jokaiselle voi käydä joskus näin

• Viestiketjun aloittaja mietittävää
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minun ielestä tuo jätkä on syyllinen, ei kukaan laita jotain energiajuomaa kopan alle piiloon. Vaikka hävettävää hommaa se onkin ostaa niitä myrkkylitkuja, olis vaan saanut isommat sakot, pelle mikä pelle!!

"hop"
Mun mielestä vartijan olisi pitänyt odottaa, kunnes kaukalo nostetaan vaunuista ja tölkki huomataan. Jos se olisi sitten pakattu kassiin, sitten teko olisi ollut tahallinen. Mä olen myös joutunut kasaamaan tavaraa kaukalon eri puolille, sillä kaukalo vei ison tilan ostoskärrystä. Kassalla piti tarkkaan tutkia rakoset, ettei mitään jäänyt maksamatta ja silti kerran jouduin palaamaan kassalle, kun yksi pikkutavara ilmaantui vielä näkösälle, kun otin kaukalon kärryistä. Olisipa ollut lystiä saada perään poliisit, odotella lasten kanssa ja saada vartija kiinni niskavilloihin ja vielä maksaakin tuosta vahingosta raskaamman mukaan... Joo-o.

....
No voe hemmetti, tuotahan vois sattua ihan kelle vain. Jotenkin ois eri asia jos se ois joku kakara jolla on energiajuoma povitaskussa.
Mutta nyt kuitenkin tais olla kyseessä isä joka oli lapsien kanssa ruokaostoksilla, ja ostanut (oletettavasti) aika suurella summalla tavaraa. Miksi hän haluaisi näpistää jonkun pari euron arvoisen tuotteen?

Inhottavia tilanteita, kun oikeasti joku tuollainen vartija voi sattua omallekin kohdalle.

Oiskohan kyseessä joku tuttu tai tutun tuttu jolla on jäänyt jotain hampaankoloon?

"hop"
[QUOTE="vieras";27176623]Minun ielestä tuo jätkä on syyllinen, ei kukaan laita jotain energiajuomaa kopan alle piiloon. Vaikka hävettävää hommaa se onkin ostaa niitä myrkkylitkuja, olis vaan saanut isommat sakot, pelle mikä pelle!![/QUOTE]

Voihan olla, että tuossa yritettiin tahallista näpistystä, mutta kyllä tuollaiset pienet esineet, kuten tölkki, osaavat ihan itsekin vieriä kopan alle. Jos sen laittaa kaukalon viereen kärryihin ja se kaatuu, niin sehän kierii minne mielii, kun kärryt liikkuvat ja niihin kerätään lisää tavaraa.

"Vieras"
Jokaiselle voi käydä noin, mutta eihän se ole vartijan vika vaan oma vika.

Täällä on ollut monta ketjua, kuka vie vahingossa maksamatta jääneen tavaran takaisn kauppaan ja maksaa. Aika moni jättää maksamatta.

Kyllä meillä kävi monestikin tuolleen, että kopan ja kärryn väliin jäi ostoksia.. kertaakaan ei vartija kerennyt väliin, kun ite huomasin ja menin maksamaan ostoksen.. mun mielestä tuo oli liiottelua vartijan osalta, yks hikinen tölkki jäänyt, joten ois voinu antaa maksaa sen..

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
no vartijatkin tekee työnsä ei ne voi antaa asian olla ja pitäs olla tarkempi ostosten kanssa
Asiakas oli toki huolimaton koska ei tarkistanut kärryjä nostamalla kaukaloa mutta kyllähän tuolla vartijalla vähän viiraa tai siten sitä vaan vituttaa kun reputti poliisiopiston pääsykokeet.
Olisihan se vartija voinut kohteliaasti huomauttaa että "anteeksi herra, unohdittekohan maksaa tuon kaukalon alle jääneen juomatölkin?"

No, pitäähän vartijan jollain tavalla saada päivän pidätyskiintiö täyteen.

[QUOTE="Vieras";27176698]Jokaiselle voi käydä noin, mutta eihän se ole vartijan vika vaan oma vika.[/QUOTE]
Tottakai se on vain ja ainoastaan sen asiakkaan vika mutta asian voi hoitaa eri tavalla varsinkin kun se voi olla puhdas vahinko.

"miisa"
Toki noin voi käydä kenelle tahansa, mutta ei se ole vartijan tehtävä arvioida kuka sen tekee tahallaan ja kuka ei.

Itselläni kävi kerran niin, että ostoskärry oli ääriään myöten ruokaostoksia (pitkä viikonloppu ja vieraita tulossa) ja jouduin laittamaan vaippapaketin kärryn alla olevaan tilaan. Kassalla sitten keräsin kaikki ruoat kassalle, mutta unohdin kokonaan tuon vaippapaketin. Vasta parkkipaikalla autoa pakatessa huomasin tuon vaippapaketin ja menin takaisin ylös ja kassalle ja maksoin vaipat.

Mutta jos minut olisi siinä parkkihalliin menevällä liuskalla vartija pysäyttänyt, niin olisin kyllä mielestäni sen täysin ansainnut. Ei vartija voi tietää, kenellä tuote on oikeasti unohtunut ja kuka yrittää varastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27176711:
Asiakas oli toki huolimaton koska ei tarkistanut kärryjä nostamalla kaukaloa mutta kyllähän tuolla vartijalla vähän viiraa tai siten sitä vaan vituttaa kun reputti poliisiopiston pääsykokeet.
Olisihan se vartija voinut kohteliaasti huomauttaa että "anteeksi herra, unohdittekohan maksaa tuon kaukalon alle jääneen juomatölkin?"

No, pitäähän vartijan jollain tavalla saada päivän pidätyskiintiö täyteen.[/QUOTE

Tää alkaa olla jo liian kulunut vitsi, että vartijat ovat niitä, jotka ei päässeet poliisikouluun, tai saada pidätyskiintiö täyteen. No tässä näkee ko. ammatin arvostuksen. Toki mahtuuhan mukaan niitäkin, jotka pilaa hyvien maineen, mutta niitä riittää joka alalle....

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27176722:
Tottakai se on vain ja ainoastaan sen asiakkaan vika mutta asian voi hoitaa eri tavalla varsinkin kun se voi olla puhdas vahinko.
Minullaon vahingossa jäänyt lasku maksamatta, olen vahingossa ajanut ylinopeutta ja muutamamuukin mokaon tullut tehtyä.

Minä menin pienenä tyttönä kauppaan palauttamaan pulloa. Kone oli rikki, enkä jäänyt odottelemaan. Yritin marssia kaupasta ulos, mutta vartija otti kiinni ja väitti että olin juonut ko. pullon kaupassa. Yritin selittää että tosta kioskilta tän ostin, ja join sen tännepäin kävellessä. Ei uskonut! Käskin katsoa valvontakameroista ja pyysin jos voisin käydä hakemassa kuitin kioskilta. Ei käynyt mikään! En jäänyt tappelemaan, maksoin pullon uudelleen kassalla. Ukko oli jotenkin pelottavan olonen.

Tulis nykypäivänä yrittämään samaa :kieh:

Viimeksi muokattu:
tiedättekö
jutussa ei ole ollut tuosta että on viety tavaraa kassan ohi. vaan vartijan sekä kaupan henkilökunnan käyttäytymisestä kyseisessä tilanteessa.
versioita on monia ja kokemuksia on monia,eri vartija käyttäytyy eri tavalla vastaavassa tilanteessa.
ehkä oli tarpeetonta nolata perhe/isä kaikkien edessä,lasten edessä? olisko vartija voinut tulla sanomaan vaikka tiukastikkin että nyt on jotain ylimääräistä mukana ja pitää puhuttelun? kuunnella? ja katsoa miten käyttäytyvät??
ehkä,ehkä ei..syyllisiä ovat juuri kassan ohittamiseen mutta kuka on syyllinen siihen miten ihmisiä kohdellaan kun paskaa.

[QUOTE="Vieras";27176765]Minullaon vahingossa jäänyt lasku maksamatta, olen vahingossa ajanut ylinopeutta ja muutamamuukin mokaon tullut tehtyä.[/QUOTE]
Hyvä että melkein tajusit lukemasi.

Jos lasku jää maksamatta, tulee kotiin muistutuskirje jossa vielä sanotaan että "jos olet jo maksanut niin tämä huomautus on aiheeton". Annetaan siis mahdollisuus korjata virhe ja lisäksi pahoitellaan jos huomautus on aiheeton.
Liikenteen nopeusvalvonnassa on olemassa myös pieni mittarivirhevara.

"vieras"
[QUOTE="myyjä";27176644]tietäisit kuule kuinka paljon niitä on jotka vetoavat siihen että "oho, unohtui vahingossa".[/QUOTE]

Varmaan juu, mutta eikös ne usein tapaa olla samoja ihmisiä? Tuollasta oikeasti sattuu pienen lapsen kanssa. Meillä sattui siinä vaiheessa, kun lapsi istui itse rattaissa. Oli jostain napannut muistaakseni pölyimuripusseja paketin. Ihan päästiin autolle asti kävelemään, eikä kukaan olisi kysellyt mitään, vaikka olivat esillä rattaiden alakorissa. Käytiin heti palauttamassa kaupan infoon tavara. Näyttivät lähinnä hämmästynyiltä, että joku palauttaa. Mitä me oltais tuolla tavaralla edes tehty, vääränmerkkisiä meidän imuriin. Tämän jälkeen aina tarkastettiin, ettei lapsi ollut mitään napannut.

Tuossa kyseisessä tapauksessa oli vissiin aikuisen oma moka. Sitä oliko se tahallinen vai ei, ei voida tietää. Mutta väsyneenä vauvan kanssa hyvinkin mahdollinen. Mielestäni oli ylireagoitu tuossa ja pieni vauvakin joutui kohtuuttomasti odottamaan.

"vieras"
Minulle ON käynyt noin. Lapsi (2 v) oli napannut huomaamattani hyllystä rattaisiin lelun. Minä taas keräsin ostoksia rattaiden alaosaan. Kassalla tyhjensin alaosan, mutta lapsen kätkemän lelun löysin vasta laittaessani rattaita kokoon autoon. Kävin viemässä lelun takaisin kassalle ja selitin asian. Pahoitellesssani asiaa kassa totesi, etten todellakaan ole ensimmäinen jolle on käynyt niin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27177176]Minulle ON käynyt noin. Lapsi (2 v) oli napannut huomaamattani hyllystä rattaisiin lelun. Minä taas keräsin ostoksia rattaiden alaosaan. Kassalla tyhjensin alaosan, mutta lapsen kätkemän lelun löysin vasta laittaessani rattaita kokoon autoon. Kävin viemässä lelun takaisin kassalle ja selitin asian. Pahoitellesssani asiaa kassa totesi, etten todellakaan ole ensimmäinen jolle on käynyt niin.[/QUOTE]

Niin ja kerran minulle on käynyt vastaavanlaisesti, kun lapsi on istunut autokärryissä.

dsfs
[QUOTE="Vieras";27176698]Jokaiselle voi käydä noin, mutta eihän se ole vartijan vika vaan oma vika. [/QUOTE]

Vartija teki työtään. Paikalle olisi kyllä pitänyt kutsua liikkeenhoitaja, jonka olisi tullut asia selvittää ja antaa asiakkaalle mahdollisuus maksaa tuote. Mielestäni todella törkeää kohtelua.

Vaikka moni taatusti vetoaakin siihen, että unohti (vaikkei todellakaan olisi unohtanut), niin mun on aika vaikea uskoa, että joku tekisi ruokaostokset, maksaisi ne, ja pöllisi yhden tölkin energiajuomaa.

Itse kurkkaan aina kaukalon alle, koska tiedän että sinne lähes joka kerta valahtaa jotain ostoksia, eikä niitä huomaa jos ei nosta kaukaloa. Mutta jos ei käy kovin usein kaupassa vauvan kanssa, niin ei välttämättä tajua tuota.

Jotkut vartijat on todellakin sitä sakkia, jotka olisi haluneet poliisiksi, eivät päässeet, ja toteuttavat nyt patoumiensa purkua jossain Prismassa (tai vaihtoehtoisesti ovat portsareina). Ei voi olla liian vaikeaa sanoa, että "anteeksi, näyttää olevan tölkki tuolla turvakaukalon alla" ja antaa asiakkaalle mahdollisuuden maksaa sen. Kokeneella, hyvällä vartijalla on varmaan pelisilmää sen suhteen, että kenelle käy oikeasti vahinko ja kenen "vahinko" taas on tahallinen.

Yhteistyössä