Joko lapsille toppaa?

• Viestiketjun aloittaja "-äippä-"
  • Ensimmäinen viesti
"-äippä-"
Joko laitatte huomenna lapsille toppahaalaria? Meilläpäin luvattu että kymmenen aikaan eli lasten päiväkotiulkoiluaikaan vielä lähes nollassa. Tähän asti menty välikausihaalarilla fleecekerroksen kera. Eteläisessä Suomessa asutaan

"Lissu"
Siinä ja siinä... uutta toppaa en vielä laittaisi mutta jos viimekeväinen haalari vielä sopii, niin sen otan yleensä käyttöön syksyn ekoilla pakkasilla. Säästyy uusi puku parempana kunnon pakkasille, ja vanha on yleensä jo sen verran ohueksi pesty/kulunut että sen voi yhtä hyvin käyttää loppuun näillä keleillä.

a.p...
Meilläkin uudet haalarit odottaa lumikelejä tai selkeitä pakkasia. Mutta ehkä huomiseksi voisin jo harkita käytettyjä "kakkos" talvihaalareita päälle. Aamulla on pakkasta, mutta toisaalta lämpötila kuitenkin nousee päivällä selvästi plussalle. Ash, vaikeaa...

"Elida"
Meillä on niin lämminverisiä lapsia että toppaa ei laiteta. Fleeceä välikausivaatteiden alle niin tarkenevat hyvin. Jos lämpötila on enemmän kuin 5 astetta plussan puolella niin fleecekin on jo liikaa.

lunta odotellessa :)
Mä kans varuille kaivoin edellisvuoden jo nuhjaanntuneet toppahaalarit, mut varmaan vielä laitan pojille välikausihaalarit, villahaalarit ja varuiks hupparit matkaan. Yleensä pihalla kuitenkin sen verran juoksentelevat, et riittää tuo vaatetus. Viime viikollakin vielä kuitenkin olivat välillä riisuneet pipoja ja hanskoja pois, kun oli kuuma.

mins
Mua mietityttää kamalasti tuon vauvan pukeminen, ensimmäinen kun on... Tyttö on nyt puolivuotias, vähän päälle, eikä ole enää vaunukopassa vaan pelkässä ratasosassa. Meillä on siihen lämpöpussi kyllä, tosin tyttö nykii aina kätensä siihen pussin ulkopuolelle heilumaan... pärjääköhän pakkasiin asti, jos päällä on sisävaatteiden kanssa semmonen (ilmeisesti) vanupuku (no siinä on jotain plyyssiä pinnassa ja se on täytetty jollain) ja sitten se lämpöpussi? En oikein osaa kuvitella kuinka lämpimiä nuo pussit sitten oikeasti on :D tumput ja pipot lisäksi toki...

Oon ihan pihalla noiden ulkopukeutumisjuttujen kans. Se toppahaalarikin tuntuu ihan yhtä ohuelta kuin tuo vanupukukin...

"VIERAS"
Mua mietityttää kamalasti tuon vauvan pukeminen, ensimmäinen kun on... Tyttö on nyt puolivuotias, vähän päälle, eikä ole enää vaunukopassa vaan pelkässä ratasosassa. Meillä on siihen lämpöpussi kyllä, tosin tyttö nykii aina kätensä siihen pussin ulkopuolelle heilumaan... pärjääköhän pakkasiin asti, jos päällä on sisävaatteiden kanssa semmonen (ilmeisesti) vanupuku (no siinä on jotain plyyssiä pinnassa ja se on täytetty jollain) ja sitten se lämpöpussi? En oikein osaa kuvitella kuinka lämpimiä nuo pussit sitten oikeasti on :D tumput ja pipot lisäksi toki...

Oon ihan pihalla noiden ulkopukeutumisjuttujen kans. Se toppahaalarikin tuntuu ihan yhtä ohuelta kuin tuo vanupukukin...
Kokeile ulkona ollessa vauvan niskaa. Jos se on lämmin niin sitten vaatetta on tarpeeksi. Ja kun ulkoa tullessa riisut vaatteita niin kokeile että sirmet ja varpaat on lämpimät. Näillä nikseillä minä olen selvinnyt. Noin pienelle kannattaa laittaa hyvin vaatetta koska sen ikäinen ei liiku joten kylmä tulee helposti.

"Vieras"

Laittaisin toppahaalarin. Lämpöpusseja on erilaisia, joten vaikea sanoa miten lämmin se sun pussi on, mutta sen avulla on helppo säätää sitä lämpötilaa, jättää sen auki ja jos tuntuu vauva jylmältä niin laittaa sitten kiinni. Auringossa varmasti on lämmin huomennakin kun on kirkas päivä luvattu.

"mie"
Meillä ei oo vielä ollut edes välikerrastoa välikausihaalarin alla, ainoastaan pitkähihainen paita ja housut. Juuri ajattelin, että huomisaamuks varmaan pitää laittaa fleeceä tai villaa alle. Mutta ei nyt sentään toppaa. Riippuu toki aina lapsesta.

"vieras"

Ite ainakin hain 7kk vauvalle just äp toppahaalarin varastosta ja aion laittaa sen päälle jos istuu pelkästään ratasosassa. Sitten jos on kantokopassa niin bodyn ja potkareiden päälle laitan sellaisen ohuen haalarin, vanupuvun ja vauva makuupussiin. Ehkä vielä fleecepeitto päälle sinne makuupussin sisälle.
Meillä on lapset syntyneet niin eri aikoihin että vanupukuja on joka koossa mutta esim välikausihaalari koko 68-70 puuttuu kokonaan enkä ole sellaista hankkimassa

Wieruus
Mittari näyttää -3 aivan mahtavan ihanaa!
Lapsille lisään hoitoon vk-pukujen alle kaulurit ja kalsarit. Eli päälle tulee perus colleget, kalsarit, vk.puvut, pipot, hanskat ja vanhat kuomat (joihin ei enää pakkasilla sovi villasukat, joten joutaa pitää just näillä keleillä "piloille")
Toppaa ei noille kuumakalleille vielä tarvi.

"vieras"
Huh, että taas osaa olla hankalaa tää pukeutuminen. Mietin jo, että koululainen saisi laittaa kevyttoppaa, kun täälläkin pakkasta, -2 yhä. Iltapäiväksi kuitenkin luvassa lähemmäs kymmenen plussaa. Kaitpa sit mennään vieläkin vk-takilla ja paksulla hupparilla.

Itselle kuitenkin laittaisin jo villakangastakin tai sitä kevyttoppaa, jos tarvitsisi nyt aamusta mennä ulos.

"vieras"
Herää kysymys että mitä ihmiset pukee lapsilleen "kunnon pakkasilla" kun toppapuvut kaivetaan esille jo asteen parin pakkasella? Lapset kuitenkin yleensä liikkuvat että luulisi että tarkenevat vähän vähemmälläkin vaatetuksella.

....
Ihan kamalinta on, jos joutuu palelemaan :) Minusta ainakin. Mä laitoin lapsille tänään kakkostopat päälle, kun lähtivät päiväkotiin suoraan ulkoilemaan. Siinä vaiheessa oli vielä -3 astetta. Normaalit sisävaatteet vaan alle. Kunnon pakkasilla sitten villaa väliin. Ja jos menee niin paljon miinukselle, että sillä ei sitten pärjäisi, niin sitten ei kyllä ulkoillakaan. Ei kotona, ei päiväkodissa.

"vieras"
Meillä mennään molempien lasten (2,5 v ja 11kk) kanssa välikausipuvuilla, fleeceä ja villaa alle, niin ei varmaan paljoa vanhalle toppikselle häpeä, mutta kosteuden pitävyys on usein parempi. Eikö se periaatteessa ole se ja sama laittaako vk ja alle villaa vai viime vuoden jo hieman kulahtaneen toppiksen?

"vieras"
[QUOTE="vieras";29094168]Meillä mennään molempien lasten (2,5 v ja 11kk) kanssa välikausipuvuilla, fleeceä ja villaa alle, niin ei varmaan paljoa vanhalle toppikselle häpeä, mutta kosteuden pitävyys on usein parempi. Eikö se periaatteessa ole se ja sama laittaako vk ja alle villaa vai viime vuoden jo hieman kulahtaneen toppiksen?[/QUOTE]

Niin ja Kemissä asutaan, mittari näyttää +6, pienen tuulen kanssa vastaa +4 (ainakin jos forecaan on uskomista).

Yhteistyössä