jokaisella on tasan varaa ostaa lapselleen joululahja.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
vaikka sitten sossun tuilola.itse opiskelija,tienaan 260e+lapsilisän kuussa,ja hyvät lahjat olen saanut lapselleni hankkia.turhaan kenenkään viurata ettei muka mitään,edes halpaa lahjaa pysty ostamaan.

ei kannata edes niitä lapsia suunnitella jos niiden joulukin pitää pilata!!!

huh
Oi ihanaa, kahden viikon päästä joulu on TAKANAPÄIN ja ei tarvitse lukea yhtään avausta täältä palstalta taas vuoteen, mitä kukin on lapselleen ostanut JOULULAHJAKSI! :hadwall:

Eikö teillä mitään muuta mietittävää ole joka vuoden lokakuusta joulukuun kahdenteenkymmenenteenneljänteen? :eek:

huh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ottaa vaan aivoon kun muka niin paljon on ihmisiä ketkä eivät pysty lapsilleen ostamaan mitään,mitä ruikutusta
Mikä järki muutenkaan totuttaa lapsensa kaikenmaailman materiaan?

ONNEKSI joulu on todellakin vain KERRAN VUODESSA.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Oi ihanaa, kahden viikon päästä joulu on TAKANAPÄIN ja ei tarvitse lukea yhtään avausta täältä palstalta taas vuoteen, mitä kukin on lapselleen ostanut JOULULAHJAKSI! :hadwall:

Eikö teillä mitään muuta mietittävää ole joka vuoden lokakuusta joulukuun kahdenteenkymmenenteenneljänteen? :eek:
Äläs nyt ole noin optimistinen. Kyllä joulun jälkeen käydään taas kiivasta keskustelua siitä, miten anoppi osti lapsille ihan väärän värisen reimatecin, tosi ruman pipon ja vielä miehen veljen lapsille yhden paketin enemmän kuin muille. Ja miten sieltä joulupuu keräyksestä tulikin ihan liian vähäpätöinen lahja. Uudenvuoden jälkeen vasta tilanne rauhoittuu.

meitsi
Olen täysin samaa mieltä.Myös me köyhä perhe ollaan ostettu lahjoja monella sadalla eurolla, aatelkaa nyt vähän.tämänkuun toimeentulotukikaan ei ole edes vielä tullut:)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
Olen täysin samaa mieltä.Myös me köyhä perhe ollaan ostettu lahjoja monella sadalla eurolla, aatelkaa nyt vähän.tämänkuun toimeentulotukikaan ei ole edes vielä tullut:)
just ni.enkä tarkoittanut että tarvitsee vuori lahjoja ostaa,mutta miettikääpä itsenne lapsen asemaan joka ei saa mitään,toisin kuin muut.

g
Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
just ni.enkä tarkoittanut että tarvitsee vuori lahjoja ostaa,mutta miettikääpä itsenne lapsen asemaan joka ei saa mitään,toisin kuin muut.
Tai sossumutsin asemaan, joka TIENAA pari sataa sossusta

hmmh
ottaa vaan aivoon kun muka niin paljon on ihmisiä ketkä eivät pysty lapsilleen ostamaan mitään,mitä ruikutusta
jos saat rahaa siis n.350e/kk,niin epäilen että sillä ei maksa ees vuokraa. taidat jättää nyt jotain oleellista kertomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmh:
jos saat rahaa siis n.350e/kk,niin epäilen että sillä ei maksa ees vuokraa. taidat jättää nyt jotain oleellista kertomatta.
Tätä mäkin olin tulossa sanomaan...aika halpa kämppä ja edullinen lähikauppa, jos tuo summa riittää vuokraan, ruokaan, vaatteisiin ja jää jopa rahaa lahjoihin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Tätä mäkin olin tulossa sanomaan...aika halpa kämppä ja edullinen lähikauppa, jos tuo summa riittää vuokraan, ruokaan, vaatteisiin ja jää jopa rahaa lahjoihin.
No saahan opiskelija asumistukea eli asuminen on tosi edullista, elarit saa jos on yh, ja jos on luottotiedoton niin saa sossustakin kaupanpäälle.

hmmh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No saahan opiskelija asumistukea eli asuminen on tosi edullista, elarit saa jos on yh, ja jos on luottotiedoton niin saa sossustakin kaupanpäälle.
niinpä. mutta aika harhaanjohtavaa tulla sanomaan silloin että saa vaan 350e kk ja varaa ostaa ties mitä. Kun selvästi nyt huijaa ja jättää joitain tuloja kertomatta

ap
siis asumistuki tulee,mutta menee suoraan vuokranantajalle.elatusta ei tule koska on sovittu että isä ostaa lapselle mitä tarvitsee,vaatteita jne.

teistä kahjoista on pikkuhiljaa kehkeytymässä jotain salapoliiseja kun muka kaikessa on koira haudattuna ja kaikessa huijataan,hoh.

hmmh
ja olen säästänyt muutaman kuukauden ni kai sitä on varaa lahjoja jo ostellakkin
no sulla ei ilmeisesti ole tullut mitään yllättäviä menoja. noilla minimi tuloilla kun itse kahden lapsen yh:na (+opiskelija olen) ja just tuli monta poli ja hammaslääkärilaskua ja autoon (pakollinen) meni monta sataa niin eipä ole hurraamista. Hyvin mekin pärjätään näillä pienillä tuloilla niin kauan kun ei mitään extra-maksuja tule

+
Minä ostin pojalle ( 1,5v) kirpparilta 3 kirjaa ( muumi, nalle puh) yht. 1.75e ja alesta magneetipalapelin 3e. Viime vuonna annettiin lahjaksi pehmopupu joka oli tullut vaatepaketin mukana huutiksesta. ( ja meidän vuosibrutto on n 70 000)

hmmh
Alkuperäinen kirjoittaja fire:
Pakko olla samaa mieltä. tuloni 680kk ja ihan hyvät lahjat on lapsilleni tulossa.
paljon sulla on vuokra?? Meillä edullinen kolmio (kuulemma) ja silti vuokra on 520e. että noilla tuloilla en edes maksais vuokraa ja laskuja. saati ostelis lahjoja..

Keittiönoita
Mä olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä. Jos tammikuun alusta lähtien katsoo pitkin vuotta kirjakauppojen alennusmyyntejä, käy Kirjatorilla, lelukauppojen alennusmyynneissä yms, niin varmasti saa lahjoja. Lasten kirjoja myydään taas pian jopa eurolla kappale. Jos lahjahankinnat jättää myöhäissyksyyn eli joulumyynnin parhaaseen aikaan, lahjojen hankkiminen tulee huomattavasti kalliimmaksi.

Lapset on hyvä totuttaa myös siihen, että pehmeät paketitkin ovat lahjoja. Ei tarvitse olla mikään käsityöihme saadakseen aikaiseksi lapaset, kaulahuivin ja pipon. Ohjeita - ja helppoja sellaisia - on netissä vaikka kuinka paljon. Ja hos yhteen lapaseen tuhertuukin jopa kuukausi, niin kun heti jouluna aloittaa, seuraavana jouluna on 6 paria lapasia.

Entä jos lapsilla on roinaa niin paljon että pursuaa ovista ja ikkunoista, jos tietää että lapset tulee saamaan taas hirveen määrän leluja muilta lahjaksi, jos ei edes keksi kaupassa et mitä niille ostais kun on jo kaikkea, niin onko siltikin ostettava lahja? Mua harmittaa opettaa lasta väen väkisin materialistiksi, kun tuo ois tyytyväinen vaikka sais jouluna käpylehmiä. Tyttö on 3-vuotias. Yks päivä oli puhetta että jos ei käyttäydy hyvin, niin joulupukki tuo tuhmille lapsille risuja. Tyttö tokas ilosesti "joulupukki tuo mulle risuja sitten". Sille pääasia on pukin näkeminen, ei itse lahjat.

Yhteistyössä