Joko kuolen nauruun tai menetän toivoni kun landepaukut taas tulee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaupungissa on kivempaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaupungissa on kivempaa

Vieras
Sieltä ne taas tulee, landepaukut lapsineen. Seisotaan risteyksissä nenä auton ikkunoissa kiinni ja ihmetellään minne kääntyisi. Pällistellään ihmisiä suut auki ja jokainen Mallorcalla ruskettunut on niitä pakolaisia. Yli kolme ihmistä samaan aikaan kadulla on ruuhka. Busseissa ei osata mennä oikeasta ovesta sisälle. Raitiovaunuun ei uskalleta mennä ollenkaan. Kaikki paitsi tuulipuvut ja Hankkija-lakki on pröystäilyä. Kaupoissa ei osata ostaa mitään kun valikoimaa on laajemmin, eikä samalta hyllyltä löydykään ongenkoukut, pääsiäiskoristeet ja jouluvalot. Tungetaan omine eväineen ravintoloihin ja suututaan kun ei siellä saakaan syödä kotoa kannettua limppua ja nasuvainaan ahteria. Ostetaan kotiin viemisiksi eksoottisia vaatteita Lindexiltä ja Henkkamaukasta.

Kutsutaan Helsinkiä Hesaksi. Lasten kliimaksi syntyy jos pääsee sekä Linnanmäelle että Korkeasaareen. Ollaan kaukomatkaajia jos samalla reissulla rohjetaan vielä pistäytyä Ruotsinlaivalla katsomassa kun muut syö katkarapuja buffetissa. Itse syödään sitä kotoa tuotua limppua ja nasuvainaan ahteria - paitsi aamupalalla, jonne rynnätään lypsyaikaan vyölaukut valmiina täyttymään antimista, joilla elvytetään pitkin päivää nälkäisiä landepaukkuja Gamla Stanissa.

ap lopeta. Ei tarvitse vajota itse tolle tasolle. Yksi stadilaisuuden motto on että antaa muiden räkyttää, niin se on aina ollut ja tulee olemaan. Jokainen voi miettiä että mistähän se räkytys johtuu.

Olisi ihan hyvä olla vaan mukava kaikille.

Mä näen ne silmissäni. Suomisen perheet, joita johtaa ratikkakiskoihn konpasteleva isäntä hikipaidassaan, sortseissa ja tennisukat sandaaleissa. Vyölaukku on ehdoton. Vaimo, joka kantaa virttynyttä kangaskassia ja lapset, joiden silmät pyörii kuin hedelmäpelissä.

Hei minä en oo tienny että ei saa sanoa "Hesa" :o miks ei? Jos mä täällä rupeisin puhumaan "Stadista", ihmiset kuolis nauruun.

Ei mutta musta tää juttu alkaa olla jo aika säälittävää, ei ruveta riitelemään tuommosista asioista! Me maalaiset ei osata kulkea kaupungissa eikä kaupunkilaiset maalla. Tasoissa ollaan.

Tata ketjuahan voisi jatkaa loputtomiin - vaikka niin etta 'joko kuolen nauruun tai menetan toivoni kun stadilaiset tulee New YOrk'iin' ja kutsuvat sita nykiksi. Eivatka paase kadun yli. Ja tormailevat ihmisiin kun katselevat pilvenpiirtajia. Eivatka osaa ostaa lippua maanalaiseen, eivatka tieda milla pysakilla pois. jne jne jne.... :)

Tämä aloitus oli sarkastinen kannanotto tuohon toiseen kirjoitukseen.

ja saa toki sanoa Hesa. Se on suunnilleen sama kuin sanoa lappalainen. Kaupungin nimi on Helsinki, syntyperäisille Stadi.

Sangen osuvaa! Juurikin näin se menee, kaikista löytyy oudoksuttavaa. Parodia maalaisista kaupungissa tosin taisi vetää pidemmän korren tunnistettavuudessaan. Vaikea uskoa, että kaupunkilaiset ryhminä kulkisivat ympäri kesänaapurustoa kyselemässä apua ruohonleikkurin käynnistämiseen ja haravoimassa lehtiä jätesäkkiin.

Pidetään jokaista snobina, joka ei sisällytä mie ja sie tai mää ja sää puheeseensa. Kaikki muut murteet ovat suussa pyöriteltäviä kansallisaarteiden elossapitoa paitsi Stadin slangi ja PK-seudun murre. Ne on rehvastelua ja kaupunkilaisten paremmuuden esittelyä.

Mä en näe mitään syytä miksi pitäisi alkaa arvostelemaan toisten käyttäytymistä ja olemista sen perusteella, missä asuu. Kyllä tänne kaupunkiin ihmisiä mahtuu, antaa kaikkien olla.

Niin, tämähän ei ollut missään mielessä vakavasti otettava kirjoitus vaan pilke silmässä kirjoitettua sarkasmia toisesta kirjoituksesta, jossa maalaisia ahdisti kaupunkilaiset maalla.

Niin, tämähän ei ollut missään mielessä vakavasti otettava kirjoitus vaan pilke silmässä kirjoitettua sarkasmia toisesta kirjoituksesta, jossa maalaisia ahdisti kaupunkilaiset maalla.

Kyllä mä sen ymmärsin, mutta em. on valitettavasti ihan todellinen asenne joillakin, samoten kuin se, miten kaupunkilaiset törttöilee maalla.

Jos jotakuta häiritsee se, etten osaa toimia Juupajoella, niin fine. En ota siitä itseeni. Mä yritän siitä huolimatta suhtautua suopeasti myös toispaikkakuntalaisiin ihmisiin.

Tuo tuijottaminen on kyllä niiiiin totta. Olen itse maalta kotoisin, ja aina kun menee kotikaupungissa käymään, niin muistaa tuon rasittavan toljottamisen. Kaikkea vähänkään vierasta toljotetaan todellakin kuin lehmä uutta veräjää.

Miksi maalaiset vetää aina herneen nenään näistä jutuista? Vaikka on ihan vitsinä aloitettu!!! Stadilaiset on huumorintajuisempia.

Itse muuten olen maalta Helsinkiin muuttanut... enkä ikinä muuta täältä enää pois!