Joko löytyy muita toukokuisia 2013 masun kasvattajia? :)

Minulla sekundäärinen lapsettomuus taustalla. Yksi luomulapsi edellisestä suhteesta. Nykyisen miehen kanssa noin 2 vuotta yritystä. Lapsettomuushoitojen tuloksena 1. ICSI:n kaikki alkiot pakastettiin hyperstimulaation vuoksi. 1. PAS alkionsiirto tehtiin 15.8. Alkio tuolloin 3 päivän ikäinen. Ensimmäinen haamu jo pp6, dpo9 ja kp 25/30.

Tänään 2 viikkoa alkionsiirrosta eli pp14 ja verikoe HCG 715, jota ei tarvitse kontrolloida. Siinä se sitten vihdoin on, varmistettu plussa! Toivottavasti saadaan tämä ihmisen alku syliin saakka sitten toukokuun alussa :)

Nyt rv 4+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
LILLAVE! Onnea uudesta plussasta ja pienoiselle nyt paljon tarrasukkia matkaan!!

Kirjoiteltiin jonkin aikaa tuolla samassa maaliskuitten ryhmässä ja sain itsekkin nyt keskenmenon rv 6+4...lääkkeellinen tyhjennys suoritettiin ja meni mielestäni ok..

niin, ei tosiaan ole pakko vastata, aihe ikävä tiedän, mutta mua kiinnostaa että kun sähän varmaan tulit heti nyt uudelleen raskaaksi ilman yksiäkään menkkoja, tyhjennysvuoto vain, niin antoiko lääkäri sulle heti luvan yrittää vai miten?

kun mulle lääkäri vaan sanoi että ekojen kuukautisten jälkeen voi sit aloittaa uuden yrityksen jos haluu...en siinä sit hoksannut että miksi ei voisi heti jälkivuodon loputtua aloittaa jos haluaa? mulla tosiaan näyttäis että jälkivuotokin jo loppuu viikossa, jopa altakin... kävitkö sä jossain jälkitarkastuksessa vai miten? mulle sanottiin että VASTA kuuden viikon kuluttua viedä virtsa koe josta katotaan että raskaustesti on nega. se sit kertoo tyhjennyksen onnistuneen jos näin on. tuntuu vaan niin hullulta odottaa niin kauan jos sitten kaikki ei oiskaan onnistunut. ja vauvakuume vain yltyi tän keskenmenon myötä!

mietin et jos nyt alettaisiinkin yrittämään heti ja tärppäis ja kuudenviikon päästä pitäis viedä se testi ja oiskin positiivinen oikean raskauden myötä taas, niin sekoittaako ne sit sen siihen että ois muka vanhaa hormonia joka ei oo vielä poistunut ja sit pian luulevat että jotain jäänyt kohtuun keskenmenon jälkeen ja kaavintaahan ne sit ehdottaa...osaatko sanoa miten tämä juttu menee että saadaan selville jos kyydissä onkin jo uusi matkustaja?

sori vielä tämä aihe ja kun kyselen! ei ole oikein ketään joka osaisi kertoa mulle käytännön kokemuksia ja itellä asiat nyt mietityttää...
 
Oon pahoillani heisu keskenmenostasi :(

Mä en käynyt missään tutkimuksissa kun ei mua huolittu mihinkään. Sanottiin vain että kyllä kohtu yleensä itsestään tyhjenee ja jos ei tyhjene niin tulee kuumetta ja kipuja. Soitin tästä asiasta kahteenkin eri paikkaan että onko tosiaan niin ettei tarvitse tutkia, ja kyllä, ei mun tarvinnut missään käydä. Kysyin neuvolasta että saako heti yrittää uutta raskautta ilman kuukautisia, niin terkka sanoi että ei näe mitään estettä uudelle yrittämiselle heti, kun viikkojakin oli niin vähän vasta. Toisesta paikasta sanottiin, että ohjeena heillä on ollut se että odottaisi yhdet kuukautiset ja yrittäisi sitten, ihan vain siksi että keho saa levätä ja toipua keskenmenosta, mutta sanoi se heti perään että ei mitään haittaakaan ole jos nyt heti raskautuu uudelleen. Me päätettiin sitten miehen kanssa ettei millään tapaa ehkäistä, että tulee jos on tullakseen ja niinhän se sitten heti tärppäsi uudestaan.

Mulle ei ole missään vaiheessa puhuttu mistään virtsakokeesta mitään, että pitäisi viedä. :O On kyllä eri käytännöt eri paikoissa.

Jos sä raskaudut uudestaan nyt ja viet sen virtsanäytteen ja se onkin positiivinen niin sähän voit, ja kannattaakin, sanoa että olette olleet ilman ehkäisyä, niin ei ne sitten tietenkään ohjaa mihinkään kaavintaan jos mahdollisuus on se että siellä olisi ihan uusi alku jo :)

Mä en siis hirveän hyvin tiedä näistä asioista, kun en mä mihinkään tutkimuksiinkaan päässyt mutta meillä siis noin, että heti raskauduin eikä multa sitä kielletty missään vaiheessa. Ja ei haittaa vaikka kyselee :)

Lillave<3 ja pikku 4+5
 
Uskaltaisinkohan mäkin jo tänne?? :)
Eli viikko sitten testattu haalea plussa, joka vahvistunut ja maanantaina hcg 320, tänään Clearbluen testiin raskaana 2-3. Viikot luultavimmin nyt 4+4 tai jotain sinne päin :)
Taustasta sen verran, että meillä yksi kohta 5-vuotias poika, joka inseminaatiolla aikaan saatu. 4,5 vuotta toisen yritystä ja niistä 2,5 vuotta jälleen hoidoissa. Tehty 4 inseminaatiota ja 1 IVF, josta tuoresiirrosta negaa. Pakkaseen saatiin kaksi alkiota, jotka eivät kumpikaan selvinneet sulatuksesta. Toukokuun lopussa meillä oli suunnitteluaika 2. IVF-hoitoa ajatellen ja pistosten piti alkaa, kunhan elokuun menkat alkavat. No nepä eivät alkaneetkaan, ja nyt siis odotellaan luomuvauvaa :) Sikäli mikäli siellä oikeasti elämää on ja oikeassa paikassa. Hieman pelottaa... Mutta siis tarkkaa raskauden alkamisen ajankohtaa en tiedä, koska kierto on epäsäännöllinen ja ovulaatiota en testaillut. Laskettu aika näin ollen joskus toukokuun alkupäivinä :)

Oireita ei juurikaan ole, väsymystä ja nännien aristusta, ei muuta. Ajoittain vatsatuntemuksia...

Tsemppiä ja onnea kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
Lillave: okkei,ja kiitos kun vastasit! taidanpa minäkin soitella vielä terkalle ja kysellä sen kantaa asiaan. näkyy olevan vähän eri tyylejä eri paikoissa... itekkin oon miettinyt että mennään sit kai tyyliin et tulee jos on tullakseen ainakin tää eka kierto, katotaan sit jos toiselle lähdetään niin otetaanko järeemmät keinot käyttöön =)

Ja hyvää odotusaikaa vielä sulle lillave =) ja teille muille toukokuisille!
 
Tervetuloa Haaveissa toinen, sekundamamma, tiivi-taavi ja ketä teitä nyt olikaan! Lämpimät onnitteluhalit kaikille!

Täällä ei uutta maailmassa. Sellaista hormonikiukkua tuntuu olevan ilmassa... tympäsee!! monenmoista mielipahaa tullut ihan pikku jutuista! lapset ihan ihmeissään et minkäs tuolle äipälle oikeen on iskenyt.. raukat! oon kyl ollut varsinkin iltapäivisin ihan hirmu väsynyt joten varmasti sekin tekee tän kiukun.. onneksi sen ite (ja mies) tiedostaa ni voi aina vähän yrittää tsempata..

pitäisiköhän sitä yrittää muistaa soittaa neuvolaan huomenna. voisihan sen ekan ajan varata ja Kuitenkin sen varhaisultra kiehtois.. nyt kiireesti nukkumaan!

ps. tekee mieli salmiakkia, taas...

-Ammi-liina ja Pieni 4+4(?)
 
  • Tykkää
Reactions: sekundamamma
Tuli tuossa sellainen asia mieleen, että kun kovasti tekisi mieli aloittaa joku ryhmäliikunta tässä syksyllä, ja ihan naapurissa alkaisi äitiysjooga ensi kuussa.. Mutta ei kai sinne näin vähäisillä viikoilla kehtaa vielä mennä? Vai kehtaako? :D

Toinen mahdollisuus on, että menisin ihan johonkin perusjumppaan. Olen vaan sellainen ihminen, että silloin kun liikutaan niin liikutaan sitten kunnon tehoilla. Pelottaa, että en malttaisi hidastaa tahtia viikkojen edetessä.

Millaista liikuntaa te olette harrastaneet raskauden aikana, tai tulette harrastamaan? :)
 
Hei kaikille. Täällä plussatesti tehty tänä aamuna :) Jokseenkin varma olin sen tuloksesta, tuli heti tärppiajan jälkeen sellainen jännä kuplan tai paineen tunne alavatsaan ja se sellainen kumma "tietoisuus" että nyt se taisi onnistua. :D Myöhemmin jatkuva nälkä, pissillä juoksu ja rintojen arkuus vahvistivat asiaa.

5.5 vihjaa laskurit mahd. lasketuksi ajaksi. Toivottavasti pieni matkalainen pysyy nyt kyydissä, kaksi varhaista keskenmenoa kävi viime vuoden lopulla. Esikoinen siis toiveissa.
 
Ilmoittautuisin myös mukaan. Perjantaina plussattu.
5+2 :heart:

Kotona temmeltää esikoinen, ikää puolivuotta. Yhden keskenmenon esikoisen jälkeen kohtasin, toivottavasti tämä pysyy matkassa! Kotona majailee myös 24v aviomieheni. :)

Onnea kaikille plussanneille, ja kovasti onnea odotukseen! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olis yks masun kasvattaja! La olis tällähetkellä 15.5 mutta omien laskujen mukaan kyllä la olis 27.5 :) minkäslaisia oloja täällä mammoilla on? mulla aaltoileva jatkuva pahoinvointi mutta ei oksentaa ole ainakaan vielä tarvinnu ja rinnat kipeenä mut ei yhtä kipeenä kun esikoisesta eli tosiaan pikkukakkonen olis tulossa :) En millään malta odottaa ultraan asti tuntuu et siihen on niin pitkä (2.11) mut eipä ole rahaa yksityisellekkään sitä ennen mennä eli ei auta kun odottaa.. onko/oliko teillä mitään pelkoja kohdunulkoisesta tai muusta? mua hirveesti pelottaa jos olis vaikka niin et ultrassa nähräs et pikkunen ois olly jo kuolleena siel monta viikkoa se olis kauheeta :/ mut tosiaan ei se auta ku odottaa sitte saa vasta vastauksia :)

Emily Rv.7+4
 

Yhteistyössä