavat oottaa niitä uusimpia ja ostavat normihinnalla juuri sen oikean haalarin heidän kullannupulleen. Mua kiinnostaa vain raha, tai siis rahan säästyminen. ostan aina lähes kaikki lastenvaatteet edelliskauden alesta, mulla on ens kesän hellevaatteetkin jo valmiina, miksi oottaa ens kesän alkuun ja maksaa kiskurihintoja kun NYT niitä saa puoli-ilmaiseksi kaupoista?? :saint:

Näin juuri.

Nyt kun esikoinen on koulussa, alkaa ennalta ostaminen olemaan vaikeampaa ja mielipiteitä löytyy väreistä yms. Ne saattavat muuttua nopeasti. Myös esim. jalan kasvua on vaikeampi ennustaa, kasvaa hitaammin, mutta harppauksittain. Jotakin saa kuitenkin hommattua etukäteen, kuten juuri kallliit ulkovaatteet.

Mutta alta kouluikäisillä säästää helposti puolet vaatemenoista kun hyödyntää alet. Kaiken voi ostaa ennalta. Minäkin ostin kuluneen kesän vaatteet viime vuonna tähän aikaan :)

Yhteistyössä