Joko olet aloittanut glögin juonnin ja piparkakkujen syönnin?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos kysymästä. Olen aloittanut. Minulle riittää yksi litran tölkki halvinta S-Marketin glögiä kerran vuodessa.
Juon kohta kahvia Annas Moomin mustikkapipareiden kera.

vierailija
Joulutorttuja olen tehnyt jo paljon. Kätevä ottaa pari levyä sulamaan ja valmistaa jälkkäriksi, kun muutenkin tekee uuniruokaa. Valmistuvat jälkilämmöllä. Glögiä olen juonut pari kertaa, mutta en niin kovasti siitä välitä. Ja piparit saavat minun puolesta jäädä kaupaan. Parempiakin keksejä on.

Noh en oo muistanu kattoo tai nähnyt glögiä viel missään. Siitä tykkään. Hei eiks se hehkuviini oo vähänkö glögiä myös tykkäsin siitä mut parivuot aikaa ku sitä juonu tulee niin harvoin alkos käytyy mut jos nyt kävis ootteko te maiataneet sitä hehkuviiniä?

vierailija
Noh en oo muistanu kattoo tai nähnyt glögiä viel missään. Siitä tykkään. Hei eiks se hehkuviini oo vähänkö glögiä myös tykkäsin siitä mut parivuot aikaa ku sitä juonu tulee niin harvoin alkos käytyy mut jos nyt kävis ootteko te maiataneet sitä hehkuviiniä?
Tuli juotua saksassa. Osa tosi hyviä ja osa ei. Ehdottomasti rusinoita ja manteleita kaipaa!

vierailija
Joulutorttuja olen tehnyt jo paljon. Kätevä ottaa pari levyä sulamaan ja valmistaa jälkkäriksi, kun muutenkin tekee uuniruokaa. Valmistuvat jälkilämmöllä. Glögiä olen juonut pari kertaa, mutta en niin kovasti siitä välitä. Ja piparit saavat minun puolesta jäädä kaupaan. Parempiakin keksejä on.
Laitatko luumuhilloa, vai onko variaatioita? Olen hieman kyllästynyt luumuun ja omenasta en juuri tykkää. Mut muuten tykkään tortuista tosi paljon.

Tuli juotua saksassa. Osa tosi hyviä ja osa ei. Ehdottomasti rusinoita ja manteleita kaipaa!
Ja eiks sen vonut lämmittääkkin vai ootko juonut sen kylmänä? Mä en oo vissiin täällä suomessa törmänny ku yhteen glögiviiniin eli hehku ja haihtuiko prosentit jos kattilassa keittää en muista? Asuitko saksassa kauan eiks siin maassa ollu niin et lounas tauoilla sai juoda kaks kaljaa työajalla vai muistanko väärin? Mitäs tykkäsit saksasta puhu mulle joku lause saksaa mikä on sun mielestä kaunis ja mä googlaan sen translaattorilla 😊 mun tyttö napsii 9 koulus mut nyt saksasta sai 6japuol. Sanoi ettei tykkää saksasta mä sanoin et silti siihen pitää panostaa et yhteisarvosana ei laske ja pääsee mihkä haluaa sanoi et kaveritkin luokal sai kutosta mut sanoin sille et ittees varten sä sen teet etkä samaa mitä muut saa numeroita vaan itelle loistavan numeron teet joten panosta myös saksaan kun se nyt on. Enkusta sit 9 puol mä sanoin sille et lainaa enkun kielisii kirjoi ja kirjoita vaik päiväkirjaa enkuks. Kirjotatko sä päiväkirjaa? Mikä sun 9luokan päättöarvosana oli? Mikä oli mieluisin aine koulussa?

vierailija
Ja eiks sen vonut lämmittääkkin vai ootko juonut sen kylmänä? Mä en oo vissiin täällä suomessa törmänny ku yhteen glögiviiniin eli hehku ja haihtuiko prosentit jos kattilassa keittää en muista? Asuitko saksassa kauan eiks siin maassa ollu niin et lounas tauoilla sai juoda kaks kaljaa työajalla vai muistanko väärin? Mitäs tykkäsit saksasta puhu mulle joku lause saksaa mikä on sun mielestä kaunis ja mä googlaan sen translaattorilla mun tyttö napsii 9 koulus mut nyt saksasta sai 6japuol. Sanoi ettei tykkää saksasta mä sanoin et silti siihen pitää panostaa et yhteisarvosana ei laske ja pääsee mihkä haluaa sanoi et kaveritkin luokal sai kutosta mut sanoin sille et ittees varten sä sen teet etkä samaa mitä muut saa numeroita vaan itelle loistavan numeron teet joten panosta myös saksaan kun se nyt on. Enkusta sit 9 puol mä sanoin sille et lainaa enkun kielisii kirjoi ja kirjoita vaik päiväkirjaa enkuks. Kirjotatko sä päiväkirjaa? Mikä sun 9luokan päättöarvosana oli? Mikä oli mieluisin aine koulussa?
Musta hehkuviini on tosi pahaa kylmänä. Se on pakko lämmittää. Mut glögi ja punaviini on myös kuin hehkuviini. Lämmitettynä tietty.
Kai ne prosentit vähän häviää, mut ei sitä lämmitetä kuin vähän. Johonkin et just höyryää tai maksimissaan väreilee.

Yhteistyössä