Joko kausi-influenssaa liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sikasairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sikasairas

Vieras
Meidän koko perhe sairastaa parhaillaan ja selvästi kyseessä on influenssa. Pohditaan täällä kannattaako lapsia enää rokottaa sikaa vastaan. Sairastuneilta testejä ei täällä oteta kun sikaa on niin paljon liikkeellä. Rokote oli siis päätetty ottaa mutta sitten sairastuttiin eikä siis voitu mennä piikitykseen. Mietin vaan liikkuuko jo normaali kausi-influenssa? Jos tämä voikin olla mahdollisesti sitä, haetaan rokotukset heti kun lapset tervehtyy. Jos tietäis varmuudella tän olevan sikaa, vois jättää rokotteen väliin. Onko siis kellään käsitystä joko kausi-influenssaa liikkuu?

kausi-influenssa varmasti jyllää jo suomessa. ongelmanahan tässä on se kun influenssoja ei enää testata nii ei oikeestaan voi tietää mitä influenssaa sairastaa. jokatapauksessa lieviä tautejahan ne on, eli en minkäänlaista influenssa rokotusta ottaisi.

Minä ainakin vien penskat maanantaina piikille, vaikka ainakin esikoinen ja minä taisimme sairastaa jo sikataudin. Mutta kun varma ei voi olla, otetaan piikit. Esikoisella oli lievä, mutta minulla ei, joten en halua mitään riskejä enää ottaa sairastamisen kanssa.

Itselläni on kyllä ollut niin kamalan kipeä olo, etten missään tapauksessa haluasi kokea tällästä uudestaan joten eiköhän me ne rokotteet haeta kunhan tervehdytään ja kun niitä alkaa saada. Lapsille tuli myös jälkitaudit, joten heille ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Täällä on! Lääkäri sanoi, että paljon liikkeellä.

Ktl:n mukaan koko maassa on todettu (varmennettu) tällä viikolla 2 tartuntaa, viime viikolla 1, sitä edellisellä 2. Että ei se kauhean voimakkaana ainakaan missään riehu. Flunssaa toki on liikkeellä paljon.

Yhteistyössä