Jokin herkku minkä lapset voisi tehdä itse? (pienellä avustuksella)

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
Pullia teimme tänään, mutta ei siinä lapset paljoa saanu mitään tehdä ku eivät osanneet ja pullat on kyllä sen näköisiäkin :D Olisi kiva jos he voisivat itse tehdä jonkin taikinan ja sit väsätä niistä jotain, mutta mitä?!?

"jojo"
Keksejä? Ihan tavallinen murotaikina, siitä pötkö. Pötköstä paloja, palat pyöräytetään käsissä pyöreiksi, litistetään keskelle sormenpäällä kolo ja koloon paistonkestävää hilloa.

"vieras"
Kaurakeksejä, aineet vaan sekoitetaan keskenään ja pistetään nökäreinä pellille. Siinä ei se muotokaan niin haittaa, kun leviävät kuitenkin.

Kauraomenapaistos on toinen hyvä vaihtoehto. Lapset voivat pilkkoa omenan paloja taitojensa mukaan, onnistuu vaikka tavallisella ruokaveitsellä. Ei haittaa erikokoiset palaset ja päällinen lusikoidaan vaan päälle, sorminkin voi levittää, jos jää liikaa kasaan.

hmjoo
Kauralastut on aika helppoja, samoin riisisuklaa, siinä tosin tarvitaan aikuisen apua kookosrasvan sulattamisessa.
Parivuotiaan kanssa tehtiin piparkakkuja viime vuonna, meni se aika hyvin :D korvapuusteista tuli erikoisia, kun lapsi halusi välttämättä kaulita ne vielä ennen uuniinlaittoa :D

...
[QUOTE="vieras";22333652]Kaurakeksejä, aineet vaan sekoitetaan keskenään ja pistetään nökäreinä pellille. Siinä ei se muotokaan niin haittaa, kun leviävät kuitenkin.

Kauraomenapaistos on toinen hyvä vaihtoehto. Lapset voivat pilkkoa omenan paloja taitojensa mukaan, onnistuu vaikka tavallisella ruokaveitsellä. Ei haittaa erikokoiset palaset ja päällinen lusikoidaan vaan päälle, sorminkin voi levittää, jos jää liikaa kasaan.[/QUOTE]

Kiitos. kauraomenapaistoksen ohje otettu ylös :)

1
[QUOTE="jojo";22333624]Keksejä? Ihan tavallinen murotaikina, siitä pötkö. Pötköstä paloja, palat pyöräytetään käsissä pyöreiksi, litistetään keskelle sormenpäällä kolo ja koloon paistonkestävää hilloa.[/QUOTE]

Siis palloiksi?Samanlailla kun pullat?Toi kuulostaa helpolta ja hyvältä :p Kovettuuko ne sit kekseiksi?

Namit...esim. suklaa-riisimuronamit. Tietty suklaan sulatuksessa pitää auttaa,mutta lopun varmaan osaavat itse =)

Tai sitten piparit, kuten ketjussa on jo mainittukin...tai vaikka voitaikinasta (valmiista) joulutorttujen tapaisia torttuja, joissa esmi. vattu- tai mansikkahilloa.

Yhteistyössä