Jokainen on uskovainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Kun esim menette kauppaan ja annatte 20e setelin maksuksi kaupan myyjälle, te todella uskotte että se paperinpala on arvokas, vaikka se on vain paperinpala. (Totta kai paperi on arvokasta, en sitä sano, mutta..) Se myyjäkin uskoo siihen paperinpalaan sokeasti.

Raha on arvokasta vain koska olemme joukkohypnoosissa ja uskomme siihen.

Ei kun se on yhteisesti sovittu konventio, vaikkakin toki mielivaltainen sellainen. Sille paperipalalle on annettu tietty arvo. Esim. 20 euron seteli on arvoltaan 20 euroa eikä 50, vaikka joku niin uskoisi.

Samoin ne numnerot siellä tilillä, ne ovat vain numeroita, mutta me voimme hankkia niillä tavaroita ja ruokaa... PELKILLÄ NUMEROILLA JOITA ON RUUDULLA! Koska kaikki uskoo niihin numeroihin, pimeetä.

Jokainen uskoo johonkin. Joo, tavallaan. Esimerkiksi tieteeseen luottaminen on yhdenlaista uskomista myös, koska silloin täytyy uskoa, että tieto, jota meille luovutetaan, on todella totta. On asioita mihin uskotaan yleisesti ja sit asioita, mihin ei moikaan usko.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24301599:
löysitkö muuten sitä kurkkusalaatin ohjetta. :p

En saatana löytäny, olen jo paniikissa, se oli mun aarre jota säilytin pari vuotta jääkaapin ovessa.. enää se ei ole siinä ja en saa päähäni mihin oon sen tuikannu.. toivottavasti en tuleen ainakaan.
PAKKO LÖYTÄÄ SE.. :mad:: /:O:'(

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24301638:
Katso, olisiko se lennähtänyt jääkaapin alle.

Ei ole, muistan hämärästi että otin sen joskus pois siitä ja laitoin jonnekin.. mutta minne, siinäpä pulma. Se oli käsin kirjotettu ja jo ihan kulahtanut paperi.. harmittaa todellakin, se oli oikeesti aarre.
Tätä menoa en saa enään koskaan tehdä maailman parasta kurkkusalaattia.:'(

Tätä menoa en saa enään koskaan tehdä maailman parasta kurkkusalaattia.:'(

enkä minä.
wah.gif

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24301682:
enkä minä.
wah.gif

LÖYSIN RESEPTIN , oli "siivouskaapissa" tai mikä onkin, rypistyneenä muun roinan alle.. onneksi katsoin sinne, muistin hämärästi että sujautin sen ehkä siihen kaappiin jossain yhteydessä kun se on keittiössä... HUH.
Tein siitä oman alotuksen, mene noukkimaan talteen.

Kun esim menette kauppaan ja annatte 20e setelin maksuksi kaupan myyjälle, te todella uskotte että se paperinpala on arvokas, vaikka se on vain paperinpala. (Totta kai paperi on arvokasta, en sitä sano, mutta..) Se myyjäkin uskoo siihen paperinpalaan sokeasti.

Raha on arvokasta vain koska olemme joukkohypnoosissa ja uskomme siihen.

Taas joku demarihörhö avautuu, eikö hävetä yhtään.

Yhteistyössä