Joko löytyy muita toukokuisia 2013 masun kasvattajia? :)

Täällä tehty positiivinen raskaustesti perjantaina, eilen ja tänään. Heinäkuussa tuli keskenmeno viikolla 5+ joten nyt erittäin varovaisin mielin ollaan. Keskenmenovuodosta laskettuna LA olis 3.5.2013 mutta tarkoista viikoista ei toki ole tietoa. Onko jo muita toukokuisia palstalla? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Heippa!

Minäkin ihan vaan varovasti ilmoittelen, että jos kaikki menee hyvin, toukokuussa meilläkin pienen pieni ihmislapsi. Positiivisen testin tein torstaina.. ja menkoista la olisi 4.toukokuuta. Vähän jännittää tänne kirjoitella näin varhaisessa vaiheessa mutta kun vaan tekee niin mieli johonkin kertoa ;)

Onko teillä muilla toukokuisilla oireita? Täällä niin ajoittain. Toisinaan etoo, hajuherkkyyttä, väsymystä mutta toisinaan ei mitään. Niin ja turvotus on aivan kamalaa! tuntuu että on jo paljon pidemmällä raskaus kun illalla peiliin kahtoo..
 
Mulla oli oireita jo kp 21/28 lähtien... etova olo yllätti yhtäkkiä, väsytti ja paleli. Sen takia tuli testikin tehtyä niin aikaisin, ku jotenkin vaan tiesin et raskaana ollaan :) ja närästys ilmestyi myös kuvioihin. Mut nyt tänään ei ole huonoa oloa ollut, sen takia testasin vielä tänäänkin :D Itseni tuntien testailen vielä monena päivänä....

Ootteko muut ajatelleet mennä varhaisultraan??
 
Mäkin voisin varovaisesti mukaan tulla. Rinnat on olleet niin hurjan arat jo kohta viikon, että tänään oli pakko testata. Selvä viiva testiin ilmesty, vaikka ei se ihan kontrolli viivan tummunen ollut. Mutta tosaalta tänään vasta kiertopäivä 26. Enköhän mä testaile vielä joku päivä uudestaan ja toivon viivan vahvistumista.

Lillave<3 mä koin kesken menon kesäkuun alussa viikolla 6+ ja yritän nyt olla innostumatta liikaa. Eli tosiaankin eritäin varovaisin mielin ollaan.
 
Oireena mulla on loputön väsymys. Siis oon koko ajan väsynyt, ellen tee jotain kivaa :D Mutta heti jos istahdan, alkaa haukottelu ja silmät meinaa painua väkisin kiinni. Toisena oireena turvotus iltaisin. Todellakin näyttäs että ois jo isommat viikot kun katsoo itseään!

Varhaisultraan yritetään mennä, ois kiva saada varmuus kaikelle, sen verran kuitenkin pelko perseessä sen viime kuisen jälkeen..
 
Hei
Minäkin uskaltautuisin mukaan. Mulla laskettu aika olisi 1.5 et juuri toukokuun puolelle. Pahoinvointia ja väsymystä ollut. Väsymys ei niin rajua vielä. Kolmatta odotan. Tällä kertaa ajattelin olla menemätt varhaisultraan. Katsotaan muuttuuko mieli. Yleensä olen ollut hyvin utelias ja aiemmin sukupuolenkin halunnut tietää heti kun mahdollista. Nyt meinasin odottaa syntymään. Heinäkuussa aloittelin jumppaharrastusta uudelleen ja tänäänkin mukana painoja nostelemassa kävin. Katsotaan miten kauan jaksan...
Onnea meille kaikille.
 
Voisinpa pian liittyä seuraan. Viikon verran ollut outoja raskaustunteita: nälkö, jano, alavatsanippailut, lisääntynyt valkovuoto, päänsärky, yökkäilyt, väsymys, vilu,pahoinvointi, turvotus. Tein tänään negan päivällä.. Mulla myös kierukka mut olo on ihan outo! Kolmas ois kyseessä. Ens viikol teen sit cb:n digimittarilla, jos vaik oliski :p tosin ei haittaa yhtään vaik nega tulis, nää raskausoireet vaan häiritsee :) ja niin kohdunulkopuolista pelkään.
Wish me luck!!
 
Viimeksi muokattu:
Vielä ei oo varmaan tehty mitään ryhmää toukokuisille erikseen? Osaisko joku tehdä tai onko tehnyt joskus aikaisemmin ja onko jollain aikaa? :D

Onko teille muuten tulossa esikoinen vai onko jo aiempia lapsia? Meillä 3,5v ja 1v2kk ikäiset tyttöset :heart:
 
Huutelin jo toukokuisia tuolla omassa ketjussa, en huomannut tätä jo aloitettua ketjua eli ilmoittaudun mukaan :wave:

LA 6.5 laskurin mukaan, kierto on tosin ollut melko epäsäännöllinen.

Neljäs lapsi olisi tulossa ja oireista sen verran että on kuluneella viikolla ollut paljon vilunväristyksiä ja jotenkin olen ollut nälkäinen koko ajan.

Onnea myös teille kaikille muille plussanneille :flower:
 
ääh, kirjoitin pitkän tarinan mut se hävisi jonnekin :/

no, mut uudestaan. Ihana kun ollaan saatu lisää toukokuulaisia tänne! Tervetuloa ja onnittelut! <3 toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Täällä on ollut tänä aamuna levotonta väsymystä, etomista ja oksennusta... oon aiemmissakin raskauksissa huomannut et mitä väsyneempi olo sitä enemmän etoo. pahinta on ettei mies voi käsittää että ihan oikeesti väsyttää! onneksi lähti töihin ni ei sitä tarvi tässä kahtoo ;) ei vaan, ihan rakas se on :) ei kai nuo miehet voi ymmärtää tätä olotilaan, nii erikoinen tää on.. pahinta on et tätä voi kestää vielä mooooonta viikkoa..

varhaisultraan ei ajateltu mennä. odotellaan sinne np-ultraan. jos malttais. neuvolaankaan en oo soittanut vielä.. ehkä sitä aikaa vois varailla. ootteko te, ihmiset jo soitelleet neuvolaan? me ei tällä kertaa haluta edes sukupuolta tietää.. ompa lisäjännitystä synnytykseen :)

meille on tulossa myös neljäs lapsi (aiemmin t-08, p-09 ja t-11).

tsemppiä, kanssasisaret ja ihanaa odotusaikaa!

nii ja vielä siitä toulokuisten pinosta. mä oon nii tumpelo näiden koneiden kanssa et joku fiksumpi sais ottaa harteilleen toukokuisten pinon päivityksen..
 
Mä soitin just äsken neuvolaan ja vasta syyskuun puolen välin jälkeen on aika, plääh. Menis aika nopsasti! No, tottahan se on ettei ennen sitä ole järkeä edes mennä kun ei välttämättä sydänäänet kuuluis edes. Mulla on sillon viikot 7+4 kun on se neuvola. Koko ajan vahvistuu tunne siitä että me taidetaan mennä varhaisultraan. Ennen ei ole käyty, mutta nyt tuon keskenmenon takia haluan käydä.

Mä olen myös tosi tumpelo tekemään mitään ryhmiä, joten jos vaan on muita jotka osaa sen homman niin huutakaa hep :D Voishan sen jo pistää pystyyn, ois meilläkin sit oma ryhmä :)

Mä oon tänään ollut jotenkin tosi pirtee, vaikka heräsinkin jo kuuden jälkeen, käveltiin viemään esikoinen kerhoon ja haettiin myös. Siivosin siinä välissä, pesin pyykkiä ja kaikkee muuta tehokasta! Ihme virtapiikki, näitä ei satu usein! :D

Sukupuoli tekis mieli pitää salassa, mutta en usko että mä maltan olla kysymättä sitä.

Tervetuloa uudet ja onnea plussasta :)
 
Onnea kaikille plussasata :heart:

Täällä odotellaan toista lasta, esikoispoika on 1,5vuotta.

Mä varasin jo varhaisultra ajan, se olis rv7+1. Ja aattelin sitten vasta varata neuvolan. Mä olen aina vähän varuillani ja en oikeen usko tätä todeksi, ennen ku nään että siellä tosiaan on joku :)

Pinosta : Mä oon ihan yhtä tumpelo ku muutkin :D osaan tänne kirjoittaa "vastauksen", mut en sit sen enempää... Toivotaan että mukaan liittyis joku joka sen osaisi tehdä :)

Täällä aamupäivä on kerrankin sujunu hienosti, nyt "erittäin omatahtoinen" taapero untenmailla ja äippä saa juoda kahvit rauhassa :)
 
Täällä kanssa yksi touko-mami! Laskureiden mukaan 2.5 ois laskettuaika. Yksi 2010-vuosimallinen poika löytyy entuudestaan.

Nyt vaan pelottaa kauhiasti! Olen lauantaina (1.9) lähdössä Turkkiin ja mitä jos saan taas ruokamyrkytyksen niinkuin viimeksikin ja se aiheuttaa keskenmenon kun näin alussa vasta olen!!
 
Heissuli <3

Mie voisin tänne ketjuun tulla varovaisesti myös kun on näin alkuviikot tänään kai 5+1 <3
laskettua aikaa en osaa sanoa varmasti kun oli niin epäsäännöllinen kierto tuossa pillereiden jälkeen.Se menee ihan huhtikuun loppuun tai sitte tähän toukokuun alkupäiviin.Ehkä vasta sitten ultrassa osataan määrittää tarkempi päivä:)
En vielä varannut neuvolaankaan aikaa,kaipa sen ehtii,tulis ny vähä viikkoja ensin lisää.
Ois niin kiva jos hihkua tästä iloisesta asiasta muillekin mutta ei pysty ennen kuin itse omin silmin ultrasta näkee että joku on siellä oikeestikin kyydissä.
Sitä otellessa,en yhtään tiedä millä viikoilla täällä saa ultra ajan,mietin jo että raaskisinko yksityiselle mennä alku-ultraan tai sitten jos tosiaan kysyisin saisko varhais-ultran täällä jotta vois arvioida laskettua aikaa,vai voiko sitä 7-9 vkoilla jo edes tehdä????tiedättekö?
Oloja on kuin tennispallo masussa,tosin peilistä katsoessa näyttää että olis jo puoliväli meneillään:) mulla siis 6.lapsi nyt tulossa <3 vaikea vaatteilla peitellä kun tuntuu että joka housu kiristää,kun ei tahtois et tulee mitään kyselyjä keltään ennen kuin tosiaan itse näkee masuun.
väsyttää ja hajuaisti on todella superhyvä! ja pissattaa usein.vielä ei muita oireita.tosin toivonkin että säästyisinniiltä oksentamisilta ja huonoilta oloilta mitä muissa raskauksissa on ollut yli kyllin...
jaksuja kaikille <3
 
Täällä kanssa ilmoittautuu yksi eilen plussannut. Tein testin jo päivä sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja yllätyksekseni se olikin plussa. Laskurin mukaan la olisi 5.5. Tänään varasin neuvolan, vielä pitäisi kaksi viikkoa malttaa odottaa ennenkuin pääsee sinne.

Kaikki on niin uutta ja jännää kun on ensimmäinen raskaus kyseessä! :D
 
Täälläkin ilmoittautuu yksi yli-innostunut kolmosen odottaja! :D Oon aivan tosi onnellinen tästä digituloksesta jota siis yli vuosi on odotettu



LA olisi 4.5, nyt kaikki peukut ja ulokkeet pystyyn että tulokas pysyy kohtukodossaan seuraavat 9 kk. Keskenmenojakin olen vuosien varrella saanut kolme, joten tiedostan riskit mutta nyt ei jaksa murehtia, oon vaan niin onnellinen että plussa vihdoin tuli... Meillä siis on esikoinen 2006 ja kuopus 2009 syntyneet. Aion käydä ehdottomasti alkuraskauden ultrassa parin viikon päästä, oon käynyt edellisistäkin ja kummasti siitä saa mielenrauhaa kun tietää että vauvan-alku on oikeassa paikassa ja pikkusydän sytkyttelee.

En uskalla kertoa kellekkään ennen sitä ekaa ultraa, kiva että saa tänne teille hehkuttaa :) Paitsi ukollehan se piti heti uutinen pamauttaa. Tottahan toki, yhteinen projektihan tämä on alusta loppuun.

On tämä vaan ihanaa! <3 Munasarjoja ja mahaa juilii, mulla on koko ajan kauhean kuuma ja jano ja pissahätä. mutta onnellinen oon joka oireesta ;)

Bindi ja Pikku-Papu 4+3
 
Niin ja unohtui mainita tuo TURVOTUS, aivan ultimaalista! Siis todella tuntuu niinku olis nielassu ilmapallon ja näytänkin siltä...Tämäkin kyllä ihan tuttua aikaisemmista raskauksista, se sitten muutaman viikon päästä hellittää :)
 
Tervetuloa uudet taas :) Mulla on oireena nyt vain väsymys. Ja sehän tässä vähän mietityttääkin, että kun oireita ei sen kummemmin ole, niin onko taas jokin menossa pieleen :( Tosin mulla ei kummastakaan tytöstä ole ollut juuri mitään oireita ja silti kaksi tervettä ihanaa lasta olen saanut! Mutta silti, ainahan se mietityttää... Mille viikolle se varhaisultra yleensä otetaan??
 
Mä kanssa mietin, että millon kävis siellä varhaisultrassa. Mulla on eka neuvola rv 6, jos kävis eka siellä ja sit loppuviikosta se varhaisultra. Tuollon ei vaan välttämättä vielä näy sydänääniä..
 
Noin 6-7 raskausviikolla kannattaa mennä ultraan, ennen sitä saattaa saada vaan lisähuolia... Puhun kokemuksesta kun viimeksi mennä hulmusin sinne viikko plussan jälkeen, eikä kohdussa näkynytkään MITÄÄN. Viikon päähän uus aika, ja arvatkaa oliko mukava odotella se viikko.. EI! Onneksi viikon päästä sitten kuitenkin näkymät oli ihan erit, ja siitä raskaudesta syntyikin kuopukseni maailmaan. Vaan tosiaan on muistissa tuo tapaus, joten odotan nyt suosiolla sen kaks viikkoa ja menen sitten. Hui, nyt jo pelottaa :D

Mukavaa päivää kaikille Toukomasuille, tää lähtis nyt töihin! Ö/

Bindi ja Pikku-Papu 4+4
 
Tulin vain kommentoimaan tuota ultra-asiaa: noin 4+4 eteenpäin voidaan havaita ruskuaispussi, ennen sitä ei yleensä voi nähdä juuri mitään. 6+0 eteenpäin voidaan nähdä alkion sydämen syke. Eli kannattaa siis ehdottomasti odottaa ainakin siihen saakka, mieluiten enemmänkin koska jos raskaus onkin saanut alkunsa päiviä tai viikon luultua myöhemmin niin ultrassa ei ehkä vielä näykään mitään jos ryntää sinne heti kun nettilaskuri sanoo 6+0 ;) Ja vaikka siis tietäisikin ovispäivän, niin se ei tarkoita samaa kuin hedelmöittymispäivä ja alkionkiinnittymisajoissakin on suuria eroja. Henkilökohtaisesti siis suosittelisin että purette hammasta sinne 7+0 asti, ettei tule noita Bindin mainitsemia piinaviikkoja turhaan kellekään. Tuossa vielä linkki pieneen ultra-infoon: Raskauskiekko

Onnea kaikille plussasta ja toivottavasti saatte jokainen sen oman nyytin syliin keväällä!!!:heart: Itse hermoilen joulun tienoille saakka :)

Rödluvan 23+4 joulukuisista
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LillaVe<3
Täällä voisi varmaan jo ilmoittautua mukaan. Tässä parina päivänä saanut hailakoita plussia joten hieman jännittää. Takana on myös yksi keskenmeno niin senkin takia ei meinaa uskaltaa innostua. Jos tämä nyt paikkansa pitäisi niin LA olisi 6.5 :heart:
Oireita on ollut jo hetki ennen testiä: kamala väsymys, oksentelua, vessassa ravaamista ja rinnat ovat aivan pirun kipeät.

Onnea kaikille!
 
Huh tätä hermojen kireyttä. Ihan pienimmätkin asiat ottaa niin kaaliin että oikeen itteeki ärsyttää kun on niin herkkä menettämään hermot. Onko muilla näin? Asiaa ei todellakaan auta se että mies tekee koko ajan 11 tuntista päivää ja mä siis olen yksin lasten kanssa ja pitäs vieäl jaksaa kokata ja siivota ja ja ja. No, pikkujuttuja joo mut tää väsymys tekee niistä isoja.

-LillaVe <3 ja pikku 4+5
 

Yhteistyössä