Joko hoitoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaarina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kaarina

Jäsen
16.10.2004
35
0
6

Olin juuri laparoskopiassa endometrioomien vuoksi. Kaikki saatiin luultavasti pois ja munasarjatkin säästyivät. =)

Skopian jälkeen lääkäri kysyi yllättäen, että tuletteko nyt heti lapsettomuushoitoihin. Sanoi, että "tällaiset tapaukset" pääsevät hoitoihin jo samantien leikkauksen jälkeen, koska on yritystäkin jo vuosi takana.
Toinen vaihtoehto on kokeilla vielä muutama kuukausi ja mennä sitten jos ei onnistu...

Ilmeisesti lääkäri tarkoitti hoidoilla IVF:ää, koska puhui koeputkihedelmöityksestä?

Onko teillä kokemuksia vastaavasta? En tiedä mitä tehdä. Toisaalta pelottaa aloittaa hoitoja, mutta toisaalta alkutestien kautta saataisiin varmuus onko tämä endometrioosi ainoa syy lapsettomuuteemme.

Ja ikääkin on jo 30 vuotta... :whistle:

mikä tämä kyseinen operaatio siis oli ja miten se todettiin ja kuinka pia asia hoidettiin?

anteeksi monta kysymystä samaan putkeen...
olen itse vain ottamassa yhteyttä lääkäriin tällä viikolla kun jo 16 kk ilman ehkäisyä...

laparoskopia on tähystysleikkaus,tässä tapauksessa vatsanpeitteiden läpi muutama instrumentti, kamera ym, voidaan todeta endopesäkkeitä ym. itse olin siinä kaksivuotta sitten, itse toimenpide nukutuksessa, pienet arvet jäi, mulla toipuminen kesti, koska haavat hieman tulehtui, mutta muuten yks.kert.toimenpide, päiväkirurginen.

Yhteistyössä