Joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että ne ostokset siellä kaupassa täytyy myös pakata!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23234644:
No voi helvetti....... vai että kiusantekoa.

Entä jos edellämenijällä on vaikka nivelreumaa tai rikkoa käsissään? Pitää ottaa siten että ei putoile tavarat?
Tai vaikka olkapäässä jokin joka vaatii varovaisia otteita?
Tai jos joku osaakin ottaa ostostenteon vähän hillitymmin kuin sinä Björn? Ei ota niin suurta stressiä asiasta?

Miten se onkin siten että juuri sinä joudut aina sen hidastelijan perään? Joka kerta? Miten voi ollakaan mahdollista? Vai olisiko vikaa omassa asenteessa? :xmas:

Kiusantekoa :headwall:

En joudu joka kerta hidastelijan perään. Suurin todennäköisyys on silloin, kun palstamamma on yksin liikenteessä ostamassa megaostoksia, eikä mene heti pakkaamaan. On ihan ok pakata sellaista tahtia, että saa sen laarinsa tyhjäksi siiheksi, kun kolmas asiaks on vuorossa. Jotkut vaan on etevämpiä ajattelemaan toisten tunteita tässäkin asiassa kuin toiset.

Johan täällä on alalla työskentelevätkin tulleet sanomaan, että se on ärsyttävää. Miksei voi uskoa, miksi pitää jankuttaa jostain stressistä ja kiireestä? Musta olisi ihan ok että Suomeenkin tulisi joka kassan päähän pakkaajat, mutta toistaiseksi tämä Suomen kulttuuri on nyt tällainen ja tällä mennään, niin tulisi teidänkin mennä. Onneksi sentään stockan herkussa on juhlapyhiä ym. edeltävinä ruuhka-aikoina satsattu pakkaajiin, on mukava asioida.

[QUOTE="Minna";23234646]Mä menen pakkaamaan ostoksia sitä mukaa kun niitä liukuhihna sinne päähän työntää, mutta vain jos ostoksia on todella paljon. Jos tavaraa on vain yhden muovikassillisen verran ja nekin ovat liukuhihnan kauimmaisella puolella, en ehtisi pakata kuin pari ostosta ennen kuin pitäisi jo mennä maksamaan. Järkevämpää odotella rauhassa koska ajan säästö olisi ihan olematon.[/QUOTE]
mä en todennäköisesti ehtisi heti pakkaaman kaikkia, vaikka haluaisinkin. olen nopea pakkaaja, mutta jos on tiedät että ruokaa tulee yli 5 pussiliista on aika vaikeaa saada iitäävän nopeasti pussitettua. usien vaikka olsi kaksinkin ei aika oikin riitä vaika toinen lappaa ostokset hihnalle ja toinen pakkaa, niitä ostoksia vaan EI EHDI sitä mukaa pakkamaan, vaikka kuina yrittäis

Kyllä se vanha raihnainen mummo, tai omista töistään väsynyt aikuinen ihan kiusallaan siinä hitaasti pakkaa. Järki käteen nyt.

Totuus on, että ne ostetut tavarat eivät siitä mihinkään lennä itsestään, vaan itse täytyy siirtää yksitellen pusseihin ja kasseihin. Miksei tätä voi tehdä jo saman tien? Miksi pitää jäädä patsastelemaan ja odottaa maksua, kun ehtisi ihan hyvin jo aloittaa pakkaamista?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233856:
Kyllä vie! Tervetuloa tikkurilan prismaan katsomaan hidastelijoita!

Et sitten ole vielä törmännyt Tiksin Prismassa siihen kaveriin joka käy sinun maksaessasi ostoksiasi hakemassa hihnan päässä olevasta kärrystä valmiiksi pakatun ruokakassisi ja juoksee kohti ulko-ovea?
Minä muuten olen.
Eikä minulla ole sirullista s-etukorttia ja ostan aina 5-6 kassia ruokaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23234751:
Totuus on, että ne ostetut tavarat eivät siitä mihinkään lennä itsestään, vaan itse täytyy siirtää yksitellen pusseihin ja kasseihin. Miksei tätä voi tehdä jo saman tien? Miksi pitää jäädä patsastelemaan ja odottaa maksua, kun ehtisi ihan hyvin jo aloittaa pakkaamista?

Esim. minä en viitsi lähteä sinne kauemmas pakkaamaan, jos näyttää siltä, että saisin 4 kassin ostoksista ehkä 1/2 kassia pakattua, ennenkuin on laukattava takaisin maksamaan. Enkä minä ole vastuussa toisten ihmisten kiireestä tai ajatuksista muutenkaan.

Se oli aika hyvä, että jos joku alkaisi avautumaan mun pakkaamisista, niin sanoa sille, että mene vain pakkaamaan, kiitos ja pakkaakin hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233714:
Onko sulla sirullinen s-etukortti?

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa SUJUVA sirukortilla maksaminen siinä vaiheessa kun kassa sanoo hinnan, mutta nyt kun ne lukijat ovat alkaneet yleistyä ruokakaupoissakin, niin en ymmärrä, että siihen pitää jäädä silmä kovana tuijottamaan että koska sen kortin voi laittaa, eikä tehdä elettäkään suuntaan tai toiseen, esimerkiksi mennä pakkaamaan.

luuletko että jätän sirukortin lukijaan ja meen pakkamaan??????? Luulet varmaan ihmisiä tyhmäksi!!!!!

Miksi?

Olen ilmeisesti sen verran nopea pakkaamaan, että ehdin kyllä alta pois vaikka kuinka maksaisin ennen pakkaamista (olettaen, että seuraavan asiakkaan ostokset laitetaan kepin toiselle puolelle, jolloin vasta sitä seuraavan ostokset tulevat samaan kuin omani - niin kuin yleensä).

[QUOTE="yks";23234883]luuletko että jätän sirukortin lukijaan ja meen pakkamaan??????? Luulet varmaan ihmisiä tyhmäksi!!!!![/QUOTE]

Jätät tai et, oma valinta, mutta täytyykö sun jäädä toimettomana seisomaan? Käytä sekin aika hyödyksesi ja PAKKAA!

Vähänkö pisti veettämään tää alotus. Mä olen ressannu aikanaan tätä pakkaamishommaa kun se ei kaikille ole niin simppeliä. Itse joudun nostamaan kaikki isommat ja painavammat (esim maitopurkin) kassiin kaksin käsin. Se ei vaan sit tapahdu niin sukkelaan se homma. Ja megaostoksilla jodun käymään kerta viikkoon. Ennen useamminkin - ja ihan yksin. Pari vuotta sitten päätin, etten ressaa enää. Päätin, että mulla on oikeus pakata ostokseni ihan rauhassa. Jos mä ostan sieltä prismasta evästä ja muuta sälää toistasataa eurolla niin kyllä mulla pitää olla oikeus hetki käyttää sitä kassapöytää. Jos mä olen liian hidas niin antakoon porttikiellon tai tulkoon joku auttamaan!!! Voisitte vähän ajatella kanssaihmisiä. Jollakin voi olla joku syy siihen ettei se pakkaaminen vaan kertakaikkiaan tapahdu niin nopeasti! =/

Mua ärsyttää eniten ne muka-kiireiset aina naama norsunveellä kaupassa olevat ihmiset.
Ja jollain oli jo hyvä idea, sellasia muutaman tuotteen ostajia varten vois olla pikakassa/-kassoja. Eli niihin ei sais mennä kuin vaan ne asiakkaat, joilla on esimerkiksi 10 tuotetta tai alle.

Mua ärsyttää eniten ne muka-kiireiset aina naama norsunveellä kaupassa olevat ihmiset.
Ja jollain oli jo hyvä idea, sellasia muutaman tuotteen ostajia varten vois olla pikakassa/-kassoja. Eli niihin ei sais mennä kuin vaan ne asiakkaat, joilla on esimerkiksi 10 tuotetta tai alle.

Näitä on ainakin Espanjassa, toimisi myös meillä. Kuitenkin mulle on ihan sama, mitä takanatuleva ajattelee :)

Vähänkö pisti veettämään tää alotus. Mä olen ressannu aikanaan tätä pakkaamishommaa kun se ei kaikille ole niin simppeliä. Itse joudun nostamaan kaikki isommat ja painavammat (esim maitopurkin) kassiin kaksin käsin. Se ei vaan sit tapahdu niin sukkelaan se homma. Ja megaostoksilla jodun käymään kerta viikkoon. Ennen useamminkin - ja ihan yksin. Pari vuotta sitten päätin, etten ressaa enää. Päätin, että mulla on oikeus pakata ostokseni ihan rauhassa. Jos mä ostan sieltä prismasta evästä ja muuta sälää toistasataa eurolla niin kyllä mulla pitää olla oikeus hetki käyttää sitä kassapöytää. Jos mä olen liian hidas niin antakoon porttikiellon tai tulkoon joku auttamaan!!! Voisitte vähän ajatella kanssaihmisiä. Jollakin voi olla joku syy siihen ettei se pakkaaminen vaan kertakaikkiaan tapahdu niin nopeasti! =/

Samaa mieltä. Mäkin olen joskus ressannut milloin missäkin, kun en ole tarpeeksi nopea. Kassalla kassa joskus oikein työntää niitä ostoksia, että menisin äkkiä silmistä pois, aivan kuin unohtaen mitä varten hänkin siellä kassan takana istuu. Aivan kuin hänellä olisi oikeus rikkoa parin sadan euron ostokseni jos en niitä pakkaa minuutissa. Jos esim. tekisin viikon ostokset kolmessa erässä olisinko parempi asiakas? Ja miksi en mene HETI, miksi en toimi HETI, toimi siinä samalla ja koko ajan ja kiireellä? Miksi miksi miksi. Siksi, kun ei aina vaan huvita ja jaksa. Olen lopettanut stressaamisen ja kiireen niissä hetkissä kun voin ja muistan. Usein sitä vaan painaa pää kolmantena jalkana ajattelematta mitään, mutta jos muistaa hengittää ja ajatella, huomaa, että kiire ei ole mihinkään. Ja ei, en tee kiusaa, ihan hyvää se tekee sullekin olla hetki vaan paikallaan. Se ei tee susta yhtään sen onnellisempaa jos mä pakkaan kaupassa ostokseni minuutin nopeammin. Eikä se sun kiirettä poista. Sulla on ap ongelma, ei mulla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23234721:
En joudu joka kerta hidastelijan perään. Suurin todennäköisyys on silloin, kun palstamamma on yksin liikenteessä ostamassa megaostoksia, eikä mene heti pakkaamaan. On ihan ok pakata sellaista tahtia, että saa sen laarinsa tyhjäksi siiheksi, kun kolmas asiaks on vuorossa. Jotkut vaan on etevämpiä ajattelemaan toisten tunteita tässäkin asiassa kuin toiset.

Johan täällä on alalla työskentelevätkin tulleet sanomaan, että se on ärsyttävää. Miksei voi uskoa, miksi pitää jankuttaa jostain stressistä ja kiireestä? Musta olisi ihan ok että Suomeenkin tulisi joka kassan päähän pakkaajat, mutta toistaiseksi tämä Suomen kulttuuri on nyt tällainen ja tällä mennään, niin tulisi teidänkin mennä. Onneksi sentään stockan herkussa on juhlapyhiä ym. edeltävinä ruuhka-aikoina satsattu pakkaajiin, on mukava asioida.

Mitä tähän muuta vois sanoa kuin että ap on vähän itsekäs tapaus! Ei osaa yhtään ajatella muita!

Taidankin vähentää ressaamistani vielä siten että maksan ostokseni vasta pakattuani. Eipähän se hihna pyöri enää mun ostosten jälkeen siinä ja sullo niitä ostoksia sinne päätyyn niin pirun tiukkaan. Ois helpompi saada niitä sieltä irti. =) Lidlissä otin käyttöön tän taktiikan ennen kuin saivat ne kunnon kassapöydät. Siinä oli naurussa pitelemistä kun se kassa odotti maksuani. =D

björn, siellä prismassa on useampia kassoja. kannattaisiko vähän katsoa niitä edellämenijöitä ettei tunge semmosen taakse joka on (yksin) tekemässä viikon ostoksia kerrallaan jos se noin paljon ärsyttää.

Taidankin vähentää ressaamistani vielä siten että maksan ostokseni vasta pakattuani. Eipähän se hihna pyöri enää mun ostosten jälkeen siinä ja sullo niitä ostoksia sinne päätyyn niin pirun tiukkaan. Ois helpompi saada niitä sieltä irti. =) Lidlissä otin käyttöön tän taktiikan ennen kuin saivat ne kunnon kassapöydät. Siinä oli naurussa pitelemistä kun se kassa odotti maksuani. =D

joo, kaikenlaisia mulkkuja sitä onkin.

Mä käyn yksinäni tai tirpan kans kaupassa ja hyvin kerkiin alta pois vaikka ostaisin 3 pussillista tavaraa ja pakkaan vasta maksamisen jälkeen. Mä laitan tavarat hihnalle siinä järjestyksessä missä ne pakkaankin ja toimin ripeesti, mut se et vaikka se takana tulija hyppis haaraperusloikkia vitutuksen tähden niin se ei mun toimintaani muuta.

Samaa mieltä. Mäkin olen joskus ressannut milloin missäkin, kun en ole tarpeeksi nopea. Kassalla kassa joskus oikein työntää niitä ostoksia, että menisin äkkiä silmistä pois, aivan kuin unohtaen mitä varten hänkin siellä kassan takana istuu. Aivan kuin hänellä olisi oikeus rikkoa parin sadan euron ostokseni jos en niitä pakkaa minuutissa.

Siis miten se niitä työntää jos siitä loukkaannut? Minä ainakin työnnän tuotteita eteenpäin jotta asiakkaan olisi helpompaa pakata eikä tarvitse kurotella moneen suuntaan ja usein sanovat kiitos.

Jos on megaostokset, niin eipä siinä juuri pakkaamaan edes kerkiä ennen maksamista, kun joutuu niitä megamääriä lappaamaan kärryistäkin pois.
Enpä voi muuta kuin toivottaa onnea sellaiselle ihmiselle kuin ap, jolla elämän ongelmat liikkuu tällä tasolla.

Yhteistyössä