Jokakoti.fi *ARGHHHH*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "www"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"www"

Vieras
Että ottaa päähän toi Jokakoti.fi :( Kivahan se on, että suurin osa myytävistä asunnoista löytyy samasta palvelusta, mutta kun ton sivuston kapasiteetti ei selvästi riitä. Vähän väliä noi sivut tökkii: lataa pitkään, hukkaa haut, jne. Seitsemättä kertaa kun kirjoitat samoja vaihtoehtoja hakuun (ja odotat, että kone saa arvottua oikeat vaihtoehdot) ja sitten taas pystyt katsomaan yhden asunnon. Kun yrität palata hakutuloksiin, niin ohjelma heittääkin taas alkutilanteeseen. ARGH!!! Oikotiellä ja Etuovessa nuo ohjelmat sentään yleensä toimivat ja niissä oli kätevä "Viimeksi haetut" -muisti, niin ei tarvinnut aina tehdä hakua uudelleen...Muutenkin tuo hakujuttu on niillä tosi epäkäytännöllinen! Kiitos kun sain purakutua :) Nyt palaan jokakotiin katsomaan, joko haku olisi saanut listattua TAMP-alkuiset kaupungit, vai miettiikö se vielä....

Samaa olen itsekin ihmetellyt jokakodissa. Itseäni ärsyttää kanssa kun olet saanut kaikki tiedot kirjoitettua ja katsonut yhden asunnon niin kone heittää etusivulle ja saa taas aloittaaa kaiken alusta. Muissa ei ole ollut tuota ongelmaa.

[QUOTE="...";25955701]jaa? oisko sun koneessa vikaa? mulla kesti sekunnin haku kun hain kerrostalo ja tampere.[/QUOTE]

No jos kone voi joinakin päivinä toimia ja toisina taas ei :O Joskus on ihan muutamasta tunnista kiinni, kun haku toimii ja sit taas ei. Vaikea kyllä kuvitella, että johtuisi koneesta, kun muiden ohjelmien kanssa ei ole mitään ongelmia. Eikä tuo jokakodin hakutoiminnon muut puutteet ainakaan johdu mun koneesta (haku ei palaudu hakutuloksiin, vaan alkutilanteeseen, kursori täytyy käydä aina erikseen näpäyttämässä hakuruutuun jos hakee useampaa kaupunkia, ei viimeksi tehdyn haun muistia, jne).

Alkuperäinen kirjoittaja piirimyyjä;25955749:
Tuotanoin... Jos kerran Oikotiellä ja Etuovessa nuo toimivat, niin miksi käytät tuota sivustoa?

Sen tähden kun suurin osa kiinteistönvälittäjistä ei enää ilmoita etuovessa ja Oikotiellä. Niidenhän ilmoitusten määrät ovat romahtaneet. Välittäjät kyllästyivät Oikotien ja Etuoven rahastukseen ja perustivat oman sivuston, Jokakoti.fi:n, joka on siis kiinteistövälittäjien itse omistama firma. Suurin osa ilmoittaa asunnoista vaan jokakodissa. Sen tähden niiden sivustojen ajoittainen toimimattomuus ja kokoaikainen epäkäytännöllisyys nyppiikin....

Alkuperäinen kirjoittaja piirimyyjä;25955823:
Toistan kysymyksen: Miksi käytät kyseistä sivustoa?

Toistan vastaukseni: siksi kun suurin osa asunnoista löytyy VAIN sieltä. Ja haluan saada selville KAIKKI kyseisen alueen asunnot, jotka kohtaavat toiveideni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja piirimyyjä;25955823:
Toistan kysymyksen: Miksi käytät kyseistä sivustoa?

Ahaa, vastaus tulikin jo ylempänä. Mä en nyt vaan usko tohon, että "Suurin osa ilmoittaa asunnoista vaan jokakodissa"

Siinähän ei olisi mitään järkeä kaupanteon kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja piirimyyjä;25955842:
Ahaa, vastaus tulikin jo ylempänä. Mä en nyt vaan usko tohon, että "Suurin osa ilmoittaa asunnoista vaan jokakodissa"

Siinähän ei olisi mitään järkeä kaupanteon kannalta.

No teepä pieni koehaku :whistle: Kaupanteon kannalta välittäjät ilmeisesti haluavat pitää ilmoituskulut alhaisina ja laatia säännöt itse. Jos olet seurannut mediaa, niin onhan tästä muutoksesta kirjoiteltu, Telkkarissaki pyörii nyt Oikotien mainos, joka perustuu juuri tälle muutokselle. Siinä mainoksessa vanha pariskunta myy kämppäänsä ja vaatii välittäjää ilmoittamaan MYÖS Oikotiellä (jotta näkyvyys olisi parempi).

Esimerkkihaku:

Tampere, omakotitalo, rakennusvuosi 2000-

Oikotiellä: 8 kpl:tta (jotka kaikki löytyvät Etuovesta ja Jokakoti.fi:ltä myös)
Etuovessa: 13 kpl:tta (jotka kaikki myös Jokakoti.fi:llä)
Jokakoti.fi: 26 kpl:tta

Joten jos haluaa saada selville KAIKKI asunnot, niin on siedettävä tuota tökkimistä...

Alkuperäinen kirjoittaja piirimyyjä;25955749:
Tuotanoin... Jos kerran Oikotiellä ja Etuovessa nuo toimivat, niin miksi käytät tuota sivustoa?

Niissä ole samat asunnot. Ostettiin juuri asunto ja se löytyi vain jokakodin sivuilta eikä ollenkaan oikotieltä tai etuovesta. Olisi mennyt koko asunto ohi jos en olisi älynnyt käyttää montaa eri hakupalvelua... Samoin oikotien ja etuoven asunnoissa on jonkin verran eroja.

Alkuperäinen kirjoittaja piirimyyjä;25955964:
No perskeles. Tulen tynnyristä pois ja katson maailmaa uusin, avarammin silmin.

:flower: :D

Totta puhuen eihän tuossa kaupanteon kannalta olekaan järkeä, mutta ymmärsin jostakin lukemastani jutusta että Oikotie ja Etuovi olivat ajaneet kiinteistönvalittäjät pakkotilanteeseen koventamalla ehtoja (ja rahastusta). niinpä väliitäjät tekivät oman siirtonsa...

ennen tykkäsin oikotiestä, mutta tuon uudistuksen yhteydessä meni paljon huonommaksi koko sivusto. Kartta on huono, haut ei toimi, sivusto 'hyppii' välillä miten sattuu jne.

en ymmärrä miksi hyvää piti lähteä korjaamaan.

Mua kans nyppii jokakoti, mut pakko on sieltä kotia etsiä, turha käydä enää oikotiellä tai etuovessa. Mulla ei kyllä oo mitään ongelmia ollut latausten kanssa. Aina on tosi nopeasti hakenu, sen mitä on pitäny, eikä on kesken asuntojen katselun alkanu sekoilemaan.
Mua ärsyttää se hakuvahtipalvelu, joka ei toimi. Laiton joku aika sitten sähköpostinkin ja kysyin, et missä vika kun ei pelitä. Niin sieltä vastattiin, et tällä hetkellä ei hakuvahtipalvelu toimi. Olis vaan ihan kiva, jos vaikka etusivulla ilmoittaisivat et se ei toimi, niin tarvis ihmetellä.

Huomatkaa, ehkä turhan pienellä sinisellä "palaa hakutuloksiin". Noin se pelittää, eikä enää heitä juuri kuten pyysit, aloitussivulle. On muuten tää nopeampi jä kätsä, kunhan hoksaatte, miten sitä käytetään.

Difficult to use and dysfunctional. You put a minimum limit on the size of tontti, but the search engine ignores ones requirements and lists all tontti sizes. Dreadful website, which has temporarily put me off moving home.

Mä teen aina niin että kun siihen tulee liuta asuntoja avaan kaikki erilliseen välilehteen. Se mutten jumii mullakin kone jos klikkaan yhtä linkkiä eikä mene takaisin samalle sivulle vaan jotain erroria alkaa valittamaan. Tosi tympeää kyllä.

Yhteistyössä