Joillekin ihmisille tuntuu tulevan ikuisena yllätyksenä, että ne ostokset siellä kaupassa täytyy myös pakata!!

,,,
Todellakin pakkaan tasan siihen malliin kuin itsestä tuntuu, ja jos jotakuta ei miellytä siinä takana niin voi voi ja lämmin leipä. Saa tulla naukumaan asiasta siihen viereen, saadaan sen jälkeen ensinmäinen suomalainen astronautti, kun potkaisen sut kuuhun. Ryömi takas koloosi Björn!
 
Iivana, mut ei se julma
[QUOTE="Neith";23233957]kyllä mua ihan kassana ärsytti ne hitaat pakkaajat, töksähti koko jono siihen kun piti odotella että saavat tavarat hyyyvin hitaasti aseteltua niihin kasseihin..
varsinkin ruuhka-aikoina se on niin kovin miellyttävää touhua.. not[/QUOTE]

Minua taas ärsyttää kassatädit mitkä ovat ihan vitun jumissa, näköjään syntymästä asti jos on lusikalla annettu ei voi vaatia näiltä järjen jättiläisiltä yhtään mitään, kunhan ovat hiljaa ja pitävät turpansa kiinni, niin se on vähimmäisvaatimus.
 
..
Mua ei ärsytä megahamstraajat. En ole koskaan joutunut minuuttiakaan odottamaan, ennen kuin jompi kumpi hinha on saatu sen verran tyhjäksi, että kassa on voinut alkaa vetää mun ostoksia. Se ärsyttää joskus kyllä ja pahasti, kun kassa alkaa soitella jonkun puuttuvan hinnan perään.

Itse ostan yleensä aina sen kolme kassillista ruokaa + vaipat, limsat ja muut irtotavarat eli kyllähän se pakkaaminen ottaa oman aikansa. Mun kokemuksen mukaan ne asiakkaat, jotka mun pakkaamisesta näyttää hapanta naamaa, on miehiä, joilla on korkeintaan se yksi kassi ostettavaa. Ehkä ne ei koskaan tee perheen isoja ostoksia, niin ettei ne tajua sen vaan yksinkertaisesti ottavan aikansa.
 
joo-o
henkensä edestä siinä on alettava pakkaamaan, kun ammattitaidottomat kassahenkilöt runnoo KAIKKI samaan pinoon piittaamatta asiakkaan ostosten rusentumisesta vähääkään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23233610:
Prismassa ja sittarissa toimii!! Ja se toinen pakkauslinja ei paljon lämmitä, kun edellisellä on niin helvetisti niitä ostoksia, että hihnaa ei voi pistää pyörimäään ettei sen kerttu-kotiäidin viilit mene rikki! Ja mitäs sitten kun siihen yhden megaostajan jälkeen tulee niin toinen megaostaja joka ei kykene pakkaamaan, mihis sen kolmannen ostokset menee, häh?
Sä et siis osaa valita siellä prismassa toista kassaa (30 muun joukosta), jossa ei oo meikäläinen edessä?

Muuten joskus tekee hyvää nähdä, mitä niistä tuotteista velotetaan. Prismassa oli joskus laput aina väärässä tietyillä tuotteilla ja mä en todellakaan halua toista kertaa jonottaa sitten valittamaan asiasta asiakaspalveluun. Helpompaa tukkia se jono siinä sinua ennen ja pistää kassa selvittämään oikea hinta...

:stick:

Ja maksamiseen ei saa menemään kuin muutama sekuntti, joten siinä optimoiminen on ihan turhaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Neith";23233957]kyllä mua ihan kassana ärsytti ne hitaat pakkaajat, töksähti koko jono siihen kun piti odotella että saavat tavarat hyyyvin hitaasti aseteltua niihin kasseihin..
varsinkin ruuhka-aikoina se on niin kovin miellyttävää touhua.. not[/QUOTE]

Joo sama täällä. Ja sit kun jono ei kulje, niin asiakkaat puhisee kiukkusena. Kassa siitä syyt niskoilleen silloin saa vaikkei se tietenkään kassan vika olekaan, ettei ihmiset älyä pakata ostoksiaan.
Jos jokaisen jugurttipurkin haluaa pakata rauhassa sentilleen suoraan sinne kassiin, niin ne tavarat voisi latoa sit edes ensin sinne kärryyn takaisin ja mennä sivummalle pakkaamaan. Ei tarvitse koko jonon pysähtyä siksi, että sinä nyt vaan haluat pakata kaikessa rauhassa.
 
[QUOTE="Kenguru";23233836]Kenenkään pakkaaminen ei vie paria minuuttia kauempaa. Hermostuneena aika vaan tuntuu pidemmälle mitä todellisuudessa on. Ja kaikilla on aikaa odottaa se minuutti kaksi, tai jos ei ole, niin kannattaa miettiä omia aikataulujaan uudestaan, eikä sellaisessa kiireessä ei kauppaan kannata mennä.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä ! pakkaan tavarat maksettuani, oli niitä paljon tai vähän.
Se mikä toisinaan potuttaa kassalla on se kun takana oleva " hengittää niskaan ",
törkkii kärryillä tai tunkee tavaroitaan siihen hihnalle !

Tahtoo asioida rauhassa.
 
"vieras"
henkensä edestä siinä on alettava pakkaamaan, kun ammattitaidottomat kassahenkilöt runnoo KAIKKI samaan pinoon piittaamatta asiakkaan ostosten rusentumisesta vähääkään..
entisenä kassana voin kyllä sullekin vihjaista, et asiakaskin voi käyttää järkeään ja latoa ne ostokset hihnalle niin, että painavimmat on edessä ja viimeisenä salaatit, jugurtit jne..helposti ruttaantuvat.
 
[QUOTE="vieras";23233984]PEEÄS; älä vaadi kassaa pussittamaan pakasteita tai mitään muutakaan koska se hidastuttaa touhua jumalattomasti!!![/QUOTE]

En todellakaan! Musta se on muovipussien tuhlausta kun hemapa-pussinkin päälle käärästään vielä yksi layeri. Jokainen fysiikkaa lukenut tajuaa ettei siitä ole mitään hyötyä.
 
[QUOTE="vieras";23234054]entisenä kassana voin kyllä sullekin vihjaista, et asiakaskin voi käyttää järkeään ja latoa ne ostokset hihnalle niin, että painavimmat on edessä ja viimeisenä salaatit, jugurtit jne..helposti ruttaantuvat.[/QUOTE]

Peesi. Mikä älynväläys laittaa se tulppaanipuska ekana ja perunat perään... Sitten huudetaan naama punasena ja taas muut saa odottaa.
 
:)
ei onnistu, haluan seurata sitä, että kassa ottaa ostoksista oikean hinnan. liian usein saanut sitten kuitin kanssa palata valittamaan kun jotain alennusta ei olekaan huomioitu.
 
"Neith"
Minua taas ärsyttää kassatädit mitkä ovat ihan vitun jumissa, näköjään syntymästä asti jos on lusikalla annettu ei voi vaatia näiltä järjen jättiläisiltä yhtään mitään, kunhan ovat hiljaa ja pitävät turpansa kiinni, niin se on vähimmäisvaatimus.
no kuule, mie oon hyvinkin tehokas ja nopea kassa, en jää turhia jorinoimaan ja tähtään siihen että kenenkään ei tarvitse jonotella kohtuuttomasti siinä kassalla, ainakaan siis hitaan kassan takia.. olen jopa pakannut valmiiksi ostokset sille 3 asiakkaalle jonka tavarat ei enää hihnan toiseen päätyyn mahtuneet (juurikin siitä syystä että siellä oli ne 2 hyvin hidasta pakkaajaa joilla ei ilmeisesti ollut mihinkään kiire..)
ei se pakkaaminen kuitenkaan niin vaikeaa ja hidasta oikeasti ole, tosin jotkut ihmiset nyt taitaa olla ihan vaan järjestäen aina ja kaikessa hitaita
 
cvfsa.
[QUOTE="Kenguru";23233668 begin_of_the_skype_highlighting**************23233668******end_of_the_skype_highlighting]Mä ainakin pakkaan siinä tahdissa kun haluan. Itse maksan tuotteista, enkä ala millään hikiurakalla rehkimään kaupassa. Oman itseni takia kyllä usein pakkailen ostoksia valmiiksi sitä mukaa kun kassatyöntekijä niitä lappaa. Kaupassa saa muutenkin kuluttaa ihan tarpeeksi aikaa elämästään, että en siellä tahallani viivyttele. Jos ollaan miehen kanssa kaupassa, niin se joka ei maksa, pakkaa tavaroita. Mutta taas ihan itsejemme vuoksi. En ole kaupan työntekijä, enkä siis ala siellä urakoimaan.[/QUOTE]



Pönttö!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23234054]entisenä kassana voin kyllä sullekin vihjaista, et asiakaskin voi käyttää järkeään ja latoa ne ostokset hihnalle niin, että painavimmat on edessä ja viimeisenä salaatit, jugurtit jne..helposti ruttaantuvat.[/QUOTE]

todellakin, aina juomat ekana, sit loput tuotteet. mikä järki on laittaa omia tavaroita musertumaan?
 
"vieras"
Jees, mä seison sirukorttikoneen edessä tai sitten kassaneidin edessä maksan ja sit pakkaan tuotteet. Pakkaamisen olen aina ehtinyt tehdä ennen kuin toiseen lokeroon tulevat tavarat on päässeet loppuun.
 
Rollolainen
no os olen yksin ostoksilla ja ostan sen 6-8 pussia, en MITENKÄÄN kerjkiä pakkaammaan enn kuin saan kärryt tyhjättyä. Minusta sias kaupoissa olla siellä pääss se pakkaja.
 
Toimin kaupassa ja kassalla reippaasti, mutten muiden nirppanokkien takia vaan itseni. Jos olen jonkun tukkeena hetken kun pakkaan tavaroita yksin niin voi, voi.

Muistan itsekin kyllä ennen kironneeni muut ihmiset maan rakoon milloin mistäkin syystä, mutta sitten menin itseeni ja totesin että mahtuu tähän maailmaan muitakin.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23234083:
En todellakaan! Musta se on muovipussien tuhlausta kun hemapa-pussinkin päälle käärästään vielä yksi layeri. Jokainen fysiikkaa lukenut tajuaa ettei siitä ole mitään hyötyä.
No tuskin sitä ees kukaan Kaksplusmamma minään eristeenä pitää sitä muovipussia. Mutta jos on paljon pakasteita, kyllä mäkin pyydän ne pikkupussiin - ne on nimittäin näppärämpi nakata yhtenä nippuna pakkaseen kun kotiin päästään.

Mä oon yleensä kaupassa 2 lapsen kanssa, enkä tod. pakkaa niitä ostoksia etukäteen vaan sitten kun ne on maksettu. Jos ei kestä hermot markettien megaostosjonoja, voi siirtyä tukemaan sitä omaa sievää lähikauppaansa :)
 
"vieras"
Mulla on kyllä sellainen kokemus, että ennemminkin ne pakkaamaan lähtijät hidastuttaa sitä jonoa, kuin ne jotka odottaa maksuppäätteellä. Pakataan kamoja kunnes myyjä ilmoittaa summan ja sitten aletaan etsiä, että minkäs kassin perällä se lompakko olikaan ja olikohan minulla se plussakortti.
 
"Halikatti"
Aloittajalla on siis se ongelma, että luulee muiden olevan niin kiireisiä, että jos hän itse pakkaisi ostoksensa siinä tahdissa, joka ei aiheuta stressiä, niin hänet lynkattaisiin. Olen itse jo kohta 40v ja jo niin "iso", etten ota enää tuollaisesta pelosta stressiä. Oli mullakin se joskus, joo.

Mä pakkaan kans ihan itselleni sopivaan tahtiin. Suosittelen apllekin, ehkä sillä pääset koko ketutuksesta. Otat itsekin sen ajan mitä haluat. Ei se ketään oikeasti hyödytä jos otat stressiä.
 
Megaostosten tekemiseen pitäisi kyllä laatia jonkinlainen lupasysteemi. Megashoppinglisenssin saisi vasta kun antaa hyväksyttävän näytteen valvotuissa olosuhteissa siitä että osaa toimia kassatilanteessa järkevästi.

Kerran olin prismassa ja edelläni oli pariskunta pienen lapsen kanssa megaostoksilla. Valitsin tämän jonon koska se oli lyhin ja oletin että kaksi aikuista hoitaa megasetinkin sukkelasti. Ja paskat!
Äijä alkoi lappamaan romuja hihnalle ja nainen vain toljotti vierestä eikä mennyt pakkaamaan vaikka laari alkoi jo hälyyttävästi täyttyä. Sitten nainen viimein jaksoi vääntäytyä sinne pakkauspäähän ja olin jo huokaista helpotuksesta mutta paskan marjat. Ämmä vain kaivoi sieltä tuhansien romujen joukosta suklaapatukan jota rauhallisen avaamisen jälkeen alkoi syöttämään kärryissä istuvalle ipanalleen. Vasta kun mies oli maksanut ja itsekin siirtynyt pakkaamaan, älysi se ämmäkin aloittaa pakkaamisen.
 

Yhteistyössä