Joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että ne ostokset siellä kaupassa täytyy myös pakata!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23233666]Kannatatisiko hieman relata, jos on noin kireänä? Tuolla meiningillä polttaa päreensä kotonakin jatkuvasti.[/QUOTE]

minä en pidä kaupoista enkä näin ollen tuhlaa siellä aikaani enempää kuin on pakko, jos haluaa vitkutella ja jutella kassan kanssa mukavia niin kannattaa mennä vaikka johonkin pikkuriikkiseen kyläkauppaan missä saa toteuttaa tuota, mutta noi isot marketit vois olla ihan hidastelu vapaita paikkoja..
mie haluan päästä kaupasta ulos alta 30min ja hoitaa ne isot ostokset nimenomaan siinä ajassa, mulla on parempaakin tekemistä kuin odotella kassalla..

ja tästä syystä ajattelin ilahduttaa kanssa ihmisiä ja hakeutua 2 duuniin kaupan kassalle ;)

[QUOTE="Kenguru";23233668]Mä ainakin pakkaan siinä tahdissa kun haluan. Itse maksan tuotteista, enkä ala millään hikiurakalla rehkimään kaupassa. Oman itseni takia kyllä usein pakkailen ostoksia valmiiksi sitä mukaa kun kassatyöntekijä niitä lappaa. Kaupassa saa muutenkin kuluttaa ihan tarpeeksi aikaa elämästään, että en siellä tahallani viivyttele. Jos ollaan miehen kanssa kaupassa, niin se joka ei maksa, pakkaa tavaroita. Mutta taas ihan itsejemme vuoksi. En ole kaupan työntekijä, enkä siis ala siellä urakoimaan.[/QUOTE]

Ai onko sulla jotenkin suurempi oikeus pakata omaan tahtiin kuin muilla asiakkailla? Onko se seuraava asiakas tehnyt sulle jotain pahaa, kun se joutuu sitten pakkaamaan saman tien, ettei tuotteet sekoitu toisen asiakkaan tuotteisiin? Kyllä mustakin olis kiva pakata viikonlopun ostokset tahtia 1 tuote 5 minuutissa, mutta ajattelen muitakin!

Kyl mä pakkaan jos on paljo tavaraa. Mut korttia ei voi etukäteen lykätä laitteeseen enkä sitä kyl tekiskään. Cittarissa plussat vedetään itse ja maksu käy niin nopsaa ettei siitä mihkään ehtis kun kone jo sanoo että ota kortti. Prismassa ei bonuksia ite vedetä joten pakko se on vaan maksaa rauhassa. Ei noin kiire sais olla että aletaan muille jo ladella maksutyylikin.

Jos niitä ostoksia ei ole megamäärää niin ei siinä ehdi ruveta pakkaamaan. Se se vasta typerää on lähtä siinä pakkamaan ja muut joutuis kuitenki odottaa kun kassa onki valmis ja ite on kaukana maksulaitteesta pakkaamassa ja kortit lompakossa.

[QUOTE="Kenguru";23233668]Mä ainakin pakkaan siinä tahdissa kun haluan. Itse maksan tuotteista, enkä ala millään hikiurakalla rehkimään kaupassa. [/QUOTE]
nimenomaanhan kenenkään ei tarvitsisi millään hikiurakalla pakata, jos kaikki ryhtyisivät siihen hommaan heti, eikä vasta 15. päivä. silloin olisi hyvää aikaa rauhassa pakata.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233693:
Ai onko sulla jotenkin suurempi oikeus pakata omaan tahtiin kuin muilla asiakkailla? Onko se seuraava asiakas tehnyt sulle jotain pahaa, kun se joutuu sitten pakkaamaan saman tien, ettei tuotteet sekoitu toisen asiakkaan tuotteisiin? Kyllä mustakin olis kiva pakata viikonlopun ostokset tahtia 1 tuote 5 minuutissa, mutta ajattelen muitakin!
Nyt en oikein ymmärrä ,mitä tarkoitat. Ei se kassa niitä tavaroita päästä sotkeutumaan sinun tavaroihisi, joten voit hyvin ottaa ihan sen ajan mitä tarvitset tai haluat. Ei sinunkaan ole mikään pakko siellä kieli vyön alla vouhottaa, vaan voit ottaa vähän rauhallisemmin ja otat sen oman aikasi.

Jos kaikki tuollaiset kiirehtijät ottaisivat vähän rennomman asenteen, olisi tuo tavaroiden pakkaaminen ja kaupassa käynti kaikille huomattavasti rennompi kokemus.

Kyl mä pakkaan jos on paljo tavaraa. Mut korttia ei voi etukäteen lykätä laitteeseen enkä sitä kyl tekiskään. Cittarissa plussat vedetään itse ja maksu käy niin nopsaa ettei siitä mihkään ehtis kun kone jo sanoo että ota kortti. Prismassa ei bonuksia ite vedetä joten pakko se on vaan maksaa rauhassa. Ei noin kiire sais olla että aletaan muille jo ladella maksutyylikin.

Onko sulla sirullinen s-etukortti?

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa SUJUVA sirukortilla maksaminen siinä vaiheessa kun kassa sanoo hinnan, mutta nyt kun ne lukijat ovat alkaneet yleistyä ruokakaupoissakin, niin en ymmärrä, että siihen pitää jäädä silmä kovana tuijottamaan että koska sen kortin voi laittaa, eikä tehdä elettäkään suuntaan tai toiseen, esimerkiksi mennä pakkaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233693:

Ei, kyllä meillä kaikilla on ihan yhtälainen oikeus pakata omaan tahtiin. Sori, en oikein ymmärrä että tuollaistakin vääntöä saa asiasta tehtyä. En tiennyt että mun pakkaamisen voi kokea minun antamana rangaistuksena seuraavalle asiakkaalle. Kassalla on yleensä kaksi linjaa joille syöttää tavaroita, ja kyllä on ehdottomasti kassan tehtävä odottaa, että toinen asiakas on saanut ostoskensa alta pois. En minä nyt ihan oikeasti ole mikään vittumainen ihminen joka hidastelee tahallisesti kassalla rangaistakseni takana tulevia asiakkaita. Oli kyllä outo näkökulma asiaan.

Voi jestas :D Kyllä on ihmisellä kiire ja suuri ahdistus kauppakäynneistä, jos elämää helpottaa paljonkin se, että pääsee sieltä 30sekunttia aiemmin ulos. Senenempää ei nimittäin hyötyä voi tulla, vaikka edellä menevä pakkaiskin ostokset sitä tahtia kuin ap tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233714:
Onko sulla sirullinen s-etukortti?

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa SUJUVA sirukortilla maksaminen siinä vaiheessa kun kassa sanoo hinnan, mutta nyt kun ne lukijat ovat alkaneet yleistyä ruokakaupoissakin, niin en ymmärrä, että siihen pitää jäädä silmä kovana tuijottamaan että koska sen kortin voi laittaa, eikä tehdä elettäkään suuntaan tai toiseen, esimerkiksi mennä pakkaamaan.

Ei oo sirullinen eskortti. Kyl mua ärsyttää itteäniki jos joku megaostaja odottelee ruuhkassa ja pakkaa sitten vasta.

[QUOTE="joo";23233708]Nyt en oikein ymmärrä ,mitä tarkoitat. Ei se kassa niitä tavaroita päästä sotkeutumaan sinun tavaroihisi, joten voit hyvin ottaa ihan sen ajan mitä tarvitset tai haluat. Ei sinunkaan ole mikään pakko siellä kieli vyön alla vouhottaa, vaan voit ottaa vähän rauhallisemmin ja otat sen oman aikasi.

Jos kaikki tuollaiset kiirehtijät ottaisivat vähän rennomman asenteen, olisi tuo tavaroiden pakkaaminen ja kaupassa käynti kaikille huomattavasti rennompi kokemus.[/QUOTE]

Kassa alkaa vetää seuraavan tavaroita heti kun se on sulle sanonut kiitos ja ole hyvä. Se ei voi laittaa sitä hihnaa pyörimään normaalisti, koska toisen tavarat menisi edellisen ostoksiin kiinni, joten siinä on se minimaalinen tila, josta pitää saada ostokset suoraan pois, jotta lisää mahtuisi, koska mistään ei maagisesti tule lisää tilaa!

Onneks meit on AINA 2 kun on megaostokset kyseessä.
Jos on tyhjä kassa, ukko mättää ostoksia kassiin samaan tahtiin ku miä lapan niitä hihnalle.
Jos jonottaa tarvii, niin keretään saamaan ostokset hihnalle yhessä ja sit taas yhessä pakataankii sitä mukaa kun kassa vetää.
Paitsi jos etukourussa on edellinen megaostoksineen, ja mein kamat menee takakouruun, niin sillon ukko pakkaa yksin sitä mukaa kun tulee, kun siit on niin hankalaa lähtee kiertämään edellistä asiakasta, ja heti koht takasii. Meen auttaan vast sit kun oon maksanu.

Ja oon kans törmänny siihen et seuraava tunkee siihen kassan kohalle kun mein kamoja viel vedetään ja miä oon pakkaamassa. Tekis miel silloin kysyä "ai haluuks maksaa nää meinkii ostokset" :D

Pienes kaupas käyn yksin, ostoksetkii pienet ja sillon en yleesä kerkee alottaan pakkaamista ollenkaan ennenkuin maksu koittaa.

Ap:lle pieni vinkki. Jos noin käpy palaa muihin ihmisiin, mene kauppaan silloin kun siellä ei ole jonoa kassoilla.... Pakkoko sinne on änkeä perjantaina-lauantaina???? Jos on pakko, älä valita. Muillakin on oikeus asioida ostoksilla ja -usko tai älä- ihan juuri niin omaan tahtiin kuin itse haluavat :D

No ei meilläpäin saa sitä korttia tunkea koneeseen etukäteen. Prismassa saa kortin laittaa koneeseen vasta kun kassavirkailija on painanut jotain nappia. Jos laittaa liian aikaisin, joutuu ottamaan pois. Muutenkin on vittumainen masiina Prismassa, koska se menee usein tilttiin ja joutuu ottamaan sitä korttia pois ja laittamaan uudelleen useasti (ja siis en vain minä, vaan moni ihminen). Citarissa taas ei ole sirulaitteita vielä lainkaan.
Mulle tuo ei ole koskaan ollut ongelma. Ihmiset ei oo ollut mun tiellä ja itse pakkaan samalla jos pystyn. Aina sinne pakkaamaan ei pääse, koska edessä voi olla edellisen kärry tai päädyssä istua muksut pakkaajan vieressä. Mutta ei mua haittaa, hyvin on homma toiminut ilman turhaa stressiäkin...

[QUOTE="Kenguru";23233719]Ei, kyllä meillä kaikilla on ihan yhtälainen oikeus pakata omaan tahtiin. Sori, en oikein ymmärrä että tuollaistakin vääntöä saa asiasta tehtyä. En tiennyt että mun pakkaamisen voi kokea minun antamana rangaistuksena seuraavalle asiakkaalle. Kassalla on yleensä kaksi linjaa joille syöttää tavaroita, ja kyllä on ehdottomasti kassan tehtävä odottaa, että toinen asiakas on saanut ostoskensa alta pois. En minä nyt ihan oikeasti ole mikään vittumainen ihminen joka hidastelee tahallisesti kassalla rangaistakseni takana tulevia asiakkaita. Oli kyllä outo näkökulma asiaan.[/QUOTE]

Jos se toinen puoli pursuaa edellisen asiakkaan tavaroista, niin sitä palkkia EI MAHDU kääntämään seuraavaa asiakasta varten, se on fyysinen mahdottomuus, kun ne toisen ostokset pistävät vastaan! Silloin ne seuraavan ostokset eivät voi mennä normaalisti hihnaa pitkin!

No ompa paha ongelma aloittajalla |O. Meidän sittarissa ja prismassa on kaksi puolta siinä hihnan loppupäässä, eli seuraavan ostokset mahtuu varsin hyvin viereen. Musta ois suorastaan noloa lähteä pakkaamaan ennen kuin olen edes maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233769:
Jos se toinen puoli pursuaa edellisen asiakkaan tavaroista, niin sitä palkkia EI MAHDU kääntämään seuraavaa asiakasta varten, se on fyysinen mahdottomuus, kun ne toisen ostokset pistävät vastaan! Silloin ne seuraavan ostokset eivät voi mennä normaalisti hihnaa pitkin!

Silloin kassaneiti ei luonnollestikaan vielä aloita ostosten viemistä kassaan, eihän?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233742:
Kassa alkaa vetää seuraavan tavaroita heti kun se on sulle sanonut kiitos ja ole hyvä. Se ei voi laittaa sitä hihnaa pyörimään normaalisti, koska toisen tavarat menisi edellisen ostoksiin kiinni, joten siinä on se minimaalinen tila, josta pitää saada ostokset suoraan pois, jotta lisää mahtuisi, koska mistään ei maagisesti tule lisää tilaa!

Ei yleensä edes ala, vaan odottaa, että jompi kumpi linjoista vapautuu.

Mutta jos alkaakin, niin kuka sinua käskee siihen jäämään pakkaamaan. Joko keräät rohkeutta ja sanot kassalle, että hän voi odottaa, että hihna vapautuu tai sitten odotat, että toinen saa tavaransa pakattua, ja hilaat tavarasi sitten siihen ja pakkailet omassa rauhassasi.

[QUOTE="joo";23233690]Sun pitäisi mennä siedätyshoitoon jonnekin keskierurooppaan vähäksi aikaa. Siellä monin paikoin kassa auttaa ostosten pakkaamisessa tai ainakin odottaa, että asiakas saa KAIKKI tavarat kassiin, kunnes sanoo hei heit ja kääntyy vasta seuraavan asiakkaan puoleen. Mietihän sitä tuskan ja hampaiden kiristyksen määrää, mitä siellä kokisit.... hih[/QUOTE]

Ihan samaa ajattelin, Suomessa on kyllä tosi kova kiire kun 90v. mummokin kaivamassa lantteja kukkarosta saa ihmiset näkemään punaista.

[QUOTE="vieras";23233788]Silloin kassaneiti ei luonnollestikaan vielä aloita ostosten viemistä kassaan, eihän?[/QUOTE]

Ai että mun on kohtuullista odottaa se 10 minuuttia että edellinen saa pakattua? Ja koska en pääse pakkaamaan heti niin seuraavakin joutuu odottamaan sen toiset 10 minuuttia? Ei helvetissä ole reilua!

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233769:

Okei, mä oon käynyt kaupassa ostoksilla kymmeniä vuosia, mutta en ole koskaan, en siis yhtään kertaa hermostunut kenenkään ostosten pakkaamisista, enkä kokenut sitä ongelmaksi. Ainoastaan Lidlsin tökökassat on mietityttänyt, mutta en niistäkään ole stressiä saanut, ja sekin asia on nyt korjattu. Mun kohdalle ei vaan yksinkertaisesti ole koskaan tullut tilannetta, jossa kenenkään pakkaaminen olisi häirinnyt ostosreissua.

No henkilökohtaisesti mua suorastan vi**taa esim Lidlissä, kun kassa on siin saamarin tehokas ja tosi kovalla hädällä viuhtoo ne ostokset sinen olemattoman pieneen tilaan kassan ohi ja mä koetan saada nakeltua niitä rikkomatta jogurttipurkkeja ja liiskaamatta banskuja tms takas kärryyn.
Sit kuuluukin jo loppusumma ja pitäsi kortin kanssa siinä säheltää ja samalla vielä näppäilyjen lomassa laittaa lisää ostoksia kärryihin takas.
Ja siltikin seuraava asiakas joutuu jonkin verran odottelemaan ja kassatyöntekijä jarruttelemaan tulevia ostoksia siinä hihnalla.

Lidlin kassat on supernopeita:snotty:

JA toisaalta, MULLA ei ole valmiissa maailmassa niin hemmetin kova kiire koko aijan, että mä nyt en joutais hiukan venata vaikak edellinen ostoksia tehnyt ei nyt heti olekaan rynnännyt pakkaamaan megaostoksiaan.

MÄ asun maalla eikä mulla ole mihinkään niin kiire.

Yhteistyössä